Hvordan holder i gnisten vedlige i jeres forhold/ægteskab?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

Charlotte Wberg

SussieThyssen skriver:

Jamen jeg er da helt 100 % enig.
Læs lige lidt længere oppe søde ven. Jeg skriver at man hele tiden skal være sød, kærlig og opmærksom. Jeg siger intet om at spille kostbar, sur eller afvisende...INTET...tvært imod.
Kunsten er netop, at du er PÅ, er dårende dejlig, og ganske lidt mystisk
Men ja..det afhænger helt af hvordan manden er, det giver jeg dig fuldstændig ret i.
Nu er dette jo også kun et eksempel på hvad man kan gøre for at genoplive "manden på sofaen" fra de døde. Hver mand sin måde, og så må I piger prøve at bruge jeres fantasi, men også indlevelsesevne...hvor går grænsen? Og ikke overtræde den.
Men husk!!! Det skal gøres med kærlighed.
I krig og kærlighed gælder alle kneb. og dette er "krigsfasen". For det er jo krigen for at bevare sit slot, det slot parforholdet er.

Tak fordi du nævner dette, så jeg måske fik det uddybet lidt nærmere. 

Jeg ved godt at du ikke skriver at man skal være sur og afvisende

Det er mere den sætning, men at "så han lidt tror at der er en anden" det er det jeg kalder kostbar... og selvom det gøres kærligt og ømt, kan det stadig mistolkes af manden man prøver at få op af sofaen og se én..  Den gik bare rent ind i banen...

I min situation så jeg jo ikke mig selv som det lukkede land jeg omtalte, det var hans syn, hvilket nok er årsagen til at man skal have en åben kommunikation inden det ekskalere (staves?) som du selv er inde på... Kommunikation, kommunikation og kommunikation, en dejlig metode givet til menneskeheden så misforståelser og opmærksomheds niveauet kan tages i opløb... Det er så bare ikke alle der er god til at tage den seriøse og åbne snak  (super personlig myntet på mig selv)

Du er en helt igennem fantastisk skriblent (hedder det det ??), jeg ville bare lige pointere at teksten jeg har markeret med rød i det sidste indlæg kan læses på flere måder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

SussieThyssen

Charlotte Wberg skriver:

Jeg ved godt at du ikke skriver at man skal være sur og afvisende

Det er mere den sætning, men at "så han lidt tror at der er en anden" det er det jeg kalder kostbar... og selvom det gøres kærligt og ømt, kan det stadig mistolkes af manden man prøver at få op af sofaen og se én..  Den gik bare rent ind i banen...

I min situation så jeg jo ikke mig selv som det lukkede land jeg omtalte, det var hans syn, hvilket nok er årsagen til at man skal have en åben kommunikation inden det ekskalere (staves?) som du selv er inde på... Kommunikation, kommunikation og kommunikation, en dejlig metode givet til menneskeheden så misforståelser og opmærksomheds niveauet kan tages i opløb... Det er så bare ikke alle der er god til at tage den seriøse og åbne snak  (super personlig myntet på mig selv)

Du er en helt igennem fantastisk skriblent (hedder det det ??), jeg ville bare lige pointere at teksten jeg har markeret med rød i det sidste indlæg kan læses på flere måder...

Ohh..ja så er jeg helt med...tror vi er helt enige, det er blot en fortolkning af ord
men tak, tak for komplimenten (en Skribent) bliver jo snart helt genert af al den ros.
Men rosen tilkommer ikke mig, men alle jer piger, der med så åbne sind og god vilje vil gøre hvad I kan for at få livet, kærligheden og verden til at fungere i en god ballance.

Anmeld

9. december 2010

Charlotte Wberg

SussieThyssen skriver:

Ohh..ja så er jeg helt med...tror vi er helt enige, det er blot en fortolkning af ord
men tak, tak for komplimenten (en Skribent) bliver jo snart helt genert af al den ros.
Men rosen tilkommer ikke mig, men alle jer piger, der med så åbne sind og god vilje vil gøre hvad I kan for at få livet, kærligheden og verden til at fungere i en god ballance.

Jepper vi er enige

Og ikke noget med at blive genert hehe, det er da bare super fantastisk med ros.. Du har om ikke andet også masser af øvelse i debat indlæg kan jeg se

Total side bemærkning:

Flot navn din 29 årige datter har, sagt af samme årgang med samme navn og termin 2 dage efter din datter hehe  

Anmeld

9. december 2010

HopinWishin

For mig er det vigtigt at vi giver hinanden nogle kys hver dag, i hvert fald om aftenen inden vi går i seng! =)

Og hvis vi har diskuteret eller været uvenner, så skal vi være gode venner inden vi går i seng!

Jeg gør små ting som jeg ved der gør ham glad.. og han gør ligeså.

Vi går meget op i hvad der er vigtigt for ham og hvad der er vigtigt for mig... så tror jeg man kommer længere...

Anmeld

9. december 2010

SussieThyssen

Charlotte Wberg skriver:

Jepper vi er enige

Og ikke noget med at blive genert hehe, det er da bare super fantastisk med ros.. Du har om ikke andet også masser af øvelse i debat indlæg kan jeg se

Total side bemærkning:

Flot navn din 29 årige datter har, sagt af samme årgang med samme navn og termin 2 dage efter din datter hehe  

ja..Charlotte er og var også mit ynglingsnavn fra jeg var helt lille, så vi kan ikke være mere enige

Faktisk er det lidt morsomt, for min far ville have at jeg enten skulle hedde Charlotte eller Sussie, så stor var min fars glæde, da hans første barnebarn kom til at hedde Charlotte.
En hel del gange i mit liv er jeg rent faktisk blevet kaldt for Charlotte....ret underligt.
Navnet Charlotte er også et pigenavn der i de sidste par generationer er blevet brugt til piger i min slægt. Så, det ene passer til det andet.
Men morsomt er det da, at I er fra samme årgang.
Hvor i landet er du født? Det var jo en årgang med rekord lav fødselstilgang...'81 var vist året med det laveste fødselsantal i Denmark nogen sinde.

Anmeld

9. december 2010

SussieThyssen

HopinWishin skriver:

For mig er det vigtigt at vi giver hinanden nogle kys hver dag, i hvert fald om aftenen inden vi går i seng! =)

Og hvis vi har diskuteret eller været uvenner, så skal vi være gode venner inden vi går i seng!

Jeg gør små ting som jeg ved der gør ham glad.. og han gør ligeså.

Vi går meget op i hvad der er vigtigt for ham og hvad der er vigtigt for mig... så tror jeg man kommer længere...

Det er bare en god opskrift I to har fat i der...bliv med med det.

Anmeld

9. december 2010

Charlotte Wberg

SussieThyssen skriver:

ja..Charlotte er og var også mit ynglingsnavn fra jeg var helt lille, så vi kan ikke være mere enige

Faktisk er det lidt morsomt, for min far ville have at jeg enten skulle hedde Charlotte eller Sussie, så stor var min fars glæde, da hans første barnebarn kom til at hedde Charlotte.
En hel del gange i mit liv er jeg rent faktisk blevet kaldt for Charlotte....ret underligt.
Navnet Charlotte er også et pigenavn der i de sidste par generationer er blevet brugt til piger i min slægt. Så, det ene passer til det andet.
Hvor i landet er du født? Det var jo en årgang med rekord lav fødselstilgang...'81 var vist året med det laveste fødselsantal i Denmark nogen sinde.

Jeg er født på Bornholm

Men du må ikke sige det til nogen,, for så kommer der al for mange bornholmer jokes LoOoL

Jeg kender et par stykker der hedder Charlotte fra 1981... og endnu flere der hedder Lotte eller/og Liselotte hehe...

Anmeld

9. december 2010

JustMe

Rigtig godt indlæg med mange tankevækkende pointer Sussie

Tak fordi du delte det med os

Anmeld

9. december 2010

Louisiana

SussieThyssen skriver:

Dét er altså sjovt! Jeg bliver også ofte kaldt Charlotte, og det ligner bare overhovedet ikke mit navn - Louise. Og folk ved aldrig hvorfor de kommer til at kalde mig Charlotte, for det er ikke fordi de forveksler mig med en anden eller lign.

-Ville jeg bare lige indskyde i jeres samtale

Anmeld

9. december 2010

JemKem

SussieThyssen skriver:

Sådan piger, så har det fået sin egen tråd under Parforhold.
og tak for jeres glæde.
Kan I plukke lidt af det og bruge det til egen fordel, så kan intet glæde mig mere. 
Det vigtigste i livet er jo netop, at kunne vågne op ved siden af et menneske dag ud og dag ind, som man føler man elsker.

Som mine forældre altid sagde:
Vi tænker aldrig på skilsmisse, men af og til på mord! 

Altså Sussie... Du lød fuldstændig som min svigermor i dit lange indlæg....

Og ikke skilsmisse men mord...  LOL

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.