Mærketøj til børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2008

Honningblomst

twinboys skriver:

Heidi-Godsk skriver:

twinboys skriver:

Eva skriver:

Hej piger...
Er lige nysgerrig....køber I mærketøj til jeres børn eller er det billige h&m tøj osv godt nok til jer..
Hvorfor køber I det eller hvorfor gør I ikke...hvis ja, hvad køber I så??
Knus Eva..som gør rent, bager, er på nettet, vasker tøj og pakker til Konrads første dag i børnehave i morgen.

Oki doki jeg er kun til det fede dyre mærker...

Molo, katvig, hollys, ida-t, reima, ecco m.fl.

Men finder vi en sej spider-man bluse eller en med cars ja så køber vi den også...

Drengene er vilde med deres tøj og synes det er rart at de ikke har det samme tøj som de andre børn i børnehaven...

Som Alexander nævnede forleden dag... Moar jeg gider altså ikke have den bluse på jeg vil have de seje stjernebukser på og den med alle fodboldspillerne på... Og ja mine drenge er også vilde med det skønne tøj... Jeg køber det både til fuld pris og på tilbud...

Men selvfølgelig en udgift, når man skal have dobbelt af det hele, eller to ens modeller i hver sin farve...

Vi er mærkedyr fra inderst til yderst...:D

Men mine børn kan også bære de seje mærker...Det klæder jo ikke alle børn...:-o

En moar der kan lide at have børn som ikke ligner alle de andre børn :))

Majbritt

Undskyld med hvad mener du med at de dyre mærker ikke klæde alle børn?? Det er da nok det mest underlige jeg længe har hørt(?)

Nej det er det da ikke... Hvis nu pink var moderne til voksne ville jeg f.ex ikke kunne bære det, men andre godt... Også de søde bluser der er moderne til kvinder for tiden, dem kan jeg heller ikke bære da jeg kommer til at se gravid ud i dem...

Ikke alle kan bære alt tøj...

Da mine drenge var små kunne vi aldrig drømme om at give Oliver sandfarvet på for han var mere til de blå farver....
Farver har meget at sige... Jeg går heller ikke i rød, gul eller orange hvis jeg er bleg som et lagen, men er jeg rigtig solskinsbrun ja så er de farver smukke til mig og sådan er det jo også med børn...

Har jeg ikke ret piger???

Eller er det kun mig der ser sådan på det...???

Majbritt

Du har HELT ret...mine de to yngste er rødhårede og der er det bare ikke alt der er lige kønt...men knaldfarver ser de skide godt ud i.:P
Jeg kan ikke bære tøj der er gult...jeg ser virkelig syg ud med det på.
Så jo, det er virkelig forskelligt hvad der klæder den enkelte.
Handler jo også om man har et slankt barn, et bredt barn, om det har korte eller lange ben osv...
Knus Eva...som har meget forskellige børn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2008

Honningblomst

twinboys skriver:

Eva skriver:

twinboys skriver:

Eva skriver:

twinboys skriver:

Eva skriver:

twinboys skriver:

Eva skriver:

Hej piger...
Er lige nysgerrig....køber I mærketøj til jeres børn eller er det billige h&m tøj osv godt nok til jer..
Knus Eva..som gør rent, bager, er på nettet, vasker tøj og pakker til Konrads første dag i børnehave i morgen.

Men finder vi en sej spider-man bluse eller en med cars ja så køber vi den også...

Drengene er vilde med deres tøj og synes det er rart at de ikke har det samme tøj som de andre børn i børnehaven...

Som Alexander nævnede forleden dag... Moar jeg gider altså ikke have den bluse på jeg vil have de seje stjernebukser på og den med alle fodboldspillerne på... Og ja mine drenge er også vilde med det skønne tøj... Jeg køber det både til fuld pris og på tilbud...

Men selvfølgelig en udgift, når man skal have dobbelt af det hele, eller to ens modeller i hver sin farve...

Majbritt

jamen, ligner de ikke netop alle andre børn.??..der er jo masser af børn med mærketøj og jeg tænker lidt at det bliver meget ensformigt og uniformsagtigt??Men måske det kommer an på hvor i landte man bor??
Knus..

Hej nej ikke i de to børnehaver hvor drengene går i....

I Olivers børnehave er de 10 børn og der er det kun Oliver der har det " specielle " tøj og selv pædagogerne er jo helt vilde med det, og spørger tit hvor jeg har købt det og til hvor meget, for så vil de også have det til deres børn... Smiler

I Alexanders børnehave er de 2 stuer på 13 børn på hver og en skolestue på 5-6børn ( ja der skal han op at starte imorgen )

I denne børnehave er de rigtig mange piger og de har h&m kjoler på næsten alle og 1 pige i "mærketøj "
Drengene ja der er det kun Alexander der skilder sig ud... Og han kommer tit hjem og fortæller at de andre børn siger at det er noget sejt tøj han har på og at pædagogerne vender hans skilt i nakken for at tjekke mærket...

Så nej her i Sønderjylland nyder vi at vi ikke er som alle andre og ja har man råd til det, så skal man sgu også gøre det, for man lever kun en gang...:)

Majbritt(H)

Samme her på Falster...eller dvs jeg har set 4-5 andre drenge i deres seje "mærketøj" og ikke flere ud af en hel børnehave med 85 børn...Jeg tror bare der er områder hvor man skiller sig ud hvis man ikke har "mærketøj", tror du ikke??
Kan også huske at i Konrads dagpleje, var de hele vilde oppe i legestuen over det tøj han havde på.
Jeg nyder selv at se godt ud i lækkert tøj og derfor er det for mig også vigtigt at børnene gør det...da jeg boede med min x havde vi desværre ikke så mange penge til det og prioteringerne var anderledes...MEN, nu hvor jeg er enlig, der bestemmer jeg jo selv, heldigvis.-griner-
Bare trist at størrelserne stopper så tidligt, at Bertram snart ikke kan passe det mere...og så er der altså ikke det store alternativ, synes du??
Knus Eva...som måske skulle til at sælge tøjet bagefter istedet for bare at give det væk...

Thi sælg gerne til mig... Vi bruger str. 116 og 122...

Mvh Majbritt(H)

Kunne være jeg skulle det...:)
Bertram passer lige netop 134cm lige nu, men køber det nye i 140cm og det er jo næsten det største man kan få.
Går sgu stærkt med de unger...

Ja det er rigtigt, er spændt på for senere idag skal jeg have drengene til at prøve deres flyverdragter og se om de stadig kan passe dem...

Ellers en udgift mere...

Majbritt(H)

Jeg skal også tjekke vintertøj i aften...har købt dragter for flere måneder siden, men Konrad er en lille fis, så tror den er for stor og Bertram bare vokser derud af, så ved ikke om hans i str 134 bliver for lille...
Knus..

Anmeld

31. august 2008

twinboys

Eva skriver:

twinboys skriver:

Heidi-Godsk skriver:

twinboys skriver:

Eva skriver:

Hej piger...

Majbritt

Undskyld med hvad mener du med at de dyre mærker ikke klæde alle børn?? Det er da nok det mest underlige jeg længe har hørt(?)

Nej det er det da ikke... Hvis nu pink var moderne til voksne ville jeg f.ex ikke kunne bære det, men andre godt... Også de søde bluser der er moderne til kvinder for tiden, dem kan jeg heller ikke bære da jeg kommer til at se gravid ud i dem...

Ikke alle kan bære alt tøj...

Da mine drenge var små kunne vi aldrig drømme om at give Oliver sandfarvet på for han var mere til de blå farver....
Farver har meget at sige... Jeg går heller ikke i rød, gul eller orange hvis jeg er bleg som et lagen, men er jeg rigtig solskinsbrun ja så er de farver smukke til mig og sådan er det jo også med børn...

Har jeg ikke ret piger???

Eller er det kun mig der ser sådan på det...???

Majbritt

Du har HELT ret...mine de to yngste er rødhårede og der er det bare ikke alt der er lige kønt...men knaldfarver ser de skide godt ud i.:P
Jeg kan ikke bære tøj der er gult...jeg ser virkelig syg ud med det på.
Så jo, det er virkelig forskelligt hvad der klæder den enkelte.
Handler jo også om man har et slankt barn, et bredt barn, om det har korte eller lange ben osv...
Knus Eva...som har meget forskellige børn...

Ja helt enig....:D

Anmeld

31. august 2008

bette

jeg køber tøj i h&m, exit, nameit... og sådan nogen..
køber sjældent tøj fra tøj og sko.. synes ik tøjet er særlig lækkert..
hvis jeg havde råd eller fandt noget tøj som var mærketøj på tilbud ville jeg da også købe det.. men det er sku ik alt mærketøj jeg synes der er pænt.. sådan noget med regnbuer på osv det ville jeg ik iføre min søn.. det kan han få lov til når han kan snakke og bestemme lidt selv også.

overtøjet kan jeg dog godt købe lidt i de dyre mærker.. det skal vare lidt længere og skal være slidstærkt. og sko ´spare jeg heller ik penge på.. det skal være ordentlig fodtøj.. men igen så er der også nogen mærker hvor de bare sidder af h til på ham.. så nogen gange bliver det nogle mere billige.. alt afhængig af kvaliteten og pasform..

men jeg synes generelt at h&m tøj er udemærket..

Anmeld

31. august 2008

moniquesmor

jeg køber det tøj min datter ser godt ud i.. men synes ikke altid af pengepungen er der til det dyre:D

Anmeld

31. august 2008

Astrid P

Alle børn i vores institution går i Molo, Katvig, IdaT og Småfolk... Så her skiller man sig absolut ikke ud ved at vælge de mærker!

:) Astrid

Anmeld

31. august 2008

Honningblomst

Astrid P skriver:

Alle børn i vores institution går i Molo, Katvig, IdaT og Småfolk... Så her skiller man sig absolut ikke ud ved at vælge de mærker!

:) Astrid

Nej, det tænkte jeg godt...altså at der er steder hvor alle børn har det på.
Hernede er det bestemt ikke sådan...tror slet ikke "kulturen" hernede generelt er til den slags tøj eller pris på det.
Der findes heller ikke rigtig nogle steder man kan købe det hernede.
Hvor bor du henne i landet??
Knus..

Anmeld

31. august 2008

fam.4xc

Mine piger får det tøj vi synes er pænt, Caroline bestemmer også selv en del efterhånden :) Lige nu er hun vild med fodboldtøj som hun kalder Hummel dragterne eller nederdele og kjoler:P

Vi er ik til mærker som Katvig osv i tøj, synes dog de laver mange lækre ting som feks regnslag til barnevognen, pusletaske fra Gaio og ko...
Der er vi enige med Majbritt, det klæder ik alle børn - ik vores ihvertfald og så kan vi i det hele taget i rigtig li deres mønstre.

Hvis jeg endelig sku hælde til et par mærker må det være Hummel og Phister & Philina...

Men jeg synes det er lidt bemærkelses værdig at så mange lægger noget i at deres børn ik skal lige alle andre... og lægger mærke til hvad de andre har på.... måske jeg er mærkelig, men det tænker jeg overhovedet ik over...

Tøj skal på for at bruges og det er så for mig lige meget om pigerne har Føtex, H&M eller måske på et af de mærker vi hælder til på, de skal ku lege, spise osv videre i det uden jeg vil blive trist over der kommer kødsovs, olie osv på der aldrig kommer af og derfor må kasseres..

Camilla, der lige nu har en lille datter der sover i Hummel dragt og en stor datter der selv har skiftet fra sit Hummel sæt til sit Brøndby tøj (et sæt moderen hader, men ungen elsker:D)

Anmeld

31. august 2008

Honningblomst

fam.4xc skriver:

Mine piger får det tøj vi synes er pænt, Caroline bestemmer også selv en del efterhånden :) Lige nu er hun vild med fodboldtøj som hun kalder Hummel dragterne eller nederdele og kjoler:P

Vi er ik til mærker som Katvig osv i tøj, synes dog de laver mange lækre ting som feks regnslag til barnevognen, pusletaske fra Gaio og ko...
Der er vi enige med Majbritt, det klæder ik alle børn - ik vores ihvertfald og så kan vi i det hele taget i rigtig li deres mønstre.

Hvis jeg endelig sku hælde til et par mærker må det være Hummel og Phister & Philina...

Men jeg synes det er lidt bemærkelses værdig at så mange lægger noget i at deres børn ik skal lige alle andre... og lægger mærke til hvad de andre har på.... måske jeg er mærkelig, men det tænker jeg overhovedet ik over...

Tøj skal på for at bruges og det er så for mig lige meget om pigerne har Føtex, H&M eller måske på et af de mærker vi hælder til på, de skal ku lege, spise osv videre i det uden jeg vil blive trist over der kommer kødsovs, olie osv på der aldrig kommer af og derfor må kasseres..

Camilla, der lige nu har en lille datter der sover i Hummel dragt og en stor datter der selv har skiftet fra sit Hummel sæt til sit Brøndby tøj (et sæt moderen hader, men ungen elsker:D)

Er meget enig med dig....men det ene udelukker jo ikke det andet, camilla..;)
Altså selvom mine har mærketøj, så kan og må de røre sig alt det de vil....de synes bare selv det er flot tøj...og så påvirker man jo nok sine børn ;)også i den retning...
Knus..

Anmeld

31. august 2008

twinboys

Børn er børn og spilder de på deres molo bluse er jeg fuldstændig lige glad med jeg tænker ikke over hvad jeg har givet for det... Falder de og slår hul på knæ og bukser er det også fløjtende lige meget... Da tænker jeg mere på knæet som bløder end et hjerte der græder over et par bukser der er gået i stykker...

Tøj er købt for at skulle bruges om det så går hul på det eller en tusch kommer til at snitte tøjet, ja så pyt med det...
Mine drenge er jo altså også 5 1/2 år så de er hårde ved tøjet end en lille purk der er nyfødt...

Men mine drenge har tøj på for at det skal blive brugt og at man kan se at det er rigtige drenge... De er ikke mannequindukker...

Mvh Majbritt(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.