Hjælp piger, hvad ville i gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

JustMe

Mette. skriver:

Tusind tak for dit svar!

Jeg tror helt bestemt du har ret i der ligger mere i grund end blot hans opførsel og det i bund og grund er fordi han er rigtig usikker på sig selv og han har nogle problemer. Problemet ligger i, at ligemeget hvad vi tilbyder og hvor meget vi gerne vil tale med ham og måske finde frem til sagens kerne lukker han helt i. Han går oftest ind på sit værelse og låser døren og nægter at tale til hverken mine forældre eller mig. - Så som du nok kan høre er det rigtig svært hvad vi skal gøre og ikke mindst at trænge igennem skallen til ham.

Og jeg tror du har ret. Jeg tror der er mange unge mennesker idag som går med nogle rigtig trælse tanker og i bund og grund tror jeg meget af det skyldes alle de valg de skal tage. Jeg er ikke sikker på alle i en alder af 15-16 år, er klar til at afgøre hvad de vil fremover som de nærmest skal.

Ja, det er lidt af en mission, i har fået. For han lyder helt sikkert til at gemme på nogle problemer eller frustrationer, som han ikke selv kan håndtere...og i kan jo ikke hjælpe, når i ikke kender til problemet, men blot ser hans psykiske reaktion uadtil.

Jeg håber, han eller i finder frem til sagens kerne, så han kan komme på rette spor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

SussieThyssen

Mette. skriver:

Jeg har ringet til mine forældre da de landede i Kansas. (min mor var ikke just begejstret for sådan en opringning efter 24 timers transport.) Hun ile ringe til deres nabo, betjenten, da de jo kender dem og jeg jo som sagt ikke har noget med dem at gøre. Jeg tror nemlig også han vil have en vis respekt for ham, så jeg håber han vil hjælpe.

Ja, han er nemlig myndig, så reelt er det jo faktisk rigtig svært. han bør jo dog stadig overholde husstandens regler når han vil bo hjemme. Ellers burde han pakke sine ting og få sig et sted hvor han kan opføre sig som han vil.

Med hensyn til om han er for forkælet - jeg kan kun sige JA! Problemet ligger i, tror jeg, at jeg jo er ældst og er også altid blevet forkælet meget. Jeg har bare sagtens kunne styre det og har slet ikke den samme personlighed som ham. De har så blot gentaget med ham men effekten er slet ikke den samme. Reelt er han faktisk blevet en hel lille djævel af at få hvad han vil have. Det har stået på så længe efterhånden at jeg ikke ved hvordan han skal få vanen fra sig. Jeg tror eneste udvej er han ikke bor hjemme mere og selv lærer hvad en regning og en økonomi er. Man kan jo derfor også sige det er stykke hen af vejen er mine egne forældres skyld han er som han er, for de har jo skabt ham. Men, det laver bare ikke om på han ikke opføre sig som han burde lige nu og nu står jeg med håret i postkassen da det skære i mit hjerte at tænke på han uden videre er i gang med at rasere hele huset.

Tusind tak for svar. 

Du får et kæmpe knus søde ven..jeg ville ønske jeg kunne hjælpe dig lidt, men du skal da vide at jeg er her og tænker på dig.
Men godt du fik snakket med din mor, og så håber vi, at det har en afsvalende effekt på knægten at betjenten holder øje med ham og hans kumpaner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.