Julehjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2010

DK

camillakrath skriver:

Jeg vil lige melde mig tilbage, da jeg selv har modtaget ting herindefra.

Jeg har faktisk fået rigtig meget godt til når lillemanden kommer ud! Jeg har dog kun taget imod brugte ting, som tøj og legetøj. De har ikke skulle bruges som julegaver, men som en god start når min søn kommer til hverdagen, da jeg valgte at beholde ham, selvom han ikke var planlagt.

Jeg har virkelig været så rørt over de ting vi har fået.

Julegaver og sådan har jeg selv sørget for. Har købt en del lys og servietter og er på den måde kommet rigtig billigt ud af det.

Har været rigtig glad for de ting jeg har fået, men har dog heller ikke søgt om gavekort, penge eller lign. Men brugte ting som andre børn før har haft glæde af - som min jordmoder sagde; den bette er ihvertfald ligeglad

Juleknus

Og lige det synes jeg bare er SÅ dejligt! Altså denne tråd er ikke en kritik af dem der har søgt/fået/modtaget hjælp! Jeg synes det er helt perfekt at man kan give det man har tilovers videre, og jeg ved vi før har haft hjælpe-tråde herinde hvor mange gratis har tilbudt de ting de havde i overskud!

Indlægget drejer sig kun om at jeg nu er "mættet" af at hjælpe, og hvorvidt det er dårligt af mig, og om andre har det på samme måde!

Ha en rigtig dejlig jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

Sofia

Sakris skriver:

Vi har gjort lige som jer. Og jeg har haft 2 måneder fuldstændig uden indkomst pga overgangen fra su til dagpenge. Min kæreste er nystartet selvstændig (hvilket ikke altid er vildt stabilt), så vil også mene vi har "ærlig tjent" vores jul og alt udstyret til baby. Jeg har levet for langt mindre end nu. Men for hulen det er en prioriteringssag. Vi har arbejdet hårdt på at få det overskudsmæssige og økonomiske råderum. Og jeg kan næppe tro at nogen som helst i Danmark får mindre end en på SU, for de bliver ikke engang indberegnet i statistikker, fordi de bare lever under eksistensminimummet.

Ved godt der er nogle der virkelig er i nød og mangler, og til mange af dem er da jo gudskelov nogle fantastiske ordninger.

Jeg er holdt op med at gå ind i trådene for dem der søger. Men synes stadig det har en negativ indvirkning at de er alle vegne. Især fordi nogle af de sidste jeg læste, var så opsatte på at ønske specifikke ting, eller store ting, som åbenbart hører julen til, men som jeg ikke engang selv ejer eller har råd til. Føler der er gået helt inflation i de gaver til børn og alt det julestads man bør have. Tror næppe at børn bliver skuffet over en gaves størrelse, med mindre de vænnes til kæmpe gaver fra start. Hvorfor kan man ikke få lige så meget hygge ud af en malebog og en pakke trylletusser, som man kan af et game-boy, hvis man virkelig er så meget økonomisk på skideren?

Men ja. I en hvis grad er jeg bare uforstående. Og undskyld til dem jeg har misforstået og som virkelig har brug for hjælpen. Efter at have boet i udlandet og studeret med folk fra forskellige lande, kan jeg bare ikke rigtig sætte mig ind i denne type problemer på helt samme måde som før.

Men håber da for alle, at de har noget at glædes over, og må få en rigtig dejlig jul!

100 procent enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.