Jildes skriver:
Jeg ville aldrig have gjort sådan....jeg havde nok bare sagt at det var ok at han ikke kunne lide maden og om han ville have rugbrød eller havregryn i stedet.
At sende børn i seng uden mand kan jeg slet ikek forholde mig til og i min optik virker det mere som forældre der ikke lige kan tackle en situation end som et barn der er problemet.
Er det ikke ok at han ikke vil spise maden, det er jo ikke for at genere jer...min 4 årige gider stort set kun spise rugbrød og det får han bare lov til..de andre har pgså haft en periode med det og jeg kan slet ikke se det er et problem..
WTF?
Hvis man ved, at barnet en sjælden gang ikke kan lide maden, skal barnet tilbydes en sundt, godt alternativ, men kun undtagelsesvist.
Det er 100% i orden at sende barnet i seng som straf, så længe man tilgiver hurtigt, så barnet ikke falder i søvn med tanken om straf. Barnet opfatter i øvrigt ikke sengen som "straf-stedet", det er tanken om, at det er kedeligt at ligge der, og at den øvrige familie har aftenaktiviteter, der er straffen. Det har intet at gøre med, at de voksne ikke kan tackle situationen, det kaldes opdragelse overfor et barn, der er i trods, læs " Det ender så med han sidder og tager maden i munden og spytter den ud over tallerkner og bord." - så JO, det er for at genere og intet andet!
- og det er i øvrigt ikke i orden, at barnet får lov til at spise ensidigt i en længere periode, det er sundhedsskadeligt, og det kan de gøre, når de er myndige og flyttet på kollegie, ikke når de er 4 år og bor hjemme!
Anmeld