Dejlig risengrød ........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

M&F&C

281210 skriver:

Nu har jeg dog ikke født inu.

Men til næste år får min dreng da også lov til at få risengrød et par gange i december måned. Det kan jeg altså ikke se nogle problemer i. Så længe man ikke fylder dem med sukker og sodavand hver evig eneste dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Kløver

M&F skriver:

MED kanelsukker og smørklat! Ja det får min datter et par gange i løbet af december måned - og hvor hun dog elsker det! En helt anden, lækker smag end resten af året .....

Jeg har læst nogen debatter, hvor brugere virker decideret harme over sukker og sukkerindtag. Og jeg har derfor tænkt, om jeres børn så ikke får lov at nyde denne julespise?

Jeg vil gerne tilføje, at den mængde kanelsukker hun spiser til en stor tallerken risengrød svarer til under en teskefuld - bare så i ikke tror, at vi taler et bjerg af sukkerfyldt mad

jeg ser ikke noget galt i at børn får risengrød, med lidt kanelsukker på, den mængde der er i, er jo ikke meget, og skulle dne lille få et glas saft til ville jeg heller ikke se noget galt i det, ellers kan man jo pege fingre af for meget, for smørret er jo fedt jeg tror på alt med måde, og synes da bare det er dejligt de små kan nyde julen med en dejlig gang risengrød, til lidt variation

jeg tror hellere jeg ville købe natursaft med lidt sukker i end med sødemiddel,for sukker ved man da hvad er

Jeg har da tænkt mig at vores bette skal have lov, til næste år at få risengrød med lidt kanelsukker og smør på julens glæder med måde, så tror jeg ikke der er noget galt i det

Håber i får en dejlig jul

Anmeld

8. december 2010

Maja88

Vi får det ikke, for jeg kan ikke finde ud af at lave det

jeg laver 3dl ris i gryden som jeg lige dækker med vand- lader det koge op under omrøring og tilsætter så 1 l mælk som jeg også koger godt op under omrøring. når det er kogt godt op stiller jeg det ind i sengen 1½-2 timer.

når det er færdigt tilsætter jeg lidt salt. og voila så er der risengrød.

ps. laver det tit om morgenen og så står det i sengen hele dagen- så skal det bare varmes op til aften og eventuelt tilsættes til mælk

Anmeld

8. december 2010

M&F&C

SussieThyssen skriver:

Selvfølgelig skal hun have det, og hun tager ikke spor skade af det. Men vil da foreslå at du bruger rørsukker i stedet for alm. sukker.
Her i huset bruger vi så godt som ikke hvidt melis, undtagen til bagning eller hvis vi har gæster.
Rørsukker forbrændes bedre og der skal også mindre til.
Jeg tror vi kan have sådan en ps med melis i et halvt år.
Vi spiser da også af og til risengrød, og mine børnebørn elsker at få det når de kommer her. Risengrød er umådeligt sundt. I det hele taget spsier danskerne alt for lidt grød af de mange forskellige slags man kan få, og mange typer maveproblemer kunne forebygges med mere grødspisning.
Vi har en tradition med risengrød. Vi spiser altid den ret Helligtrekongers aften. Det er den sidste dag vi holder julen i vores familie. VI har lys i juletræet for sidste gang og har så helligtrekongerstagen tændt, medens vi spiser grøden.
I mange år medens børnene voksede op, sad vi på gulvet ved træet og spise, ganske ligesom vi var på skovtur. Det har mine unger altid elsket, og min ældste har bragt traditionen videre til sine unger
Kærligst
Sussie

Det lyder altså bare helt vildt hyggeligt!! - jeg går og tænker lidt på, hvad vi skal have af traditioner ...... i år har hun lært om julemanden  Glæder mig sådan til på søndag, hvor vi skal til juletræsfest på oldefars arbejde - der kommer den flotteste julemand hvert år, så det bliver lidt sjovt, når nu hun er så bevidst om ham efterhånden

Hehe - jeg vidste faktisk ikke at risengrød er sundt  Hvad er det sundt for? Skal anskaffe mig gode argumenter for, at vi liiiige kan klemme en aften mere med risengrød ind

Tak for tippet med rørsukker - vidste faktisk ikke der var en forskel

Anmeld

8. december 2010

Maja88

SussieThyssen skriver:

Selvfølgelig skal hun have det, og hun tager ikke spor skade af det. Men vil da foreslå at du bruger rørsukker i stedet for alm. sukker.
Her i huset bruger vi så godt som ikke hvidt melis, undtagen til bagning eller hvis vi har gæster.
Rørsukker forbrændes bedre og der skal også mindre til.
Jeg tror vi kan have sådan en ps med melis i et halvt år.
Vi spiser da også af og til risengrød, og mine børnebørn elsker at få det når de kommer her. Risengrød er umådeligt sundt. I det hele taget spsier danskerne alt for lidt grød af de mange forskellige slags man kan få, og mange typer maveproblemer kunne forebygges med mere grødspisning.
Vi har en tradition med risengrød. Vi spiser altid den ret Helligtrekongers aften. Det er den sidste dag vi holder julen i vores familie. VI har lys i juletræet for sidste gang og har så helligtrekongerstagen tændt, medens vi spiser grøden.
I mange år medens børnene voksede op, sad vi på gulvet ved træet og spise, ganske ligesom vi var på skovtur. Det har mine unger altid elsket, og min ældste har bragt traditionen videre til sine unger
Kærligst
Sussie

i den vuggestue jeg var i, var mandag grøddag.

vi fik både: hirse, manna, boghvede osv. børnene blev til alle disse grøde tilbudt kanelsukker og smør ovenpå og 1 glas rød natursaft

Anmeld

8. december 2010

M&F&C

Diana... skriver:

Selvfølgelig skal der da kanelsukker på for ellers er det da ikke risengrød 

Hehe - nej det synes jeg jo heller ikke  Jeg gider hvert fald ikke spise det uden

Anmeld

8. december 2010

M&F&C

Når David får risengrød får han også kanelsukker på - det skal der da på Han må også godt få flormelis til æbleskiver - det er jo ikke ligefrem noget man får hver dag

Hehe - her får hun altså også både en klat syltetøj og flormelis til æbleskiverne  Kan ærligt ikke se hvorfor hun skal "snydes", så længe hun ikke ligefrem sidder og spiser det med ske

Anmeld

8. december 2010

M&F&C

linselouise skriver:

Herhjemme har Lauritz fået grød (havregrød) med sukker på siden han var 7 mdr, godt nok ikke risengrød, men mere for at sige at her spiser vi sukker hver dag, uha da da. Han har aldrig ville spise grød uden sukker, og nej heller ikke med frugtmos, så det er hverdag herhjemme.

Det skal du ikke skamme dig over  - herhjemme får trunten altså også lidt sukker på sine havregryn/cornflakes, og herhjemme må man sågar få youghurt med bær og müsli til morgenmad  

Jeg er altså ikke så hysse med det .... jeg læsser ikke sukker på hendes mad - vi snakker måske en halv teskefuld maks .... men sukker er jo sukker

Anmeld

8. december 2010

M&F&C

Carina1977 skriver:

Vi får det ikke, for jeg kan ikke finde ud af at lave det

Skal jeg smide en opskrift til dig?

Anmeld

8. december 2010

M&F&C

Maja84 skriver:

jeg ser ikke noget galt i at børn får risengrød, med lidt kanelsukker på, den mængde der er i, er jo ikke meget, og skulle dne lille få et glas saft til ville jeg heller ikke se noget galt i det, ellers kan man jo pege fingre af for meget, for smørret er jo fedt jeg tror på alt med måde, og synes da bare det er dejligt de små kan nyde julen med en dejlig gang risengrød, til lidt variation

jeg tror hellere jeg ville købe natursaft med lidt sukker i end med sødemiddel,for sukker ved man da hvad er

Jeg har da tænkt mig at vores bette skal have lov, til næste år at få risengrød med lidt kanelsukker og smør på julens glæder med måde, så tror jeg ikke der er noget galt i det

Håber i får en dejlig jul

Vi er meget enige - også i det med saftevand  

Og må i også få en skøn jul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.