Tudekop, hit eller skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2010

Tulle28

Low skriver:

Må jeg komme med et spørgsmål til det?

Hvornår skal man begynde at lære dem at drikke af kop? Da Alexander var 4 mdr så sagde min sp at jeg skulle begynde at give ham fra kop, det kunne han slet ikke finde ud af overhoved så nu bruger han tudekop og jeg prøver stadig med kom men det går ikke så godt. Jeg synes bare at fra 4 mdr om det ikke er tidligt?

Det synes jeg også er tidligt. Vi begyndte først på grød osv. da min datter var 6 mdr., men det er først nu, som 8½ måned gammel, hun er begyndt at tage fat rundt om koppen med begge hænder og er begyndt at fatte, hvad det er, det der med at drikke rent faktisk går ud på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

slettet_7530

jeg stemte blankt og alligevel gik stemmen til hit mystisk, men jeg synes det er synd for barnet at det skal lære at drikke af tud for kort tid efter at skulle lære teknikken ved at drikke af alm kop, jeg er tilhænger af så for ændringer for børn som muligt

Anmeld

12. december 2010

dorthemus

Ja altså egentlig ville jeg helst have, at Runa lærer at drikke af en alm. kop, MEN hun kan ikke finde ud af det...tungen driller

Så jeg har købt en über smart tudkop fra Nûby, hvor tuden er af blød silicone. Hun ELSKER den og drikker meget mere nu hvor hun selv kan sidde og styre den og slå den ned i bordet uden væsken falder ud (dét elsker jeg).

Så herhjemme er den et stort HIT

Anmeld

12. december 2010

dorthemus

albertesmor skriver:

jeg stemte blankt og alligevel gik stemmen til hit mystisk, men jeg synes det er synd for barnet at det skal lære at drikke af tud for kort tid efter at skulle lære teknikken ved at drikke af alm kop, jeg er tilhænger af så for ændringer for børn som muligt

Det er jeg for så vidt enig i, men jeg er også tilhænger af at give sit barn succesoplevelser...og det har jeg oplevet med tudkoppen herhjemme

Se evt. mit svar højere oppe.

Anmeld

12. december 2010

sarahb

ALDRIG, vil jeg bruge en. De kan ligeså godt lære fra starten at drikke fra en almindelig kop og en vand flaske.
Vores søn har aldrig fået en, men er også altid blevet rost på hvor fint han drikker af flaske og kop. Jeg synes det er overvuderet og vil aldrig købe en.

Anmeld

12. december 2010

TrineCT

TUdekoppe er vældig praktiske til de små slurker ind imellem eller undervejs. Men jeg syntes at babyer skal drikke af almindelig kop til alle måltider ved bordet.

Trine

www.smart-babytøj.dk

Anmeld

12. december 2010

dorthemus

Undskyld at jeg blir et pernittengryn, men det hedder altså TUDkop

Anmeld

12. december 2010

Dansker i England

Jeg kunne ikke undvære min tudekop og lillepigen bruger den stadig. Det er sjovere og nemmere for hende, at hun selv kan få lov til at drikke, end jeg skal give til hende altid. Har aldrig tænkt på ikke at bruge den.

Anmeld

12. december 2010

saxa

Jeg vil sige skidt Vi har aldrig brugt det, men ladet datteren drikke af en alm kop.. Det samme sker med sønnen

Anmeld

12. december 2010

Lullaby

Jeg synes ikke man skal bruge tudekop. For så skal man vænne dem fra det igen. Så er det nemmere bare at bruge en kop med hanke på begge sider. Det har fungeret meget nemt her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.