Friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

wamse

Ni-ko-li-ne skriver:

Jamen her har vi en lav indkomst og mig sygemeldt... Og vi kan ikke få en rød reje i tilskud...

Vildt at der sådan en forskel rundt i kommunerne Det burde være ens landet over

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

Nej, selvfølgelig ikke... Men i må have sat jer for hårdt... Det er lidt vores filosofi at vi ikke vil sætte os hårdere end at vi begge kan være på dagpenge... Fordi det er den risiko man ved der er

Jamen jeg søger alt det jeg kan søge dvs fire arbejde hver uge og det samme gøre min mand. Der er bare desværre ikke noget at får her i omregn.

Anmeld

7. december 2010

Ni-ko-li-ne

wamse skriver:

Vildt at der sådan en forskel rundt i kommunerne Det burde være ens landet over

Ja... Men sådan er det vidst bare... Men tilgengæld bor vi i en af de kommuner hvor satsen for pasning er lavest

Anmeld

7. december 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Jamen jeg søger alt det jeg kan søge dvs fire arbejde hver uge og det samme gøre min mand. Der er bare desværre ikke noget at får her i omregn.

Ja det er klart, det skal man jo når man er på dagpenge...

Anmeld

7. december 2010

betiinsen

har lige beregnet det for os

jeg er på su og arbejder lidt ved siden af og søren er på elevløn.. vi har til sammen 240.000 brutto om året.

vi skal så betale ca. 35% af prisen for dagplejen selv. dvs at vi hver måned skal betale 650 kr

så det er ikke meget

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

betiinsen skriver:

har lige beregnet det for os

jeg er på su og arbejder lidt ved siden af og søren er på elevløn.. vi har til sammen 240.000 brutto om året.

vi skal så betale ca. 35% af prisen for dagplejen selv. dvs at vi hver måned skal betale 650 kr

så det er ikke meget

Hvor dejligt for jer

Anmeld

7. december 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Hvor dejligt for jer

Har i evt søgt boligsikring? Eller ejer i?

Anmeld

7. december 2010

Carina1977

Jeg troede faktisk at satsen var ens i alle kommuner  Hmm det er da temmelig meget unfair synes jeg.

Anmeld

7. december 2010

eElak

Fripladstilbud - snuppet fra borger.dk

Ligger jeres indtægt under en vis grænse, kan I få et ekstra tilskud fra kommunen, så det bliver billigere eller helt gratis for jer at have jeres barn i dagtilbud. Det kaldes et økonomisk fripladstilskud.

Kommunen skal ligeledes give et økonomisk tilskud, når ophold i dagtilbud må anses som særligt påkrævet af sociale eller pædagogiske grunde, og betalingsspørgsmålet vanskeliggør barnets optagelse eller forbliven i et dagtilbud. Det kaldes et socialpædagogisk fripladstilskud.

Hvis man har mod på det kan man læse bekendtgørelsen her:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=128470#K8 

og hvis man er rigtigt sej, så kan man også se om man kan finde dagtilbudloven...

Jeg prøvede lige at se hvordan det var med loven... Men kunne sq ikke lige gennemskue det - er rimelig træt.. men prøver nok lige at spørge om hjælp til det i morgen, da jeg sidder og får gennemgået kommuner og landets jura for tiden.. 

Anmeld

7. december 2010

Mi

Carina1977 skriver:

Jeg troede faktisk at satsen var ens i alle kommuner  Hmm det er da temmelig meget unfair synes jeg.

det mener jeg helt sikkert også det er, i hvert fald procentsatsen man får betalt. Det er socialmenisteriet som har lavet satserne. Men det er jo forskellig hvor meget man som udgangspunkt skal betale.

http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omraader/Boern-unge-og-familie/Dagtilbudsomraadet/fripladstilskud/Documents/Fripladsskala%20pr%201%20jan%202011-1.doc.pdf

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.