Dejlig risengrød ........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.715 visninger
56 svar
0 synes godt om
8. december 2010

M&F&C

MED kanelsukker og smørklat! Ja det får min datter et par gange i løbet af december måned - og hvor hun dog elsker det! En helt anden, lækker smag end resten af året .....

Jeg har læst nogen debatter, hvor brugere virker decideret harme over sukker og sukkerindtag. Og jeg har derfor tænkt, om jeres børn så ikke får lov at nyde denne julespise?

Jeg vil gerne tilføje, at den mængde kanelsukker hun spiser til en stor tallerken risengrød svarer til under en teskefuld - bare så i ikke tror, at vi taler et bjerg af sukkerfyldt mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Benjamins'mor

Nu har jeg dog ikke født inu.

Men til næste år får min dreng da også lov til at få risengrød et par gange i december måned. Det kan jeg altså ikke se nogle problemer i. Så længe man ikke fylder dem med sukker og sodavand hver evig eneste dag.

Anmeld

8. december 2010

M&F&C

Og juleaften skal tøsen også have lov at smage ris a la mande, hvis det er det hun vil  Men det er jo så heller ikke proppet med sukker - ikke hos os, hvert fald

Anmeld

8. december 2010

Diana...

Selvfølgelig skal der da kanelsukker på for ellers er det da ikke risengrød 

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

M&F skriver:

MED kanelsukker og smørklat! Ja det får min datter et par gange i løbet af december måned - og hvor hun dog elsker det! En helt anden, lækker smag end resten af året .....

Jeg har læst nogen debatter, hvor brugere virker decideret harme over sukker og sukkerindtag. Og jeg har derfor tænkt, om jeres børn så ikke får lov at nyde denne julespise?

Jeg vil gerne tilføje, at den mængde kanelsukker hun spiser til en stor tallerken risengrød svarer til under en teskefuld - bare så i ikke tror, at vi taler et bjerg af sukkerfyldt mad

Selvfølgelig skal hun have det, og hun tager ikke spor skade af det. Men vil da foreslå at du bruger rørsukker i stedet for alm. sukker.
Her i huset bruger vi så godt som ikke hvidt melis, undtagen til bagning eller hvis vi har gæster.
Rørsukker forbrændes bedre og der skal også mindre til.
Jeg tror vi kan have sådan en ps med melis i et halvt år.
Vi spiser da også af og til risengrød, og mine børnebørn elsker at få det når de kommer her. Risengrød er umådeligt sundt. I det hele taget spsier danskerne alt for lidt grød af de mange forskellige slags man kan få, og mange typer maveproblemer kunne forebygges med mere grødspisning.
Vi har en tradition med risengrød. Vi spiser altid den ret Helligtrekongers aften. Det er den sidste dag vi holder julen i vores familie. VI har lys i juletræet for sidste gang og har så helligtrekongerstagen tændt, medens vi spiser grøden.
I mange år medens børnene voksede op, sad vi på gulvet ved træet og spise, ganske ligesom vi var på skovtur. Det har mine unger altid elsket, og min ældste har bragt traditionen videre til sine unger
Kærligst
Sussie

Anmeld

8. december 2010

Koen.

SussieThyssen skriver:

Selvfølgelig skal hun have det, og hun tager ikke spor skade af det. Men vil da foreslå at du bruger rørsukker i stedet for alm. sukker.
Her i huset bruger vi så godt som ikke hvidt melis, undtagen til bagning eller hvis vi har gæster.
Rørsukker forbrændes bedre og der skal også mindre til.
Jeg tror vi kan have sådan en ps med melis i et halvt år.
Vi spiser da også af og til risengrød, og mine børnebørn elsker at få det når de kommer her. Risengrød er umådeligt sundt. I det hele taget spsier danskerne alt for lidt grød af de mange forskellige slags man kan få, og mange typer maveproblemer kunne forebygges med mere grødspisning.
Vi har en tradition med risengrød. Vi spiser altid den ret Helligtrekongers aften. Det er den sidste dag vi holder julen i vores familie. VI har lys i juletræet for sidste gang og har så helligtrekongerstagen tændt, medens vi spiser grøden.
I mange år medens børnene voksede op, sad vi på gulvet ved træet og spise, ganske ligesom vi var på skovtur. Det har mine unger altid elsket, og min ældste har bragt traditionen videre til sine unger
Kærligst
Sussie

ihh mangler næsten den der facebook knap `synes godt om`

Til ts: herhjemmer har lillepigen endnu ikke smagt risengrød men når hun skal det skal det os være med kanelsukker og smørklat

Anmeld

8. december 2010

LinLin

Når David får risengrød får han også kanelsukker på - det skal der da på Han må også godt få flormelis til æbleskiver - det er jo ikke ligefrem noget man får hver dag

Anmeld

8. december 2010

L.J.L

Herhjemme har Lauritz fået grød (havregrød) med sukker på siden han var 7 mdr, godt nok ikke risengrød, men mere for at sige at her spiser vi sukker hver dag, uha da da. Han har aldrig ville spise grød uden sukker, og nej heller ikke med frugtmos, så det er hverdag herhjemme.

Anmeld

8. december 2010

Mor-til-asta-09

M&F skriver:

Herhjemme får asta selvfølgelig også lov til og få tisengrød.. hun er nu 15 mdr.. Hun skal da også mærke at det er jul, og man får nogle andre ting i julen

Anmeld

8. december 2010

Carina1977

M&F skriver:

Vi får det ikke, for jeg kan ikke finde ud af at lave det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.