nummer to...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.042 visninger
42 svar
0 synes godt om
5. december 2010

Vidunderligeunger

Hei Ladies

Nu har mandse og jeg selv gået og joket lidt på det sidste, med at vi da også skal ha nummer to engang og sådan. Men de sidste par dage er det blevet sådan mere alvorligt. Jeg overvejer at tage snakken med ham i aften, sådan I ved, er det noget vi skal gøre noget ved eller skal vi vente, så vi kan få det lidt på det rene

Jeg kan mærke, at jeg gerne vil have en baby mere og får da også helt sug i maven, når vi "joker" med det. Men jeg synes bare også vores 6 mdr gamle datter skal have lov at være enebarn lidt endnu. Jeg starter på uddannelse (5 år) til august, så det skulle jo så være efter den uddannelse, så jeg ikke skal have et break i det hele. Men så er min kæreste 35, og han siger selv, at han ikke vil være ret meget ældre end det når vi får den sidste... 

NU tænker jeg så.. skal vi op på hesten igen, lave nummer to (Alberte lykkedes efter 14 dage, men man ved jo aldrig med nr. 2) og så må jeg vente med uddannelse til august 2012...

Hvad siger I?? Ville I vente..

Det skal så også lige siges, at jeg er på KH. Manden arbejder og tjener rigtig godt, men jeg føler lidt jeg nasser på samfundet, ved "bare" at blive gravid igen, og så leve af KH, som jo faktisk er ret mange penge (9800 udb.).

Knus Mitzie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Amso

Hvis i ønsker at blive gravide igen, så må du for min skyld MEGET gerne " nasse lidt mere på samfundet ", inden du begynder din uddannelse   smiler..

5 år er lang tid at vente med at få en lille til, hvis det virkelig er det man ønsker sig..

Anmeld

5. december 2010

Vidunderligeunger

Amso skriver:

Hvis i ønsker at blive gravide igen, så må du for min skyld MEGET gerne " nasse lidt mere på samfundet ", inden du begynder din uddannelse   smiler..

haha tak  

men kan du ikke godt se "problematikken" lidt??

Anmeld

5. december 2010

FruEllingsen

Hey

Synes da i skal sprige på og give Alberte en lille søster eller bror.

I sær når du også har fået afvide at du ikke skal vente alt for længe

Det kan jo også lade sig gøre at få nr 2 mens du er under uddannelse det er der jo mange der gør

Men jeg stemmer for en lille bebs mere i laver jo sådan nogle skønne børn

Anmeld

5. december 2010

Malonde1985

BlyViol skriver:

Hei Ladies

Nu har mandse og jeg selv gået og joket lidt på det sidste, med at vi da også skal ha nummer to engang og sådan. Men de sidste par dage er det blevet sådan mere alvorligt. Jeg overvejer at tage snakken med ham i aften, sådan I ved, er det noget vi skal gøre noget ved eller skal vi vente, så vi kan få det lidt på det rene

Jeg kan mærke, at jeg gerne vil have en baby mere og får da også helt sug i maven, når vi "joker" med det. Men jeg synes bare også vores 6 mdr gamle datter skal have lov at være enebarn lidt endnu. Jeg starter på uddannelse (5 år) til august, så det skulle jo så være efter den uddannelse, så jeg ikke skal have et break i det hele. Men så er min kæreste 35, og han siger selv, at han ikke vil være ret meget ældre end det når vi får den sidste... 

NU tænker jeg så.. skal vi op på hesten igen, lave nummer to (Alberte lykkedes efter 14 dage, men man ved jo aldrig med nr. 2) og så må jeg vente med uddannelse til august 2012...

Hvad siger I?? Ville I vente..

Det skal så også lige siges, at jeg er på KH. Manden arbejder og tjener rigtig godt, men jeg føler lidt jeg nasser på samfundet, ved "bare" at blive gravid igen, og så leve af KH, som jo faktisk er ret mange penge (9800 udb.).

Knus Mitzie.

Åh det er jo svært at svare dig på og skal jo også være jeres helt og aldeles egen beslutning. MEN hvis det var mig, så ville jeg starte på uddannelsen og så tage et break - det er ikke sjovt, men 5 år er lang tid og måske har man brug for et break? ved ikke hvilken udd. du skal igang med, men det er vel muligt at holde noget barsel indimellem? Og så når jeres første også at have jer lidt for jer selv, som du selv nævner. Men nogen vil jo gerne ha børnene tæt på hinanden og andre med mere mellemrum, så det er jo igen op til jer selv at vurdere.

Jeg synes selv det er rart at der kommer mellemrum mellem mine 2 børn her. 4½ år bliver det til. Både pga. uddannelse, men også at jeg simpelthen ikke var klar til nummer 2 før.

Håber I finder ud af det

Anmeld

5. december 2010

Amso

BlyViol skriver:

haha tak  

men kan du ikke godt se "problematikken" lidt??

Jo jeg kan godt følge dig.. Især fordi der er så meget forkus på "nassere" i disse økonomiske svære tider for DK.. Men F**k det.. I skal da ikke vente med at få jeres drøm opfyld, fordi andre ikke "gider eller vil" arbejde. Der er da heldigvis forskel på folk.

Men at vente 5 år på et til ønskebarn, det er godt nok også lang tid.. Og at din datter skal have lov til at være enebarn lidt længere endnu?? Når først der kommer en lille en til, til verden, så syntes hun helt sikkert at det er mere dejligt at være storesøster, end enebarn..

Anmeld

5. december 2010

LinLin

Jeg ville starte på udd og så få nr 2 om et par år

Jeg synes mindre end 2 år i mellem søskende er for lidt (for den store!), men ville heller ikke vente 5 år!

Jeg manglede 1½ semester da jeg fik David - syntes det var rigtigt dejlig at have så meget tid med ham, som jeg havde, fordi jeg jo bare kunne læse lektier og laver mine opgaver når han var kommet i seng - så det ville være det rigtige for mig/os - hvad der så er det rigtige for Jer kan jeg jo ikke sige

Anmeld

5. december 2010

Vidunderligeunger

Drømmer skriver:

Hey

Synes da i skal sprige på og give Alberte en lille søster eller bror.

I sær når du også har fået afvide at du ikke skal vente alt for længe

Det kan jo også lade sig gøre at få nr 2 mens du er under uddannelse det er der jo mange der gør

Men jeg stemmer for en lille bebs mere i laver jo sådan nogle skønne børn

det var da sødt sagt det sidste der meeeen ja, jeg er bare lidt i tvivl du ved..

Ja, kunne selvfølgelig også godt tage et afbræk i uddannelsen, det tror jeg bare ikke er en god ide, med min rygrad (som er en regnorm)...

Anmeld

5. december 2010

Vidunderligeunger

Malonde1985 skriver:

Åh det er jo svært at svare dig på og skal jo også være jeres helt og aldeles egen beslutning. MEN hvis det var mig, så ville jeg starte på uddannelsen og så tage et break - det er ikke sjovt, men 5 år er lang tid og måske har man brug for et break? ved ikke hvilken udd. du skal igang med, men det er vel muligt at holde noget barsel indimellem? Og så når jeres første også at have jer lidt for jer selv, som du selv nævner. Men nogen vil jo gerne ha børnene tæt på hinanden og andre med mere mellemrum, så det er jo igen op til jer selv at vurdere.

Jeg synes selv det er rart at der kommer mellemrum mellem mine 2 børn her. 4½ år bliver det til. Både pga. uddannelse, men også at jeg simpelthen ikke var klar til nummer 2 før.

Håber I finder ud af det

jeg skal igang med padagog, men først skal jeg have 3 enkeltfag på VUC, hvilket også resulterer i en maaasse fritid, som jo ville være skøn at bruge med Alberte alene.. Jeg er selv tilhænger af, at børn ikke får søskende før de er 2½ år, da de første 3 år af et barns liv et de vigtigste.. Og som den ældste er man jo "prøveklud" for meget, men samtidig har man også sige forældre for sig selv i starten. kan du følge mig? Jeg KAN jo også tage det break i udd. hvilket jo er en mulighed når jeg skal læse til pædagog... Men som sagt, så har jeg rygrad som en regnorm, og vil bare gerne være FÆRDIG!! men jeg hælder også mest til, at der lige er et par år mellem dem. Der er både fordele og ulemper

Anmeld

5. december 2010

FruEllingsen

BlyViol skriver:

det var da sødt sagt det sidste der meeeen ja, jeg er bare lidt i tvivl du ved..

Ja, kunne selvfølgelig også godt tage et afbræk i uddannelsen, det tror jeg bare ikke er en god ide, med min rygrad (som er en regnorm)...

Kan godt forstå din tankegang.

Hvis du ikke tror det er så smart at tage et stop i uddannelsen, fordi du så er bange for at hoppe fra, så synes jeg ikke at du skal gøre det. (men måske en pause i uddannelsen ville give dig gnisten til at gennemføre. så virker 5 års udd ikke så forfærdentlig længe jo)

Så synes jeg at dig og manden skal tage jer en god snak om for og imod at vente og at få en nu.

Havde det været mig der stod i din situation så havde jeg valgt at få nr 2 nu. især når Alberte er så dejlig nem.
Men også når man tænker på Jesper som jo lyder til at være klar (af hvad du har fortalt) og hans alder taget i betragtning. så kan i jo altid få nr 3 når du er færdig uddannet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.