Dejlig risengrød ........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

Maise

Clara elsker risengrød m. smør. hun får det uden sukker og hun er ligeglad hun sluger det gladeligt uden, så for hende er sukkeret ubetydeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Carina1977

Maja88 skriver:

jeg laver 3dl ris i gryden som jeg lige dækker med vand- lader det koge op under omrøring og tilsætter så 1 l mælk som jeg også koger godt op under omrøring. når det er kogt godt op stiller jeg det ind i sengen 1½-2 timer.

når det er færdigt tilsætter jeg lidt salt. og voila så er der risengrød.

ps. laver det tit om morgenen og så står det i sengen hele dagen- så skal det bare varmes op til aften og eventuelt tilsættes til mælk

Ok hvor mange personer er det til?

Anmeld

8. december 2010

Carina1977

M&F skriver:

Skal jeg smide en opskrift til dig?

Det er der en anden der har gjort  men kan det laves på andre måder? Altså uden det skal ind under en dyne

Anmeld

8. december 2010

Maja88

Carina1977 skriver:

Ok hvor mange personer er det til?

ja altså du kan også bare stå og lade det koge op...

vi er 2 herhjemme og alt efter hvad dag det er, men som regel har vi kun en lille klat tilbage(manden spiser meget)

Anmeld

8. december 2010

Carina1977

Maja88 skriver:

ja altså du kan også bare stå og lade det koge op...

vi er 2 herhjemme og alt efter hvad dag det er, men som regel har vi kun en lille klat tilbage(manden spiser meget)

Ok det er fordi at i næste uge er det min tur til at have min søns besøgsgruppe herhjemme. De har sådan nogle grupper i klassen, hvor de besøger hinanden på skift...så der kommer 3 piger og 1 dreng i næste uge, og så skal de spise aftensmad her. Så kunne jeg jo lave sådan noget....det elsker børn jo somregel  Så vi er 1 voksen og 5 børn, når der skal spises. De er 9 år gamle, så mon det ville være fint nok bare at lave en dobbeltportion?

Anmeld

8. december 2010

Maja88

Carina1977 skriver:

Ok det er fordi at i næste uge er det min tur til at have min søns besøgsgruppe herhjemme. De har sådan nogle grupper i klassen, hvor de besøger hinanden på skift...så der kommer 3 piger og 1 dreng i næste uge, og så skal de spise aftensmad her. Så kunne jeg jo lave sådan noget....det elsker børn jo somregel  Så vi er 1 voksen og 5 børn, når der skal spises. De er 9 år gamle, så mon det ville være fint nok bare at lave en dobbeltportion?

ja det ville jeg bestemt mene...

Anmeld

8. december 2010

Aves..

M&F skriver:

MED kanelsukker og smørklat! Ja det får min datter et par gange i løbet af december måned - og hvor hun dog elsker det! En helt anden, lækker smag end resten af året .....

Jeg har læst nogen debatter, hvor brugere virker decideret harme over sukker og sukkerindtag. Og jeg har derfor tænkt, om jeres børn så ikke får lov at nyde denne julespise?

Jeg vil gerne tilføje, at den mængde kanelsukker hun spiser til en stor tallerken risengrød svarer til under en teskefuld - bare så i ikke tror, at vi taler et bjerg af sukkerfyldt mad

Mine får det til morgenmad hvis de vil.

Anmeld

8. december 2010

helora

Carina1977 skriver:

Vi får det ikke, for jeg kan ikke finde ud af at lave det

Hvis du køber en pakke grødris er der en glimrende opskrift på pakken

Anmeld

8. december 2010

Carina1977

Maja88 skriver:

ja det ville jeg bestemt mene...

Ok tak

Anmeld

8. december 2010

Carina1977

helora skriver:

Hvis du køber en pakke grødris er der en glimrende opskrift på pakken

hehe ja det er måske fejlen....har aldrig nogensinde fået købt sådan en pakke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.