Dejlig risengrød ........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

SussieThyssen

M&F skriver:

Det lyder altså bare helt vildt hyggeligt!! - jeg går og tænker lidt på, hvad vi skal have af traditioner ...... i år har hun lært om julemanden  Glæder mig sådan til på søndag, hvor vi skal til juletræsfest på oldefars arbejde - der kommer den flotteste julemand hvert år, så det bliver lidt sjovt, når nu hun er så bevidst om ham efterhånden

Hehe - jeg vidste faktisk ikke at risengrød er sundt  Hvad er det sundt for? Skal anskaffe mig gode argumenter for, at vi liiiige kan klemme en aften mere med risengrød ind

Tak for tippet med rørsukker - vidste faktisk ikke der var en forskel

Risengryn er i slægt med alle andre kornsorter og indeholder en masse stivelse og andre ting, som vore menneskekroppe har godt af, især hvis du køber grødris af naturris. Disse indeholder også små mængder fibre, som er godt for os. Vore maver får smurt tarmsystemet, sådan at fordøjelse og tarme arbejder bedre.
Men, det er så ikke meningen, at man KUN skal have grød, man skal også have noget det er lidt mere solidt bagefter, for ellers bliver man lynhurtigt sulten igen.
Så en rugbrødsmad med leverposteg eller lignende enten før eller efter er en god ide.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Diana...

Sofia skriver:

Helt uden for emnet I know... Men ihhhh hvor har jeg bare lyst til risengrød med smør og kanel, det må jeg bare snart have!!!!

Du skal være så velkommen her. Det er fast menu for mig og lille pigen i maven min. en gang om ugen til frokost  hmm det er vidst en af mine lidt mærkelige vaner her under graviditetet. Men hun siger risengrød så man nød til at lytte ikk 

Anmeld

9. december 2010

Diana...

LouiseNielsen skriver:

Små børn under 3 år må ikke få mandler.... De har rigtig svært ved at sluge dem, også sætter de sig fast i halsen.. ikke mange år siden en lille dreng døde af det i den vuggestue han gik, fordi han fik det galt i halsen.....

Og sundhedsplejersker er meget obs på at fortælle det til forældre... Min har faktisk lige idag nævnt det for mig!

Jeg fik at vide det var pga af allergi at de kan få allergi så derfor må de ikke få dem før de 3 år. 

Men når det så er sagt kan man jo godt lave rise a lamande (staves) uden mandler  Det har vi da tænkt os her hjemme og lave en lille portion til Lucas uden. 

Anmeld

9. december 2010

LouiseNielsen

Diana... skriver:

Jeg fik at vide det var pga af allergi at de kan få allergi så derfor må de ikke få dem før de 3 år. 

Men når det så er sagt kan man jo godt lave rise a lamande (staves) uden mandler  Det har vi da tænkt os her hjemme og lave en lille portion til Lucas uden. 

Okay... Men nej det er ikke derfor. det er simpelthen fordi mandel stykkerne kan sætte sig fast i halsen på de små poder.... Så ja ta noget fra iden der kommer mandler i!

herhjemme tør jeg ikke løbe den risiko, ihvert fald....

Anmeld

9. december 2010

Diana...

LouiseNielsen skriver:

Okay... Men nej det er ikke derfor. det er simpelthen fordi mandel stykkerne kan sætte sig fast i halsen på de små poder.... Så ja ta noget fra iden der kommer mandler i!

herhjemme tør jeg ikke løbe den risiko, ihvert fald....

Hmm bare mærkeligt at rå gulerod så ikke fra rådes da de ikke har kapacitet nok i lungerne til at kunne hoste dem op igen de første 3 år og der er også en dreng der er død af at få den galt i halsen.

Nåå pyt er er nødder bandlyst ind til han er 3 og har hele tiden været det bare af en anden grund end din

Knus Diana der nu skal i gang med at lege med sin nye telefon hi hi.  

Anmeld

9. december 2010

Zafir

Sådan har jeg det faktisk ikke. - At SUKKER ER BARE NO NO. Men FOR MEGET sukker og FORKERT sukker Det er no no, for de små børn.

Hvis man giver dem kanelsukker på risengrød, sammen med resten af familien. Fjong. HVis man giver dem kager, som man selv har bagt og ved hvad der er i. Eller et halvt stykke mørk pålægschoko på rugbrød. Så syns jeg ikke der er nogen ko på isen.

Jeg syns først der er en ko på isen, hvis man giver små børn vingummi og is og alt muligt, med en masse tilsætningsstoffer OG sukker. Eller endnu værre sodavand.

Men helledusseda for en risengrød

Og jeg må faktisk indrømme at jeg først har fået kigget i din tråd idag. hehe.. og hvergang jeg har set din overskrift i oversigten, har jeg i mit hovede fået sat 'er den', indimellem ordene og har i mit hovede sunget: Dejlig er den risengrød hhhm hmm hmmmm hmmmmm nynnne nynne bagefter hihi...

Anmeld

9. december 2010

LouiseNielsen

Diana... skriver:

Hmm bare mærkeligt at rå gulerod så ikke fra rådes da de ikke har kapacitet nok i lungerne til at kunne hoste dem op igen de første 3 år og der er også en dreng der er død af at få den galt i halsen.

Nåå pyt er er nødder bandlyst ind til han er 3 og har hele tiden været det bare af en anden grund end din

Knus Diana der nu skal i gang med at lege med sin nye telefon hi hi.  

Gulerod frarådes også, medmindre det er kogt indtil en vis alder....

Go fornøjelse med din nye tlf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.