Line1987 skriver:
Puuuha sikke en omgang.
Jeg er faktisk blevet skånet for meget af det, med behandling og sådan.
Min ene storebror har været på afvænning og har haft det rigtig svært, men der var jeg ikke så gammel, så jeg ved bare at han fik hjælp og at det først var da han havde indset at han havde brug for det...
Min anden storebror havde simpelthen et temperament som jeg ved ikke hvad, hans egne ord var at han var bange for han kunne slå nogen ihjel, hvis ikke han røg sit hash for at holde sig nede
selvmordstrusler og meget andet har også været inde over.
Men det hjalp at han fandt en fantastisk kæreste og så havde min mor "sladret" til kommunen (han var tilknyttet kommunen pga en arbejdsskade, hvilket gjorde han ikke rigtig ku arbejde) at de skulle passe på ham (de havde lige sendt ham i aktivering i et job, han havde glædet sig til) fordi han altså have et misbrug og havde det svært.
Kommunen kvitterer med at nægte min storebror jobbet alligevel og han tænder HELT af. Hans reaktion er dog at bevise overfor min mor at han da bare kan holde op med det der hash. Det gør han så, fra den ene dag til den anden. Jeg tror inderst inde han savnede hendes kærlighed og bekræftelse og tror den handling viste ham at hun virkelig holdte af ham og ville beskytte ham og i dag har de et meget meget bedre forhold.
Sikke en smøre, men altså, ja.... det er sgu svært hvad man lige skal gøre, men tror ikke du kan gøre noget. Måske et rigtig godt mandligt forbillede kunne gøre underværker? Han lyder som en dreng der ville have rigtig meget gavn af at aftjene værnepligt lige nu i stedet for at gå på gymnasiet... Der er disciplin, kærlighed og gode forbilleder og ikke mindst bliver drengene presset til at gøre en masse ting, som giver goe resultater og det giver dem en identitet. Jeg skyder lidt i tåge her, men det var lige min tanke
Puha, det lyder godt nok til din mor også har haft sit at kæmpe med, med dine storebrødre. det må være så hårdt at stå som forældre og være så magtesløse overfor sin børn, som gør fuldstændig som de selv har lyst til.
det lyder dog til de er kommet godt ud på den anden side, og det er jo dog vigtigt.
Det værste er jo det ikke kun går ud over dem selv, men hele familien.
Det er faktisk sjovt du nævner det med militæret. Han var for 1 måned tilbage til session, fordi han jo i hans dovenskab ikke havde fået det udskudt som man normalt går når man studere. Jeg talte meget med min far om det ville være rigtig godt for ham, og egentligt var han også selv parat til at droppe skolen for en stund og måske komme lidt væk. Problemet opstod så i at han kun kunne få en plads på Bornholm (de bor i midtjylland), og den ville han ikke have da det er for langt væk. Ellers kan de ikke tilbyde ham noget før udgangen af 2012, og det synes jeg bare er så lang tid han skal gå rundt og faktisk ikke rigtig være tilfreds med sig selv. Jeg tror hvertfald ikke på det bliver bedre som det kører for ham lige nu. Jeg håber han på et tidspunkt bliver lige så stærk som dine brødre og kommer godt ud på den anden side. I bund og grund er jeg bange for det bunder i han føler han SKAL læse fordi begge mine forældre er højtuddannede og jeg selv læser jura. Han giver hvertfald udtryk for han føler han også skal og føler sig for "fin" til at bliver håndværker etc., selvom der på ingen måder er blevet givet udtryk for der er nogle forventninger til ham. - Undskyld den laange smøre, jeg er simpelthen bare så frustreret over ham lige nu.
Jeg fik forresten ringet til mine forældre da de landede i Kansas i morges - min mor er helt ude af den og var nærmest grædefærdig, så nu håber jeg vi finder en løsning som ikke indkluderer fest. Tusind tak fordi du gav dig tid til at svare mig.