Tudekop, hit eller skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Marco2

De kan ligeså godt lære at drikke af en almindelig kop fra starten.

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Helt klart: skidt.

Vi har aldrig brugt en tudekop og det har fungeret rigtig godt. Ja, der er blevet spildt lidt mælk/vand på bordet, men det har været til, at tørre op. Lina på 19 mdr. drikker rigtig flot uden hjælp

Anmeld

5. december 2010

*Sofie*

Malou ku slet ikk finde ud af at drikke af kop da vi startede med grød. Hun fik ikk væske nok, så jeg gik over til tudekop. Det gik strygende.
Hun var omkring 1 år da hun for alvor lærte at drikke af kop til måltiderne. Nu er hun 1½ og drikker seføli helt selv af glas nu. Tar det selv fra bordet, og stille det pænt fra sig igen.
Om aftenen og natten har jeg stadig en tudekop stående på hendes værelse. Den er meget nemmere at drikke af, når man er tørstig og stadig halvsover, og så spilder man heller ikk i mørket.

Anmeld

5. december 2010

JustAnotherName

Vi er startet ud med tudkop til begge vores piger. Det har været super og skånet mange skift af trøjer. Og det har ikke ændret på, at de begge har lært at kunne drikke pænt af en almindelig kop også i en "tilsvarende alder".

Vi brugte tudkoppen fra 6 mdr. til 1 år til vores yngste.
Idag drikker hun bare af almindelig kop (men en mindre en end os andre).

Vores ældste datter fik movicol (aff-middel som pulver der skulle blandes op og drikkes) og brugte derfor tudkoppen i længere tid, da det var vigtigt, at hun jo fik det, og ikke bare spildte det.

Så jeg har været glad og tilfreds med, at starte ud med at bruge tudkop.

Anmeld

5. december 2010

TTM

*Sofie* skriver:

Malou ku slet ikk finde ud af at drikke af kop da vi startede med grød. Hun fik ikk væske nok, så jeg gik over til tudekop. Det gik strygende.
Hun var omkring 1 år da hun for alvor lærte at drikke af kop til måltiderne. Nu er hun 1½ og drikker seføli helt selv af glas nu. Tar det selv fra bordet, og stille det pænt fra sig igen.
Om aftenen og natten har jeg stadig en tudekop stående på hendes værelse. Den er meget nemmere at drikke af, når man er tørstig og stadig halvsover, og så spilder man heller ikk i mørket.

Er helt enig - Jeg kunne ikke ha' skrevet det bedre selv

Plus begge vores børn hedder det samme, mon det ligger til navnet?

Anmeld

5. december 2010

Zafir

Jeg havde vidst ikke tudekop med Idun. Det er ikke fordi jeg modstander af det. Meeeen, hvis de kan drikke af almindelig kop er det jo fint, for den har man altid ved hånden

Anmeld

5. december 2010

*Sofie*

ProjektBaby nu med håb skriver:

Er helt enig - Jeg kunne ikke ha' skrevet det bedre selv

Plus begge vores børn hedder det samme, mon det ligger til navnet?

Helt bestemt!!

Anmeld

5. december 2010

Pikku Myy

Jeg har ikke stemt da vi aldrig har haft brug for tud på koppen, og jeg derfor ikke rigtig ved hvordan/om det fungerer. Tilgengæld har vi haft to tudekopper udelukkende pga af det ekstra låg der hørte med, hvor der kun var et lille hul hvor vandet kunne komme ud. Låget er sænket således at det føles som om man drikker af en rigtig kop, men hvis barnet kommer til at overdrive hældningen, vælter vandet ikke ud over det hele. Samtidig var det rart med de to håndtag og at koppen havde ekstra vægt i bunden så den ikke væltede så nemt.

Så ja, vi har haft stor glæde af vores tudekopper, men vi har aldrig brugt selve tuden 

Anmeld

5. december 2010

Valle81

Tulle28 skriver:

Godaften de damer,

Min SP frarådede os i sin tid at bruge tudekop, hun synes hellere at vores datter skulle lære at drikke af en rigtig kop. Det er jeg da sådan set helt enig i, men synes bare de der tudekoppe er smarte... Så nu vil jeg da lige høre jer: hit eller skidt?

Knus Tulle

PS. Min afstemning gik lige lidt i koks  - så stem gerne blankt, hvis du synes tudekop er noget man skal holde sig fra...

Brugte den til Asta men har slet ikke brugt den til Anton endnu ( 8 mdr) men det kan være det kommer - nu ser vi.

Synes ikke den er skidt - men heller ikke et most:0)

Anmeld

5. december 2010

twinboys

Hej nej tak til tudekop, kun en ekstra ting barnet så skal lære...
Fra bryst til flaske til kop....

Ingen tudekopper, de er kun til at tude over... Thi hi...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.