Er det rigtigt eller forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2010

Rockertand

Jildes skriver:

Jeg ville aldrig have gjort sådan....jeg havde nok bare sagt at det var ok at han ikke kunne lide maden og om han ville have rugbrød eller havregryn i stedet.

At sende børn i seng uden mand kan jeg slet ikek forholde mig til og i min optik virker det mere som forældre der ikke lige kan tackle en situation end som et barn der er problemet.

Er det ikke ok at han ikke vil spise maden, det er jo ikke for at genere jer...min 4 årige gider stort set kun spise rugbrød og det får han bare lov til..de andre har pgså haft en periode med det og jeg kan slet ikke se det er et problem..

WTF?

Hvis man ved, at barnet en sjælden gang ikke kan lide maden, skal barnet tilbydes en sundt, godt alternativ, men kun undtagelsesvist.

Det er 100% i orden at sende barnet i seng som straf, så længe man tilgiver hurtigt, så barnet ikke falder i søvn med tanken om straf. Barnet opfatter i øvrigt ikke sengen som "straf-stedet", det er tanken om, at det er kedeligt at ligge der, og at den øvrige familie har aftenaktiviteter, der er straffen. Det har intet at gøre med, at de voksne ikke kan tackle situationen, det kaldes opdragelse overfor et barn, der er i trods, læs " Det ender så med han sidder og tager maden i munden og spytter den ud over tallerkner og bord." - så JO, det er for at genere og intet andet!

- og det er i øvrigt ikke i orden, at barnet får lov til at spise ensidigt i en længere periode, det er sundhedsskadeligt, og det kan de gøre, når de er myndige og flyttet på kollegie, ikke når de er 4 år og bor hjemme!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Anonym trådstarter

Sallisørøver skriver:

Spiser Noah ikke maden når den bliver serveret og siger nej til den.. jamen så får han ikke andet.. jeg går ikke ud og smør rugbrød eller laver havregrød til ham... slet ikke.. det er dybt forkert i min verden.. bliver han sulten er han stor nok at sige til.. men det med at lavet fordi de ikke gide det der bliver serveret er jeg ikke tilhænger af... min søn er kommet i seng mange gange uden mad.. idag er han faldet i søvn før maden og båret i seng.. hvis han vågner og er sulten får han da mad... men tit når han ikke gider spise aftensmad får han afvide at spiser han ikke noget nu får han jo ikke noget før han kommer i seng.. for han kommer i seng ved en 19.30 tiden

syntes heller ikke om at bruge værelset eller sengen som straf.

bliver han så bedt om at forlade bordet eller hvad gør i?

Anmeld

14. december 2010

JulieE

Anonym skriver:

Jeg vil vælge at kommentere på det med rugbrødet... jeg mener ikke det er okay et barn bare får lov til at spise rugbrød fordi de siger de ikke kan lide maden. Det er alt for nemt at "slippe" i mine øjne.. men ja sådan er vi jo forskellige. Jeg synes de skal have et fornuftigt forhold til mad og smage på det der bliver serveret.

Herhjemme her vi den regel, at man skal smage på det mad der bliver serveret. Og med smage mener jeg ikke en lille bitte bid, men derimod 4 ordentlig bider/skefulde. Skulle der så efter 4 bider være noget en af børnene ikke kan lide af dagens aftensmad, er det så ok at lade være med at spise den del  Det er yderst sjældent vi er ude i at servere rugtbrøds madder eller havregryn bagefter

Anmeld

14. december 2010

Kamulla

Anonym skriver:

bliver han så bedt om at forlade bordet eller hvad gør i?

ja... han vælger helt selv om han ville spise.. skal jeg ikke tvinge ham til.. men får også afvide at han ikke får noget så før han kommer i seng.. gjorde han det som din søn ville han få nogle advarsler og lysterede han ikke ville han komme i time out på en stol.. det ok ikke ville spise maden.. men man sidder ikke og spytter den ud over det hele..

Anmeld

14. december 2010

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

WTF?

Hvis man ved, at barnet en sjælden gang ikke kan lide maden, skal barnet tilbydes en sundt, godt alternativ, men kun undtagelsesvist.

Det er 100% i orden at sende barnet i seng som straf, så længe man tilgiver hurtigt, så barnet ikke falder i søvn med tanken om straf. Barnet opfatter i øvrigt ikke sengen som "straf-stedet", det er tanken om, at det er kedeligt at ligge der, og at den øvrige familie har aftenaktiviteter, der er straffen. Det har intet at gøre med, at de voksne ikke kan tackle situationen, det kaldes opdragelse overfor et barn, der er i trods, læs " Det ender så med han sidder og tager maden i munden og spytter den ud over tallerkner og bord." - så JO, det er for at genere og intet andet!

- og det er i øvrigt ikke i orden, at barnet får lov til at spise ensidigt i en længere periode, det er sundhedsskadeligt, og det kan de gøre, når de er myndige og flyttet på kollegie, ikke når de er 4 år og bor hjemme!

tak fordi du læste hvad jeg skrev og forstod det hele han har også fået besked på at det ikke er okay men alt forladt hvis man kan sige det sådan. Men derfor synes jeg stadig det hele skal stå ved magt.. det nytter ikke ngoet han så får lov til at komme op igen hvis du forstår.

Anmeld

14. december 2010

Aves..

Rockertand skriver:

WTF?

Slet ikke enig, men derfor bliver mennesker jo også så forskellige.

Rugbrød og havregryn er bestemt ikke værre eller bedre en det man laver til aftensmad, så det sundhedsmæssige i det kan ikke bekymre mig.

Måske drengen var træt, lang dag i bh, en dreng der bare gerne ville ses og høres på...når man ikke anerkender det barnet siger så kan jeg da godt forstå han reagerer, her med at spytte maden ud. Hvis man som forælder i stedet anerkendte det barnet sagde, så ville man helt sikkert ikek få den modreaktion.

Men nu er jeg så heller ikke en forælder der bruger straf eller sanktioner, jeg taler med mine børn og prøver at se deres verden med deres øjne.

Anmeld

14. december 2010

Anonym trådstarter

Sallisørøver skriver:

ja... han vælger helt selv om han ville spise.. skal jeg ikke tvinge ham til.. men får også afvide at han ikke får noget så før han kommer i seng.. gjorde han det som din søn ville han få nogle advarsler og lysterede han ikke ville han komme i time out på en stol.. det ok ikke ville spise maden.. men man sidder ikke og spytter den ud over det hele..

ok.. kunne være jeg skulle prøve den time out igen.. har forsøgt men det virker ikke lige som man øsnker.. men man kan prøve igen:-)

Anmeld

14. december 2010

Stumpen

Jeg kan slet ikke forholde mig til at sende børn i seng på tom mave..

Anmeld

14. december 2010

twinboys

JulieE skriver:

Helt enig!!!  Sengen skal ikke bruges som straf!!

Nej den skal være et rart sted hvor man skal føle sig tryk, sove og drømme søde drømme

Anmeld

14. december 2010

Frk. Himmelblå

Jildes skriver:

Men hvad skulle de slippe for....hvorfor tror du et barn vil slippe for noget og genere jer ved at vælge rugbrød? Mange børn kan i perioder ikek lide varm mad, det er ikek for at genere deres forældre og gør man det til et problem bliver det.

Mine to store spiser alt den dag i dag og de har begge haft temaspiser perioder...her er der frit rugbrød når man vil for alle og jeg har aldrig haft konflikter som dem i har, hverken som små eller store.

Hvorfor skal børn spise det som forældre vil have dem til hvis ikke de bryder sig om det og hvad får man ud af at tvinge dem?

Jeg er meget enig med Jildes i den her tråd .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.