Farlige skumpuslespil til gulvet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

Pige2009

N&J skriver:

De børnegulvtæpper man kan købe er der da helt sikkert noget i også, de er jo nok ikke naturlig farvet, men det er nok indenfor det tilladte farlige eller også er turen bare ikke kommet til dem endnu.. 

Helt enig - det er efterhånden en iugennemtrængelig jungle med alle de forbudte ting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

A-Lilje

Mor til Liva skriver:

Hej

Hvor har du dato fra hvornår de forbydes og er det også i DK - synes ikke de siger noget i indslaget..

Jeg tror du har misforstået. Det link jeg skrev i det oprindelige indlæg fører til TV2, hvor man så kan se klippet fra Nyhederne, ved at trykke på det indslag som hedder: "Puzzle-måtter forbydes" som blev sendt d. 11. dec 2010 kl. 19:35

Jeg har ikke hørt noget om at de skulle blive forbudt i Danmark, men har bare ikke selv lyst til at bruge dem, hvis de indeholder noget der kan skade min pige. Jeg HÅBER dog at det viser sig, at det ikke er de samme skumplader, som vi bruger herhjemme. Læste et eller andet sted, at det var noget med, at der findes forskellige regler i DK alt efter om legetøjet henvender sig til børn over eller under 3 år, og at det samtidig er forskelligt om skumpladerne er solgt som legetøj til 1+ eller 3+ år... Jeg er ret sikker på, at der stod 3+ på mine da jeg fik dem, men har ikke gemt posen... Men bare fordi der står det, er det jo ikke det samme som at de indeholder de stoffer... Men tror man kan være sikker hvis der står 1+

Anmeld

13. december 2010

Mor til L&S

A-Lilje skriver:

Jeg tror du har misforstået. Det link jeg skrev i det oprindelige indlæg fører til TV2, hvor man så kan se klippet fra Nyhederne, ved at trykke på det indslag som hedder: "Puzzle-måtter forbydes" som blev sendt d. 11. dec 2010 kl. 19:35

Jeg har ikke hørt noget om at de skulle blive forbudt i Danmark, men har bare ikke selv lyst til at bruge dem, hvis de indeholder noget der kan skade min pige. Jeg HÅBER dog at det viser sig, at det ikke er de samme skumplader, som vi bruger herhjemme. Læste et eller andet sted, at det var noget med, at der findes forskellige regler i DK alt efter om legetøjet henvender sig til børn over eller under 3 år, og at det samtidig er forskelligt om skumpladerne er solgt som legetøj til 1+ eller 3+ år... Jeg er ret sikker på, at der stod 3+ på mine da jeg fik dem, men har ikke gemt posen... Men bare fordi der står det, er det jo ikke det samme som at de indeholder de stoffer... Men tror man kan være sikker hvis der står 1+

Nåh... Sådan Tak!

Anmeld

13. december 2010

Gaia

Vi har lige skiftet vores ud med et godt tykt gulvtæppe. Så hvis hun vælter lander hun blødt :-). Lidt ærgeligt med de puslespilsmåtter. Maja kunne godt lide at bide lidt i det. Nå men indtil videre og indtil vi ved mere, har vil altså byttet vores ud med et gulvtæppe

Anmeld

13. december 2010

Bondepigen

Jeg har set et gulvpuslespil i lidl, der stod anvendes først fra 3 år, da de kan indeholde pftalater... Så det ser ud til at de osse sælges i DK...

Men jeg gad godt vide, om det er det samme med ganske alm. liggeunderlag, for så kunne man jo bruge sådan et par stykker.. men det er sikkert samme indhold???!

Anmeld

13. december 2010

N&J

Mor til Liva skriver:

Hej

Vores har også struktur på den ene side og glat på den anden side... Er det ikke dem der bliver trukket tilbage??

Hvis du kigger i indslaget, så er der forskellige strukturer, ikke kun den som jeg og du har, så jeg aner ikke om det er den samme eller ej, eller om producenten er den samme, men det kommer vel frem hvis de bliver taget af hylderne herhjemme, om det er den samme som i krea som Linda henviser til aner jeg ikke, har nemlig aldrig set dem i krea.. 

Anmeld

13. december 2010

N&J

Baagøe skriver:

Helt enig - det er efterhånden en iugennemtrængelig jungle med alle de forbudte ting

Det er sku ikke nemt at være blevet mor i dag.. 

Anmeld

13. december 2010

N&J

Baagøe skriver:

Nu er det jo materialet der er farligt og ikke strukturen

Anmeld

13. december 2010

Hasselnødden

N&J skriver:

Niksen

Anmeld

14. december 2010

Pige2009

N&J skriver:

Nemlig En af livets små udfordringer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.