Dejlig risengrød ........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

helora

Carina1977 skriver:

hehe ja det er måske fejlen....har aldrig nogensinde fået købt sådan en pakke

Jeg har faktisk også først lige fundet ud af det her til aften, hvor jeg har lavet min første omgang risengrød nogensinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Carina1977

helora skriver:

Jeg har faktisk også først lige fundet ud af det her til aften, hvor jeg har lavet min første omgang risengrød nogensinde

Hvis du kan, så kan jeg også

Anmeld

8. december 2010

Maja88

Carina1977 skriver:

Ok tak

men vil klart anbefale dig at lave den i sengen, da den ellers har nemt til at brænde på. Jeg kan kun finde ud af at lave den i sengen bare sørg for den er kogt godt op inden

Anmeld

8. december 2010

helora

Carina1977 skriver:

Hvis du kan, så kan jeg også

Det er jeg helt sikker på

Anmeld

8. december 2010

Carina1977

Maja88 skriver:

men vil klart anbefale dig at lave den i sengen, da den ellers har nemt til at brænde på. Jeg kan kun finde ud af at lave den i sengen bare sørg for den er kogt godt op inden

Ok det vil jeg gøre så....skal den så bare pakkes ind i et viskestykke/håndklæde og så ind under dynen?

Anmeld

8. december 2010

Maja88

Carina1977 skriver:

Ok det vil jeg gøre så....skal den så bare pakkes ind i et viskestykke/håndklæde og så ind under dynen?

ja jeg pakker den enten ind i en avis eller et tykt håndklæde og så dynen selvfølgelig

Anmeld

8. december 2010

Carina1977

Maja88 skriver:

ja jeg pakker den enten ind i en avis eller et tykt håndklæde og så dynen selvfølgelig

Godt så...nu tror jeg at jeg har styr på det

Anmeld

8. december 2010

Mumto3

Carina1977 skriver:

Vi får tit risengrød og det er altid lavet i sengen.

Man koger risengrøden op (det har konsistens som mælk med lidt risengryn på bunden af gryden. det er ikke i nærheden af at lige noget man kan kalde for grød!!!)

det er bare vigtigt at mælken koger (den vokser når den koger) og så ellers ind i seng. Jeg stiller det på en håndklæde og så pakker jeg dyner og tæpper omkring. Jeg laver det altid om morgen og så er det spiseklar om aftenen.

Det er genialt hvis man har en presset eftermiddag, for vi kan tage grøden dirkte fra senge og ind på bordet. Så er der med unger

Der er bare INTET der skal laves inden man skal spise. Grøden er ikke skoldhed, men så varm at mine børn sidder og puster på den og siger den er 'for varm til at spise'. Jeg synes den har perfekt spisetemperatur.

God fornøjelse!

Anmeld

8. december 2010

Maja88

Carina1977 skriver:

Godt så...nu tror jeg at jeg har styr på det

ellers skriver du bare

Anmeld

8. december 2010

Kløver

M&F skriver:

Vi er meget enige - også i det med saftevand  

Og må i også få en skøn jul

mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.