nummer to...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Tdittmann

Go for it! så hårdt er det heller ikke med 2 blebørn, det er dejligt.

I mellem mine 2 er der 22 mdr. og det er helt fantastisk. Er så glad for at vi har fået de 2 store så tæt. Nr. 3 har vi fået 5½ år efter nr.2 og det er næsten værre end at have 22 mdr. mellem dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Tdittmann skriver:

Go for it! så hårdt er det heller ikke med 2 blebørn, det er dejligt.

I mellem mine 2 er der 22 mdr. og det er helt fantastisk. Er så glad for at vi har fået de 2 store så tæt. Nr. 3 har vi fået 5½ år efter nr.2 og det er næsten værre end at have 22 mdr. mellem dem.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor du synes det er "værre" at der er 5½ år imellem din mellemste og yngste?

Jeg har to piger, og der er også 5½ år imellem dem. Jeg synes det er fantastisk, modsat dig  Den store hjælper til med mange ting -elsker at skubbe barnevognen når vi går tur, skifte ble, "tage hånd" om sin lillesøster, hvis jeg tømmer postkasse, ordner vasketøj o.lign. - jeg tænker, at det ikke er tidskrævende på samme måde som hvis det havde været et mindre (ble-barn) på under 2 år.

Anmeld

5. december 2010

Tdittmann

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor du synes det er "værre" at der er 5½ år imellem din mellemste og yngste?

Jeg har to piger, og der er også 5½ år imellem dem. Jeg synes det er fantastisk, modsat dig  Den store hjælper til med mange ting -elsker at skubbe barnevognen når vi går tur, skifte ble, "tage hånd" om sin lillesøster, hvis jeg tømmer postkasse, ordner vasketøj o.lign. - jeg tænker, at det ikke er tidskrævende på samme måde som hvis det havde været et mindre (ble-barn) på under 2 år.

synes bare ikke at jeg helt har den samme tid/overskud til nr.3 og de 2 store som jeg gerne ville have (havde før nr. 3)

Tror også en faktor er at mit mellemste barn har en medfødt genfejl, som gør at hun kræver lidt mere.

Vores nr. 3 barn er desværre ikke så "nemt" et barn som de 2 store har været. Han skriger meget, sover meget lidt og vil helst sidde på arm dagen lang.

Med de 2 store der var man på samme stadie med dem begge.

Anmeld

5. december 2010

Frk. Himmelblå

BlyViol skriver:

Hei Ladies

Nu har mandse og jeg selv gået og joket lidt på det sidste, med at vi da også skal ha nummer to engang og sådan. Men de sidste par dage er det blevet sådan mere alvorligt. Jeg overvejer at tage snakken med ham i aften, sådan I ved, er det noget vi skal gøre noget ved eller skal vi vente, så vi kan få det lidt på det rene

Jeg kan mærke, at jeg gerne vil have en baby mere og får da også helt sug i maven, når vi "joker" med det. Men jeg synes bare også vores 6 mdr gamle datter skal have lov at være enebarn lidt endnu. Jeg starter på uddannelse (5 år) til august, så det skulle jo så være efter den uddannelse, så jeg ikke skal have et break i det hele. Men så er min kæreste 35, og han siger selv, at han ikke vil være ret meget ældre end det når vi får den sidste... 

NU tænker jeg så.. skal vi op på hesten igen, lave nummer to (Alberte lykkedes efter 14 dage, men man ved jo aldrig med nr. 2) og så må jeg vente med uddannelse til august 2012...

Hvad siger I?? Ville I vente..

Det skal så også lige siges, at jeg er på KH. Manden arbejder og tjener rigtig godt, men jeg føler lidt jeg nasser på samfundet, ved "bare" at blive gravid igen, og så leve af KH, som jo faktisk er ret mange penge (9800 udb.).

Knus Mitzie.

Halløj

Vi har valgt at få pseudotvillinger :-) Og kan forhåbentlig hilse på vores pige nr 2 inden jul . Så er der 15 mdr imellem dem..

Så jeg siger selvfølgelig: Go for it, hvis det er, hvad I ønsker.

Men kan lige oplyse, at jeg til min overraskelse, efter at være blevet gravid anden gang, læste et sted, at det er heeelt normalt, at kvinden bliver meget skruk, når baby er ovre sin spæde periode. Hmmm, tænkte jeg, - er jeg bare offer for min biologi og en flok hormoner, som vil bestemme med hvilken hastighed, jeg får mig en kernefamilie??!  Men har nu ikke fortrudt et sekund af den grund .

Kh. 

Anmeld

6. december 2010

Vidunderligeunger

tak for de sidstes svar  

Jeg fik en god snak med manden og vi bestemte os for, at vente til jeg ER gået igang med en uddannelse. Så måske det bliver når Alberte er et par år.. Jeg må, som MathildeogFrederikkesmor tage et break i udd. men det er måske også meget godt.

Er faktisk lidt "lettet" over vores beslutning. Altså, blev jeg gravid så ville det selvfølgelig være ovenud fantastisk, men er alligevel lidt glad for, at vi  har besluttet at vente....

nååh ja, og så blev vi lige enige om, at når jeg så er færdig med uddannelse - så skal vi giftes

Anmeld

6. december 2010

Moar2011

- afhæning af hvad manden sir og mener. så ska du/i gør det i helt ville- man skal bare huske på, det kan jo os være i tager nummer 2 i første forsøg, ville i så stadig være galde, tanken om at datteren ikke er så stor ? - (hvis du ved hvad jeg mener)

Kan også godt følge din kæreste at han ikke ville være ret meget ældre end det, når nr 2 kommer, men du har jo os det at forholde dig til at hvis i skal vente starter du på uddannelse, som du vil gør ffærdig inden nr 2 så.. så de 2 ting skal i nok os lige have helt på plads, "hvis nu sådan og sådan, så er fremtiden sådan sådan jo"

Håber i finder en fælles "løsning"

Anmeld

6. december 2010

DK

Du kan da sagtens taget et break i din uddannelse. Især fordi det jo ikke er en lang sammenhængende udd. du skal have, men først VUC og derefter pædagogseminariet. Så vidt jeg husker tager pædagogudd. 3,5 år, dvs. at dine enkelt fag vil tage 1,5 år? Jamen så passer det jo med at du kan blive gravid om et lille års tid, og så gå på barsel når du er færdig med VUC! Så kan du holde barsel inden du går igang på seminariet! Så er den bette også blevet 3 år!

God fornøjelse!

Anmeld

6. december 2010

Den lykkelige

BlyViol skriver:

Hei Ladies

Nu har mandse og jeg selv gået og joket lidt på det sidste, med at vi da også skal ha nummer to engang og sådan. Men de sidste par dage er det blevet sådan mere alvorligt. Jeg overvejer at tage snakken med ham i aften, sådan I ved, er det noget vi skal gøre noget ved eller skal vi vente, så vi kan få det lidt på det rene

Jeg kan mærke, at jeg gerne vil have en baby mere og får da også helt sug i maven, når vi "joker" med det. Men jeg synes bare også vores 6 mdr gamle datter skal have lov at være enebarn lidt endnu. Jeg starter på uddannelse (5 år) til august, så det skulle jo så være efter den uddannelse, så jeg ikke skal have et break i det hele. Men så er min kæreste 35, og han siger selv, at han ikke vil være ret meget ældre end det når vi får den sidste... 

NU tænker jeg så.. skal vi op på hesten igen, lave nummer to (Alberte lykkedes efter 14 dage, men man ved jo aldrig med nr. 2) og så må jeg vente med uddannelse til august 2012...

Hvad siger I?? Ville I vente..

Det skal så også lige siges, at jeg er på KH. Manden arbejder og tjener rigtig godt, men jeg føler lidt jeg nasser på samfundet, ved "bare" at blive gravid igen, og så leve af KH, som jo faktisk er ret mange penge (9800 udb.).

Knus Mitzie.

Har ikke læst alle de andre svar..

D fleste ville vel sige uddannelse først, men jeg synes nu det bedre at vente.. Så er der heller ikke så langt imellem de to aldersmæssigt..

Jamen der går jo først 9 måneder før baby kommer, så du kan jo sagtens nå at finde et job inden den nye kommer, så du ikke "nasser"..

Anmeld

6. december 2010

Vidunderligeunger

milopilo skriver:

Har ikke læst alle de andre svar..

D fleste ville vel sige uddannelse først, men jeg synes nu det bedre at vente.. Så er der heller ikke så langt imellem de to aldersmæssigt..

Jamen der går jo først 9 måneder før baby kommer, så du kan jo sagtens nå at finde et job inden den nye kommer, så du ikke "nasser"..

det er umuligt at finde job har hvor jeg bor.. er ufaglært/uuddannet og vi har lige, hvor jeg bor haft en massiv fyringsrunde ved vestas, for anden gang. Så der er MANGE der står uden arbejde... så nej, finder ikke noget job og kan jeg jo heller ikke for de 4-5 mdr, inden jeg skal på barsel igen... er jo ikke færdig med den jeg holder nu

men vi er kommet frem til, at vi venter, og jeg tager et break i udd

Anmeld

6. december 2010

Vidunderligeunger

DK skriver:

Du kan da sagtens taget et break i din uddannelse. Især fordi det jo ikke er en lang sammenhængende udd. du skal have, men først VUC og derefter pædagogseminariet. Så vidt jeg husker tager pædagogudd. 3,5 år, dvs. at dine enkelt fag vil tage 1,5 år? Jamen så passer det jo med at du kan blive gravid om et lille års tid, og så gå på barsel når du er færdig med VUC! Så kan du holde barsel inden du går igang på seminariet! Så er den bette også blevet 3 år!

God fornøjelse!

altså det er et år på VUC og så 3,5 år på semi. så 4½ år (var bare nemmere at skriv 5 hihi).. men ja 4½ år... 

jeg tror det bliver, som du skrev der... baby til sommer 2012 og så et års barsel, for så at starte på semi. i august 2013..

så vi skal starte projekt baby i.... september/oktober 2011 haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.