Farlige skumpuslespil til gulvet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2010

N&J

N&J skriver:

det er ikke dem der bliver solgt i danmark, i hvert fald ikke præcis de samme, der er forskellige strukturer på overfladen, på dem jeg har set solgt i danmark fra babyforretningen, legetøjsbutikker er der kun 1 struktur eller flere som indslaget viser.. 

Hov ikke flere.. var det der skulle stå..

Men man må jo også formode at der er flere producenter af denne form for gulvtæpper, og indtil der kommer en specifik producent på, så syntes jeg måske man skulle vente med at smide brikkerne ud.. ligesom nærmest alt andet legetøj, for inden vi har set os om, så har medier uden konkrete besviser fået os til at smide ALT brio legetøj ud, alle skumpuslespil, alle biler, dukker og jeg kunne blive ved, en af de ting som man jo er nødt til at være i denne verden er kritisk både som forbruger, men bestemt også som læser eller lytter af "nyheder", for der er mange og også modstridende.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

N&J

Baagøe skriver:

Materialet er identisk. Jeg har set både med bogstaver, tal og figurer. En fra min mødregruppe har et nøjagtig magen til dem i indslaget og de var købt i KREA

Så kigger du altså ikke ordentlig, strukturen på overfladen på det i indslaget har mange forskellige strukturer, mens det der sælges (har dog ikke set det fra krea) er en struktur på den ene side og flad på den anden, så nej det er ikke de samme som i indslaget, måske viser de et forkert, skal jeg ikke kunne sige, men med 100 % sikkerhed, så er det ikke samme struktur, da der kun er 1 på de jeg er stødt på herhjemme.. 

og har lige tjekket vores, og ja samme struktur, men ikke mange forskellige som i indslaget

Anmeld

12. december 2010

N&J

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Vi har også skumtæppe herhjemme i stuen fordi det er trægulv og det har været genialt for os alle tre og ligge/kravle/trille/snurre rundt på, bare med bogstaver.. det fik vi lagt på gulvet allerede da han var et par måneder gammelt og han bliver 11 måneder imorgen.. men syg har han ikke været førend han begyndte i dagpleje.. men det giver jo sig selv.. tror ikke det er skum-tæppet.. men som I skriver, så er det langsigtede sygdomme der er eventuelt kan komme på tale.. men det er virkelig snart ikke til at finde noget, der IKKE gør vores små syge eller hvor der er risiko for at de bliver...  så jeg ved virkelig ikke om jeg hælder til at lade det blive hvor det er - eller se mig om efter en erstatningstæppe.. som de måske også en dag finder noget giftigt i.. eller risiko for.. noget...

De børnegulvtæpper man kan købe er der da helt sikkert noget i også, de er jo nok ikke naturlig farvet, men det er nok indenfor det tilladte farlige eller også er turen bare ikke kommet til dem endnu.. 

Anmeld

12. december 2010

Mor til L&S

N&J skriver:

Så kigger du altså ikke ordentlig, strukturen på overfladen på det i indslaget har mange forskellige strukturer, mens det der sælges (har dog ikke set det fra krea) er en struktur på den ene side og flad på den anden, så nej det er ikke de samme som i indslaget, måske viser de et forkert, skal jeg ikke kunne sige, men med 100 % sikkerhed, så er det ikke samme struktur, da der kun er 1 på de jeg er stødt på herhjemme.. 

og har lige tjekket vores, og ja samme struktur, men ikke mange forskellige som i indslaget

Hej

Vores har også struktur på den ene side og glat på den anden side... Er det ikke dem der bliver trukket tilbage??

Anmeld

12. december 2010

Mor til L&S

A-Lilje skriver:

En veninde har lige fortalt mig, at de i TV2 nyhederne har fortalt at skumgulvene skulle være farlige

http://nyhederne.tv2.dk/video/?portal
"Puzzle-måtter forbydes" fra 11. dec  2010 kl. 19:35

Men hvis man ikke må bruge dem, hvad skal man så bruge? Et tæppe? Der er mildt sagt pisse fodkoldt i vores lejlighed, så har faktisk været super glad for det vi har... Har endda gået og snakket om at vi bare kunne lægge det på hele gulvet når hun begynder at bevæge sig...

Hmm... What to do??

Hej

Hvor har du dato fra hvornår de forbydes og er det også i DK - synes ikke de siger noget i indslaget..

Anmeld

12. december 2010

Lolli

Jeg må altså nok også sige at jeg vil slå koldt vand i blodet. Jeg synes efterhånden det er hver evig eneste dag, der kommer et eller andet produkt vi ikke må bruge til børn eller babyer. Er ved at blive skør af det. Hvad skal vi snart give dem at spise og lege med? For ikke at tale om tøjet?

Anmeld

12. december 2010

Mille83

Lolli skriver:

Jeg må altså nok også sige at jeg vil slå koldt vand i blodet. Jeg synes efterhånden det er hver evig eneste dag, der kommer et eller andet produkt vi ikke må bruge til børn eller babyer. Er ved at blive skør af det. Hvad skal vi snart give dem at spise og lege med? For ikke at tale om tøjet?

Enig - man må snart ingenting, dog overvejer jeg alligevel og skifte til gulvtæppe, men hov hvad så med støv allergi/Støvmider??

Håber du forstår ironien i det  - tror dog jeg beholder mine skum puslespil indtil videre, da gulvtæpper er ligeså farlige, måske man skulle købe et siv tæppe hvis det virkelig går galt  

Anmeld

13. december 2010

Hasselnødden

N&J skriver:

De børnegulvtæpper man kan købe er der da helt sikkert noget i også, de er jo nok ikke naturlig farvet, men det er nok indenfor det tilladte farlige eller også er turen bare ikke kommet til dem endnu.. 

Ja lige præcis.. oh well, slår koldt vand i blodet.. ikke andet for.

Anmeld

13. december 2010

Lolli

Mille83 skriver:

Enig - man må snart ingenting, dog overvejer jeg alligevel og skifte til gulvtæppe, men hov hvad så med støv allergi/Støvmider??

Håber du forstår ironien i det  - tror dog jeg beholder mine skum puslespil indtil videre, da gulvtæpper er ligeså farlige, måske man skulle købe et siv tæppe hvis det virkelig går galt  

Yep - forstod ironien.

Men altså siv-gulvtæppe; hvad nu hvis sivene er dyrket et sted hvor det er tilladt at bruge farlige sprøjtemidler. Så er det jo også galt. Uh...

Men næh, synes det er fint der er nogle der går meget op i sådan nogle ting - respekt for det. Jeg har bare fået nok efterhånden.

Anmeld

13. december 2010

Pige2009

N&J skriver:

Nu er det jo materialet der er farligt og ikke strukturen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.