Hjælp piger, hvad ville i gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

Mette.

Line1987 skriver:

du kunne overveje et mere snedig(måske endda tarvelig) tilgang til det.

Altså fx få fat i naboerne og bede dem ringe til politiet det øjeblik der er larm på vej?

Ej det ved jeg heller ikke... Tror bare ikke at man kan tale fornuft til sådan en knægt, de ska lære det på den "hårde" måde. Jeg var ikke selv så slem, men har to storebrødre og de har holdt SÅ mange fester hjemme, når mine forældre ikke var hjemme. 

Hmm så måske synes jeg du skal lade ham holde festen og se om han kan få ryddet det hele op til forældrene kommer hjem... 

puha, nej den er altså svær og jeg sidder bare og tænker højt - håber du finder ud af noget

Ja, det var faktisk slet heller ikke dumt. Mit dilemma er jo netop at hverken jeg eller mine forældre fra USA kan tale ham til fornuft.

Han har ingen former for respekt for nogen! Han opføre sig fuldstændig som det passer ham og lyver gerne hvis det er nødvendigt for egen vindigt skyld. Jeg kan tale nok så pænt til ham og virkelig gøre mit yderste for ikke at hidse mig op og alligevel kan kan svare så ubehøvlet og flabet.

Ligemeget hvad får jeg nok ikke stoppet festen, men hvis andre så kunne sætte en stopper for den, inden det løber helt af sporet og huset nærmest er væltet, ville det jo være godt. Tak for svar.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

SpunkenJo

Mette. skriver:

Ja, det er super træls at skal være den trælse storesøster som skal spolere det hele, men på den anden side kan jeg bare heller ikke se på han endnu engang skal opføre sig fuldstændig urimeligt.

Jeg ringer til naboen i morgen også håber jeg han vil hjælpe mig med at holde styr på dem! Tusind tak for hjælpen. 

Det var da så lidt, den ringe "hjælp" jeg ku gi.

Håber det går godt
- jeg

Anmeld

8. december 2010

Jarnsaxa

Ville ringe til de gamle. Om ikke andet så bare for at advare dem, så de kan forberede sig på, hvad de skal gøre ved situationen...

Anmeld

8. december 2010

Mette.

Jarnsaxa skriver:

Ville ringe til de gamle. Om ikke andet så bare for at advare dem, så de kan forberede sig på, hvad de skal gøre ved situationen...

Tak for svar. Jeg tror også jeg ringer til dem ligemeget hvad også må jeg prøve om jeg kan stoppe det på anden vis samtidig med.

Anmeld

8. december 2010

Giraffen

Mette. skriver:

Ja, det var faktisk slet heller ikke dumt. Mit dilemma er jo netop at hverken jeg eller mine forældre fra USA kan tale ham til fornuft.

Han har ingen former for respekt for nogen! Han opføre sig fuldstændig som det passer ham og lyver gerne hvis det er nødvendigt for egen vindigt skyld. Jeg kan tale nok så pænt til ham og virkelig gøre mit yderste for ikke at hidse mig op og alligevel kan kan svare så ubehøvlet og flabet.

Ligemeget hvad får jeg nok ikke stoppet festen, men hvis andre så kunne sætte en stopper for den, inden det løber helt af sporet og huset nærmest er væltet, ville det jo være godt. Tak for svar.  

ej hvor må det også være så hårdt, både for jer, at I føler jer så magtesløse og ikke kan trænge ind - og for ham, at han skubber folk fra sig.

Ved I om han evt kan være i et misbrug af en slags? jeg spørger da jeg selv har haft det tæt på, og det er et af de helt store symptomer, og det er så sørgeligt og kan virkelig stjæle mange år af det, der burde være nogle helt fantastiske år... 

Det lyder bare ikke som om det er "almindelig teenage-besvær"

Anmeld

8. december 2010

Jarnsaxa

Mette. skriver:

Tak for svar. Jeg tror også jeg ringer til dem ligemeget hvad også må jeg prøve om jeg kan stoppe det på anden vis samtidig med.

Lyder fornuftigt

Held og lykke!

Anmeld

8. december 2010

Mette.

Line1987 skriver:

ej hvor må det også være så hårdt, både for jer, at I føler jer så magtesløse og ikke kan trænge ind - og for ham, at han skubber folk fra sig.

Ved I om han evt kan være i et misbrug af en slags? jeg spørger da jeg selv har haft det tæt på, og det er et af de helt store symptomer, og det er så sørgeligt og kan virkelig stjæle mange år af det, der burde være nogle helt fantastiske år... 

Det lyder bare ikke som om det er "almindelig teenage-besvær"

Tro mig, jeg har virkelig haft tanken mange gange. Min kæreste har også selv haft nogle tæt på livet som har haft en misbrug og han siger han til tider kunne minde om dem.

Han er meget meget sværd at finde ud af og har tilsyneladende virkelig svært ved sig selv. Han gider ikke hans skole (går i 2.g på gym, hvor han jo nærmest er smidt ud af, og derfor ikke er med i USA). Han pjækker hele tiden, tror det er okay han stadig ikke skal have et fritidsjob og mine forældre skal sponsorere alt (jeg har også prøvet at fortælle dem mange gange de bliver nød til at holde igen med bare at fylde på ham), han tror han skal sove til kl. 15-16 stykker i weekenden, tage i byen natten lang og tømme køleskabet når han kommer hjem midt og natten. Generelt tror han verden drejer om ham. Jeg har en datter på 7 måneder - jeg er ikke sikker på han har forstået hendes navn endnu, han har ikke engang holdt hende endnu. Jeg kunne nærmest blive ved. Han har desuden et MEGET strengt temperament og har flere gange nærmest truet min far når han er kommet fuld hjem om natten, hvis han bare har mødt det mindste modstand. Generelt er han faktisk bare ret ubehagelig og jeg har faktisk svært ved at huske gode stunder med ham. Jeg bliver så trist når jeg tænker på det. Min mindste lillebror på 16 er slet ikke tilnærmelsesvis som den store, så det er så svært at se ham den store går mere og mere i stykker og man står magtensløs tilbage. Men hvad gjorde du og hvordan fandt i ud af misbruget?

Anmeld

8. december 2010

Steph_Laurits

Sikke en møgunge!!

Jeg syntes som mange af de andre siger at du skal ringe til dine forældre! Det er simpelthen ikke fair gjort over dine forældre det han har gang i

Håber du/I finder en løsning.
Giver du en update?

Anmeld

8. december 2010

blomst84

wamse skriver:

Jeg ville lade ham komme tvivlen til gode, og lade ham holde den fest. Det kunne jo være at der intet blev ødelagt, og at han får ryddet pænt op bagefter. Hvis det så skulle ende i kaos, jamen så må han jo tage den skideballe det giver, når de kommer hjem igen, de kan jo ikke gøre fra eller til alligevel hvor de er nu.

Lige det jeg ville skrive har selv holdt en masse fester mår mine forældre var på ferie, og på en eller anden måde fik jeg altid ryddet og gjort rent og hvis ikke så var der skideballe!!! Giv dog din lillebror en chance for at bevise sit værd og hvis det går galt må det vel være en sag mellem dine forældre og ham??

Anmeld

8. december 2010

ønskebørn74

Mette. skriver:

Sagen er den mine forældre + mindste lillebror lige er taget afsted til USA i morges. De skal være væk til næste torsdag, da de er over for at se et hus de eventuelt skal bo i de næste tre år.

Det er så sådan at jeg har endnu en bror, på 18, snart 19 år. Han er alene hjemme i mine forældres hus mens de er væk. Han skulle egentligt også have været med, men grundet for meget fravær kunne han ikke få fri til det. Min lillebror har MEGET lidt respekt overfor nogen af os og selv mine forældre er han ret ligeglad med. Da jeg så logger på facebook for et par timer siden, ser jeg kan har sendt en indbydelse rundt til 55 mennesker om han holder stor fest i huset på lørdag fra 20-05. Jeg blev fuldstændig chokeret over han kan finde på det!! HAn kan på ingen måder styre så mange mennesker og jeg gruer for hvor meget de kan splitte ad.

Nu til mit spørgsmål, skal jeg ringe mine forældre op i morgen tidlig når de er fremme? (jeg ved det intet vil hjælpe at de ringer hjem og siger han ikke må, selvom han ALDRIG har fået lov i første omgang.) JEg kan ikke selv tage derop, da de bor 1 time fra mig, jeg har min lille datter, min kæreste skriver eksamens projekt og jeg har selv eksamen om 1 uge. Men, jeg kan slet ikke overskue inde i mit hoved at 55 unge fulde menneske skal rasere hele huset og alle mine ting som stadig er der. Be om gode råd?

UNdskyld det blev så lang.  Mette

RING TIL DEM... Tror bestemt ikke det er aftalt med jeres forældre... Så må han sgu tænke sig om...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.