Ejj tøser! Jeg er udmattet af alt den julehjælp! Jeg kan mærke at når jeg læser ENDNU et indlæg om hjælp her, hjælp der, hjælp hist og pist så orker jeg det ikke rigtig mere!
Jeg HAR hjulpet! Jeg både giver til Unicef hver måned, og jeg har givet til Frelsens hær og jeg har givet 2000 kr. til de der stakkels unger i Bulgarien (De fortabte børn), og vi giver alle mønterne i pungen til div. velgørende formål der samler ind på gader og stræder. Nu orker jeg ikke mere. Jeg vil bare gerne finde min juleglæde lidt frem og værne om den i fred, uden hele tiden at blive mindet om at jeg liiiige skal/kan/bør gøre lidt mere!
Er jeg den eneste der har det sådan? Jeg kan mærke at jeg snart bliver sådan lidt "helt ærlig, så må folk altså liiiige tage sig lidt sammen", og det er bare SÅ ærgerligt, for sådan havde jeg det slet ikke i starten af december, og jeg ved jo også godt at det ikke altid hænger sådan sammen. Men nu er jeg bare fyldt. Jeg trænger bare til at nyde at det er jul, og nyde at jeg HAR sparet op til mine julegaver, og nyde at jeg HAR doneret og måske så bare se lidt indad og glæde mig over mit og mine.
Er jeg Mr. Scrooge? Egoistisk og dum? Og hvordan har i andre det? Er i stadig fyldt med vellyst til at give igen-igen, og slet ikke lidt træt i sjælen af det?
Knus Ditte!
Det er tilladt at svare anonymt, dog vil jeg mene at hvis jeg skal have en sviner for at være Mr. Scrooge, så er det mest høfligt ikke at svare anonymt!
Anmeld