Friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

Carina1977

Anonym skriver:

Kan ikke helt huske det men det er mere end det man skal have til at får hjælp.

Jeg håber at kommunen vil hjælpe os, så er det meget nemmer at tager ud og søge arbejde.

Kunne i måske få noget familie til at passe jeres barn, bare indtil i hvert fald een af jer har fået arbejde? Derefter er der jo også bedre råd til pasning.

Der er noget der hedder social pædagogisk friplads (tror jeg nok det hedder) Der går de ikke ud fra indtægt, men noget man kan få, hvis der vurderes at det er bedst for barnet at få tilbudt pasning. Men går ud fra at i ikke går ind under den gruppe...men prøv at snakke med jeres sagsbehandler, måske hun kan hjælpe, selvom jeg desværre tvivler  de er blevet noget hårde i det pga. alle de steder der skal spares

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

SHERO

Da jeg søgte var det med en årsindkomst på 179.000 og jeg fik 100%, så prøv at spørge kommunen, eller søg det inde på digitalpladsanvisning, det ville være mit bedste bud..

Anmeld

7. december 2010

eElak

N&J skriver:

Men hvis indkomsten ligger mellem 145000 (mener jeg) og de 300.000 eller hvor meget det nu er, så kan man stadig få tilskud, bare ikke 100 %, syntes da I skal ringe ind til pladsanvisningen og høre, de plejer at kunne give jer et nogenlunde svar.. 

højsestesatsen for at man ikke får tilskud, er altså på omkring 430.000 kroner 

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Kunne i måske få noget familie til at passe jeres barn, bare indtil i hvert fald een af jer har fået arbejde? Derefter er der jo også bedre råd til pasning.

Der er noget der hedder social pædagogisk friplads (tror jeg nok det hedder) Der går de ikke ud fra indtægt, men noget man kan få, hvis der vurderes at det er bedst for barnet at få tilbudt pasning. Men går ud fra at i ikke går ind under den gruppe...men prøv at snakke med jeres sagsbehandler, måske hun kan hjælpe, selvom jeg desværre tvivler  de er blevet noget hårde i det pga. alle de steder der skal spares

Vi har desværre ingen pasningsmuligheder

Jeg kan godt forstår at de spare, men jeg håber bare at det vil hjælpe os lidt på vej.

Når en af os får arbejde så kan det godt lad sig gøre at betale selv, og det glæder jeg mig til at vi kan

Anmeld

7. december 2010

Carina1977

Ox. skriver:

Vi er ikke engang færdige med julegaver endnu  Men nej, havde sparet op det meste af året til julegaver, så de fleste af pengene var derfra, men vores bil røg sig lige en tur, så dne måtte på værksted, så Jonas og jeg lader være med at spise morgenmad og middagsmad så prinsessen har mad, men det fungere da også .. for nu ihvertfald .. :/

Hold da op....i har da også været rigtig meget uheldige. Lyder ikke godt at i bliver nødt til at skippe maden. Får det helt skidt over at nogen skal leve på den måde  Jeg ved godt man tænker på sit barn først og fremmest, men i skal da også have noget at spise...i kan da ikke leve på den her måde i 14 dage  Jeg ved godt i bliver nødt til det, når nu i ingen penge har, men ingen burde leve på den måde. Øv hvor må det bare ikke være sjovt.

Anmeld

7. december 2010

Ox.

Carina1977 skriver:

Hold da op....i har da også været rigtig meget uheldige. Lyder ikke godt at i bliver nødt til at skippe maden. Får det helt skidt over at nogen skal leve på den måde  Jeg ved godt man tænker på sit barn først og fremmest, men i skal da også have noget at spise...i kan da ikke leve på den her måde i 14 dage  Jeg ved godt i bliver nødt til det, når nu i ingen penge har, men ingen burde leve på den måde. Øv hvor må det bare ikke være sjovt.

Nej, men vi fik en kasse clementiner her den anden dag, så dem guffer jeg lystigt af hehe, så det er dejligt nok

Men det er en hård jul denne gang må man sige, men igen, det er jo ikke for altid, det er trøstende synes jeg  

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

Ox. skriver:

Jeg har arbejde, men er elev og min kæreste lærling, men altid noget vi ved det ændre sig på et tidspunkt ..

Men ja synes det er super hårdt, det er netop pga vores uddannelser vi er nødt til at have hende passet ..

Kan i ikke vente til en af jer får job eventuelt?

Det vil vi kunne gøre, men når man er på dagpenge der er man til aktivering. Jeg er pt i aktivering og min mand skal også starte i aktivering meget snart. Derfor vil jeg gerne have hende passet. Men det er lidt svært for aner ikke hvad vi skal gøre med vores datter.

Anmeld

7. december 2010

Nalle

Vi har 23.000 udbetalt tilsammen, vi får 1000.- betaler selv kun 1450.-

Anmeld

7. december 2010

Sjl-msl-Mkl

Ox. skriver:

Nej, men vi fik en kasse clementiner her den anden dag, så dem guffer jeg lystigt af hehe, så det er dejligt nok

Men det er en hård jul denne gang må man sige, men igen, det er jo ikke for altid, det er trøstende synes jeg  

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

Nalle skriver:

Vi har 23.000 udbetalt tilsammen, vi får 1000.- betaler selv kun 1450.-

Okay, så burde vi også for noget. Det krydser jeg finger for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.