Ny og nervøs..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2010

Dorthe1986

hansen1 skriver:

Hej alle..

Ja jeg er ny her inde, men kan kort fortælle jer lidt om mig selv..

Jeg er en pige på 20 år, som bor sammen med min kæreste i Aalborg..

Der skal siges jeg har fået abort som 16 årig.

Vi står i den situation at jeg er blevet gravid og er ca. 4 - 5 uger henne. ( Blev gravid på spiral ) Min kæreste ha lagt ud at han ikk ønsker børn nu, og at han går hvis jeg vælger og beholde det.. Jeg har altid holdt på at jeg ikk først vil være i slutningen af 20 erne før jeg skulle have mit første barn,.. Jeg kan ike finde ud af hvad jeg skal og ikke skal. Håber virkelig der er nogen der måske kan give nogen råd ?

Hislen christina

Hej Christina

Først og fremmest velkommen til

Jeg kan ikke fortælle dig, hvad du skal gøre i den situation du står i, men kan da sige hvad jeg ville gøre i dit sted.

Jeg ville sætte mig ned og finde ud af hvad der er vigtigst for dig lige nu. En ting er i hvert fald sikkert, det er at du må ikke lade din kæreste presse dig til abort... Tror jeres forhold vil blive ødelagt hvis du lader ham styre det.

Du skal kun vælge en abort, hvis du føler det er det rette for dig. Vil du gerne have den lille, jamen så lad ham gøre, hvad han vil. Det er jo ham, der mister noget her ikke dig kan man jo sige

Havde det været mig havde jeg valgt barnet, da jeg ikke kan få mig selv til en abort. Jeg er af den overbevisning, at man ikke fortryder de børn man har fået, men man kan fortryde dem man aldrig fik...

Jeg håber i hvert fald, at du finder ud af det

Et stort herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

FruHolm <3

hansen1 skriver:

Hej alle..

Ja jeg er ny her inde, men kan kort fortælle jer lidt om mig selv..

Jeg er en pige på 20 år, som bor sammen med min kæreste i Aalborg..

Der skal siges jeg har fået abort som 16 årig.

Vi står i den situation at jeg er blevet gravid og er ca. 4 - 5 uger henne. ( Blev gravid på spiral ) Min kæreste ha lagt ud at han ikk ønsker børn nu, og at han går hvis jeg vælger og beholde det.. Jeg har altid holdt på at jeg ikk først vil være i slutningen af 20 erne før jeg skulle have mit første barn,.. Jeg kan ike finde ud af hvad jeg skal og ikke skal. Håber virkelig der er nogen der måske kan give nogen råd ?

Hislen christina

Tror lidt det kan være af chok han siger det, er selv gravid og min baby´s far sagde det samme da jeg ikke var så langt henne, forklarede ham at det blev et nemt valg, da bebsen jo er en del af mig, der gik nogen uger og efter jeg var til tryghedsscanning da jeg var 8 + 3 gik det op for ham at det var et lille liv som også var en del af ham.

han glæder sig helt vildt nu, ja faktisk som et lille barn glæder sig til jul og vi er igang med at finde ud af om vi skal være sammen igen.

så mon ikke bare han skal sætte sig ned og snakke med en anden voksen fyr der selv har barn og så ligesom få styr på sine tanker.

min ene bror har snakket meget med faderen til mit barn om det, og han ved han bare kan ringe til ham hvis han bliver nervøs.

siger ikke du skal gøre det samme, men du skal gøre hvad du selv føler er rigtigt, vælger du at beholde den lille spire, så burde han elske dig højt nok til at forstå det

Anmeld

14. december 2010

hansen1

Dorthe1986 skriver:

Hej Christina

Først og fremmest velkommen til

Jeg kan ikke fortælle dig, hvad du skal gøre i den situation du står i, men kan da sige hvad jeg ville gøre i dit sted.

Jeg ville sætte mig ned og finde ud af hvad der er vigtigst for dig lige nu. En ting er i hvert fald sikkert, det er at du må ikke lade din kæreste presse dig til abort... Tror jeres forhold vil blive ødelagt hvis du lader ham styre det.

Du skal kun vælge en abort, hvis du føler det er det rette for dig. Vil du gerne have den lille, jamen så lad ham gøre, hvad han vil. Det er jo ham, der mister noget her ikke dig kan man jo sige

Havde det været mig havde jeg valgt barnet, da jeg ikke kan få mig selv til en abort. Jeg er af den overbevisning, at man ikke fortryder de børn man har fået, men man kan fortryde dem man aldrig fik...

Jeg håber i hvert fald, at du finder ud af det

Et stort herfra

tak for dit svar..

Har nu brugt siden lørdag til og tænke, og synes liget meget hvad jeg finder ud af føler jeg der er noget jeg glemmer. men kan ikke finde ud af hvad..

Måske det er tanken om og måske stå alene.

Anmeld

14. december 2010

hansen1

sarah Foged skriver:

Tror lidt det kan være af chok han siger det, er selv gravid og min baby´s far sagde det samme da jeg ikke var så langt henne, forklarede ham at det blev et nemt valg, da bebsen jo er en del af mig, der gik nogen uger og efter jeg var til tryghedsscanning da jeg var 8 + 3 gik det op for ham at det var et lille liv som også var en del af ham.

han glæder sig helt vildt nu, ja faktisk som et lille barn glæder sig til jul og vi er igang med at finde ud af om vi skal være sammen igen.

så mon ikke bare han skal sætte sig ned og snakke med en anden voksen fyr der selv har barn og så ligesom få styr på sine tanker.

min ene bror har snakket meget med faderen til mit barn om det, og han ved han bare kan ringe til ham hvis han bliver nervøs.

siger ikke du skal gøre det samme, men du skal gøre hvad du selv føler er rigtigt, vælger du at beholde den lille spire, så burde han elske dig højt nok til at forstå det

Ja håber da lidt det er sådan det er. For har da bestemt ikk lyst til og vælge..  

Anmeld

14. december 2010

Dorthe1986

hansen1 skriver:

tak for dit svar..

Har nu brugt siden lørdag til og tænke, og synes liget meget hvad jeg finder ud af føler jeg der er noget jeg glemmer. men kan ikke finde ud af hvad..

Måske det er tanken om og måske stå alene.

Ja det er nok en tanke, der kan fylde meget.

Jeg synes personligt det er så ærgerligt når en fyr melder ud som din kæreste har gjort... Selvfølgelig hvis han ikke er klar til at være far er det måske forståeligt, men synes bare tit det bliver slynget ud som om at det er ingenting...

Så du skrev noget om at blive "overvåget" af kommunen. Det tror jeg ikke du bliver. Det kommer selvfølgelig an på om der skulle være en grund hertil.. En uheldig fortid eller hvad ved jeg Men hvis du kan klare dig selv uden kommunen nu, jamen så tror jeg heller ikke du vil blive overvåget

Men husk også at tænke på det her: Hvordan vil du have det i forholdet med din kæreste, hvis du fik en abort fordi han sagde du skulle?

Anmeld

14. december 2010

FruHolm <3

hansen1 skriver:

Ja håber da lidt det er sådan det er. For har da bestemt ikk lyst til og vælge..  

det er hvertfald tit det er sådan, fyrene går hurtigt i chok og starter ud med at sige ting så de kan slippe, det skal bare lige gå op for dem hvilken vidunderlig ting det er, har du hørt lægen om at få en tryghedsscanning når du har aborteret før? det var nemlig grunden til jeg fik en og så kan du også nå at vise ham et billed inden beslutningen bliver endegyldig min reagerede ved at begynde at græde af glæde og sige undskyld for det han havde sagt

Anmeld

14. december 2010

hansen1

Dorthe1986 skriver:

Ja det er nok en tanke, der kan fylde meget.

Jeg synes personligt det er så ærgerligt når en fyr melder ud som din kæreste har gjort... Selvfølgelig hvis han ikke er klar til at være far er det måske forståeligt, men synes bare tit det bliver slynget ud som om at det er ingenting...

Så du skrev noget om at blive "overvåget" af kommunen. Det tror jeg ikke du bliver. Det kommer selvfølgelig an på om der skulle være en grund hertil.. En uheldig fortid eller hvad ved jeg Men hvis du kan klare dig selv uden kommunen nu, jamen så tror jeg heller ikke du vil blive overvåget

Men husk også at tænke på det her: Hvordan vil du have det i forholdet med din kæreste, hvis du fik en abort fordi han sagde du skulle?

Ang. kommunen er der ikk noget med dem nu..

og det med abort, jeg tror ikk det vil være ret godt med forholdet, da jeg hele tiden vil tænke på det..

Anmeld

14. december 2010

Anonym

Anonym skriver:

tror ikke der er ret meget barn at presse ud når du er i uge 22.

men ja hver sin smag.

Kan ikke fortælle dig hvad du skal gøre i din situation.

jeg blev gravid da jeg var 21 (meget planlagt) og var ikke et sekundt i tvivl om at jeg skulle være mor... Det ødelagde mit forhold til mit barns far trods vi var sammen i over 5 år.

Kun DU ved hvad du føler og har lyst til.

du burde måske lige holde dig til emnet og ikke gøre dig til dommer omkring hvorvidt det er rigtigt eller forkert at hun har en spiral, eller hvor meget barn hun har født!

Til TS: Jeg kan desværre ikke råde dig til hvad du skal gøre, da det er dit liv det handler om, og vi er alle forskellige omkring hvor meget vi kan klare. Men jeg håber at du kommer frem til det svar der er det rigtige for dig, og at din kæreste evt. får øjnene op for at han evt. skal være far.

Knus

Anmeld

14. december 2010

FruHolm <3

hansen1 skriver:

Hej og mange tak for svar og det hele..

Jamen det er jo også sådan jeg ser på det, men jeg tænker os sådan om man bliver "overvåget" af kommune og sådan når jeg ikke er ældre end 20 ?

Kommunen går ind og følger med når du er under 20 når du er 20 er det din jordemoder da vurdere om du har behov for lidt ekstra hjælp.

min jordemoder har syntes lige fra starten af at jeg klarer mig utrolig godt, så hun synes ikke jeg har behov for hjælp, og bliver derfor ikke "holdt øje" med

dem de mest holder øje med over 20, er dem der har svært ved at klare sig i forvejen, og svært ved at få tingene til at køre som de skal, fx. tage deres medicin, hygiejne, passe ting osv.

så af hvad jeg kan forstå kan du tage det helt roligt

Anmeld

14. december 2010

hansen1

sarah Foged skriver:

det er hvertfald tit det er sådan, fyrene går hurtigt i chok og starter ud med at sige ting så de kan slippe, det skal bare lige gå op for dem hvilken vidunderlig ting det er, har du hørt lægen om at få en tryghedsscanning når du har aborteret før? det var nemlig grunden til jeg fik en og så kan du også nå at vise ham et billed inden beslutningen bliver endegyldig min reagerede ved at begynde at græde af glæde og sige undskyld for det han havde sagt

Nej min læge er der først mandag. Er det noget hvor du bare skal sige det til lægen at du gerne vil har sådan en ? det lyder jo som om jeg burde prøve det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.