Mor til Liva skriver:
Hej 
Hvor har du dato fra hvornår de forbydes og er det også i DK - synes ikke de siger noget i indslaget..
Jeg tror du har misforstået.
Det link jeg skrev i det oprindelige indlæg fører til TV2, hvor man så kan se klippet fra Nyhederne, ved at trykke på det indslag som hedder: "Puzzle-måtter forbydes" som blev sendt d. 11. dec 2010 kl. 19:35 
Jeg har ikke hørt noget om at de skulle blive forbudt i Danmark, men har bare ikke selv lyst til at bruge dem, hvis de indeholder noget der kan skade min pige. Jeg HÅBER dog at det viser sig, at det ikke er de samme skumplader, som vi bruger herhjemme. Læste et eller andet sted, at det var noget med, at der findes forskellige regler i DK alt efter om legetøjet henvender sig til børn over eller under 3 år, og at det samtidig er forskelligt om skumpladerne er solgt som legetøj til 1+ eller 3+ år... Jeg er ret sikker på, at der stod 3+ på mine da jeg fik dem, men har ikke gemt posen... Men bare fordi der står det, er det jo ikke det samme som at de indeholder de stoffer... Men tror man kan være sikker hvis der står 1+ 
Anmeld