Friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

Ox.

Anonym skriver:

Okay det er alligevel meget, det har vi slet ikke penge til desværre

Tro mig, har vi heller ikke, så vi render og, desværre, må låne til højre og venstre, lige pt har vi 43,- til de næste 2 uger .. fedt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Anonym trådstarter

SeptemberBaby skriver:

http://www.aarhuskommune.dk/~/media/Dokumenter/MBU/Pladsanvisningen/Ansoegningsskemaer/Ansoegning-om-Friplads/Word-Pro--Fripladsregler-2010-for-og-bagside.ashx

Halløj

Kommer, som du kan se via linket, an på, hvad jeres årlige husstandsindkomst er. Og altså ikke hvilket beløb, I har til rådighed.

Håber, det kunne hjælpe dig.

Tak for linket. Som jeg har forstået det så skal vi betale det hele selv

Anmeld

7. december 2010

eElak

B&J skriver:

jamen i kommer til af betale lidt da i er to for mig og min kæreste da vi begge var på kontanthjælp skulle vi stadig betale 5% så det skal i også vi spurgte nemlig men nu har han arbejde så skal man jo betale

Det er langt fra sikkert, for hvis de har under 148.701 kroner om året i indtægt så er der fuld friplads. Det er bare de færreste som har så lidt - foruden studerende der er alenemor/far. 

Til trådstarter:
Det er baseret på indtægt og ikke på rådighedsbeløb.

Du kan se på skemaet på det her link, og se hvor i hører til:
http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omraader/Boern-unge-og-familie/Dagtilbudsomraadet/fripladstilskud/Documents/Fripladsskala%20pr%20%201%20%20januar%202010%20ny%20BEK%20(2).pdf

Det er før skat at det gælder 

Anmeld

7. december 2010

wamse

Ni-ko-li-ne skriver:

Det er jo et prioriterings spørgsmål... Men hvis i begge er uden job, tror jeg også i får en del i tilskud... Prisen afhænger af hvilken kommune man er bosat i

Da vi begge mistede jobbet, fik vi kun 200 i tilskud, så man må skulle langt ned for at få ret meget.

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

Ox. skriver:

Tro mig, har vi heller ikke, så vi render og, desværre, må låne til højre og venstre, lige pt har vi 43,- til de næste 2 uger .. fedt

Puha. Jeg kan sætte mig i hvordan det er. Det er bare så træls at være i sådan en situation. Man vil allerhelst ønske at man havde arbejde og ku betale det hele selv.

Anmeld

7. december 2010

eElak

og opdager så bagefter at der er flere som har skrevet det samme, samtidig med mig.. 

Jeg beklager gentagelsen.. 

Anmeld

7. december 2010

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Tak for linket. Som jeg har forstået det så skal vi betale det hele selv

Øv. 

Ja, man kan jo sagtens have meget lavt rådighedsbeløb, selvom ens årsindtægt er nogenlunde .

Håber, I får det hele til at hænge sammen 

Anmeld

7. december 2010

wamse

KaLee skriver:

og opdager så bagefter at der er flere som har skrevet det samme, samtidig med mig.. 

Jeg beklager gentagelsen.. 

He he jeg gjorde det samme

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

Det er jo et prioriterings spørgsmål... Men hvis i begge er uden job, tror jeg også i får en del i tilskud... Prisen afhænger af hvilken kommune man er bosat i

Tro mig vi spare på alt der kan spares. Vi kan ikke gøre andet.

Anmeld

7. december 2010

Ox.

Anonym skriver:

Puha. Jeg kan sætte mig i hvordan det er. Det er bare så træls at være i sådan en situation. Man vil allerhelst ønske at man havde arbejde og ku betale det hele selv.

Jeg har arbejde, men er elev og min kæreste lærling, men altid noget vi ved det ændre sig på et tidspunkt ..

Men ja synes det er super hårdt, det er netop pga vores uddannelser vi er nødt til at have hende passet ..

Kan i ikke vente til en af jer får job eventuelt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.