nummer to...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Lone Jakobsen

jamen jeg kan godt se problemet, men tror også jeg ville vælge at få nummer 2 nu. (eller prøve på det)

skal dog sige at da du kun var 14 dage om at blive gravid første gang, så kan det godt gå næsten lige så stærkt denne gang. bare så du er forberedt.

men glæder mig da til at høre hvad i bliver enige om

her jokede manden et stykke tid med at han gerne ville ha en efternøler (rasmus) jeg sagde i starten blankt nej, men blev til sidst så bidt af ideen at det var mig der måtte overtale ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Vidunderligeunger

Amso skriver:

Jo jeg kan godt følge dig.. Især fordi der er så meget forkus på "nassere" i disse økonomiske svære tider for DK.. Men F**k det.. I skal da ikke vente med at få jeres drøm opfyld, fordi andre ikke "gider eller vil" arbejde. Der er da heldigvis forskel på folk.

Men at vente 5 år på et til ønskebarn, det er godt nok også lang tid.. Og at din datter skal have lov til at være enebarn lidt længere endnu?? Når først der kommer en lille en til, til verden, så syntes hun helt sikkert at det er mere dejligt at være storesøster, end enebarn..

hehe neeej, der er noget om snakken MEN det ville jo være bedre HVIS jeg fik dagpenge, og ikke KH.. da dagpenge jo ikke er dine og andre skatteyderes penge.. men men men, jeg tager lige snakken med mandse om lidt.. så må vi se... Vi har snakket om det før.. Men det er som om, at vi ikke kan lade være stadig at bringe det på bane af og til.

Anmeld

5. december 2010

Malonde1985

BlyViol skriver:

jeg skal igang med padagog, men først skal jeg have 3 enkeltfag på VUC, hvilket også resulterer i en maaasse fritid, som jo ville være skøn at bruge med Alberte alene.. Jeg er selv tilhænger af, at børn ikke får søskende før de er 2½ år, da de første 3 år af et barns liv et de vigtigste.. Og som den ældste er man jo "prøveklud" for meget, men samtidig har man også sige forældre for sig selv i starten. kan du følge mig? Jeg KAN jo også tage det break i udd. hvilket jo er en mulighed når jeg skal læse til pædagog... Men som sagt, så har jeg rygrad som en regnorm, og vil bare gerne være FÆRDIG!! men jeg hælder også mest til, at der lige er et par år mellem dem. Der er både fordele og ulemper

SÅ synes jeg du skal snakke alvorligt med din mand og tage ham med på råd

Anmeld

5. december 2010

Vidunderligeunger

Drømmer skriver:

Kan godt forstå din tankegang.

Hvis du ikke tror det er så smart at tage et stop i uddannelsen, fordi du så er bange for at hoppe fra, så synes jeg ikke at du skal gøre det. (men måske en pause i uddannelsen ville give dig gnisten til at gennemføre. så virker 5 års udd ikke så forfærdentlig længe jo)

Så synes jeg at dig og manden skal tage jer en god snak om for og imod at vente og at få en nu.

Havde det været mig der stod i din situation så havde jeg valgt at få nr 2 nu. især når Alberte er så dejlig nem.
Men også når man tænker på Jesper som jo lyder til at være klar (af hvad du har fortalt) og hans alder taget i betragtning. så kan i jo altid få nr 3 når du er færdig uddannet

nr 3???? " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12385.png" alt="" /> det tør jeg slet ikke tænke på haha..

jamen ja.. den er svær.. Vil i hvert fald lige snakke det igennem med ham - han har jo også lidt at sige  men kun lidt hihi...

Måske du har ret mht. at få ny energi i udd. når man tager en pause.. hm.. var værd at overveje igen  

Anmeld

5. december 2010

Vidunderligeunger

nutche skriver:

jamen jeg kan godt se problemet, men tror også jeg ville vælge at få nummer 2 nu. (eller prøve på det)

skal dog sige at da du kun var 14 dage om at blive gravid første gang, så kan det godt gå næsten lige så stærkt denne gang. bare så du er forberedt.

men glæder mig da til at høre hvad i bliver enige om

her jokede manden et stykke tid med at han gerne ville ha en efternøler (rasmus) jeg sagde i starten blankt nej, men blev til sidst så bidt af ideen at det var mig der måtte overtale ham

hihihhi.. " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/2/24807.gif" alt="" /> 

jamen nu må vi se hvad han siger.. han kommer nemlig nu

Anmeld

5. december 2010

FruEllingsen

BlyViol skriver:

nr 3???? " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12385.png" alt="" /> det tør jeg slet ikke tænke på haha..

jamen ja.. den er svær.. Vil i hvert fald lige snakke det igennem med ham - han har jo også lidt at sige  men kun lidt hihi...

Måske du har ret mht. at få ny energi i udd. når man tager en pause.. hm.. var værd at overveje igen  

hehe

Ja få du dig en god snak med ham Det lyder som en god ide.

Kan godt forstå at du gerne vil nyde Alberte alene lidt endnu så synes helt klart du skal overveje det med en pause i uddannelsen

Glæder mig til en opdate

PS. vi skal snart ses igen!

Anmeld

5. december 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Hvor lyder det spændende

Jeg har lidt svært ved at råde dig til hvad du/I skal gøre, da jeg ser fordele og ulemper ved begge dele.

Altså - umiddelbart tænker jeg, at hvis I vil igang "nu og her" imens Alberte kun er 6 mdr. gammel, så vil de jo aldersmæssigt komme til at ligge helt vildt tæt på hinanden, og det tror jeg er rigtig hårdt! Men det kommer selvfølgelig også lidt an på hvordan man er som person, og hvilken indgangsvinkel man har til tingene. Men jeg kunne personligt ikke selv tænke mig at have 2 små blebørn på samme tid... det siger jeg så også udelukkende fordi, at jeg er en egoisk ind imellem og gerne vil have muligheden for at gøre ting for mig selv, hviket jeg ikke tror jeg ville have tiden og overskuddet til i samme grad med  2 SMÅ børn på én gang

Den er svær.... Hvad føler du selv for, hvis du mærker efter sådan helt inderst inde?

Dog må jeg lige understrege at jeg selv synes det er SUPER DEJLIGT med et "break" i uddannelsen..... Bare det at kunne "koble fra" et helt år - det er fandeme skønt For jeg kunne også mærke at jeg var at køre surt i teori og opgaveskrivning inden jeg gik fra på barsel...(Zzz).

Anmeld

5. december 2010

mamalicious

Go for it !!!

Anmeld

5. december 2010

Valle81

BlyViol skriver:

Hei Ladies

Nu har mandse og jeg selv gået og joket lidt på det sidste, med at vi da også skal ha nummer to engang og sådan. Men de sidste par dage er det blevet sådan mere alvorligt. Jeg overvejer at tage snakken med ham i aften, sådan I ved, er det noget vi skal gøre noget ved eller skal vi vente, så vi kan få det lidt på det rene

Jeg kan mærke, at jeg gerne vil have en baby mere og får da også helt sug i maven, når vi "joker" med det. Men jeg synes bare også vores 6 mdr gamle datter skal have lov at være enebarn lidt endnu. Jeg starter på uddannelse (5 år) til august, så det skulle jo så være efter den uddannelse, så jeg ikke skal have et break i det hele. Men så er min kæreste 35, og han siger selv, at han ikke vil være ret meget ældre end det når vi får den sidste... 

NU tænker jeg så.. skal vi op på hesten igen, lave nummer to (Alberte lykkedes efter 14 dage, men man ved jo aldrig med nr. 2) og så må jeg vente med uddannelse til august 2012...

Hvad siger I?? Ville I vente..

Det skal så også lige siges, at jeg er på KH. Manden arbejder og tjener rigtig godt, men jeg føler lidt jeg nasser på samfundet, ved "bare" at blive gravid igen, og så leve af KH, som jo faktisk er ret mange penge (9800 udb.).

Knus Mitzie.

Go for it:0)

Følg Jeres hjerter:0)

Anmeld

5. december 2010

Vidunderligeunger

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Hvor lyder det spændende

Jeg har lidt svært ved at råde dig til hvad du/I skal gøre, da jeg ser fordele og ulemper ved begge dele.

Altså - umiddelbart tænker jeg, at hvis I vil igang "nu og her" imens Alberte kun er 6 mdr. gammel, så vil de jo aldersmæssigt komme til at ligge helt vildt tæt på hinanden, og det tror jeg er rigtig hårdt! Men det kommer selvfølgelig også lidt an på hvordan man er som person, og hvilken indgangsvinkel man har til tingene. Men jeg kunne personligt ikke selv tænke mig at have 2 små blebørn på samme tid... det siger jeg så også udelukkende fordi, at jeg er en egoisk ind imellem og gerne vil have muligheden for at gøre ting for mig selv, hviket jeg ikke tror jeg ville have tiden og overskuddet til i samme grad med  2 SMÅ børn på én gang

Den er svær.... Hvad føler du selv for, hvis du mærker efter sådan helt inderst inde?

Dog må jeg lige understrege at jeg selv synes det er SUPER DEJLIGT med et "break" i uddannelsen..... Bare det at kunne "koble fra" et helt år - det er fandeme skønt For jeg kunne også mærke at jeg var at køre surt i teori og opgaveskrivning inden jeg gik fra på barsel...(Zzz).

Det er netop også lige det jeg tænker, det med at to små blebørn er nok ret hårdt.. også når de ikke er de sidste.. vi vil jo nok gerne have en mere engang.

jeg vil lige overveje det med breaket igen... Han sidder og kukke lurer med nu, så må hellere lukke ned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.