Jeg tror slet ikke du er ene om at være i den "katagori". Som andre også skriver, så sker der bare noget når man bliver gravid og får børn. Jeg har heller ikke vildt mange veninder og er bare for at jeg ender med at miste mange af de få jeg har, her efter at jeg er blevet gravid og nu snart skal være mor.
For for mig handler livet bare rigtig meget om hvad der sker med min krop og de tanker jeg gør mig om fremtiden og når min prins kommer til verdnen, så VED jeg at meget i mit liv kommer til at handle om ham, for han bliver det mest dyrebare for mig og noget helt nyt og et helt andet liv.
Og det ved jeg, nogle af mine veninder slet, slet ikke vil kunne sætte sig ind i og relatere sig til. For deres liv handler om fester, fyre og cafebesøg. Jeg tror nogengange de er ved at brække sig over at høre om min gravidtet og omvendt så gider jeg heller ikke hver søndag at høre om endnu en druktur. De ringer faktisk mindre og mindre og jeg synes endda enkelte virker bebrejdende over at JEG ikke kontakter DEM mere end jeg gør. OG jeg kan høre de ikke altid lytter ordentligt efter hvis jeg snakker om min graviditet.
Jeg tror bare at det her med at få børn er så skelsættende i ens liv at det desværre gør at vi bliver splittet for alle vinde. Jeg håber at nogle af de veninder jeg har, som jeg virkelig holder så uendeligt meget af, at vi finder lidt mere sammen igen, den dag de selv får børn. For jeg savner dem, det gør jeg. Men jeg tror også at jeg er kommet dertil, hvor jeg acceptere at vi bare er på så forskelige planer, at det er svært at være "tætte" og interesseret i det samme. Jeg håber da at jeg fx. gennem en mødregruppe kan finde andre som jeg kan få et godt forhold til. Og ja så kan jeg jo se på mig selv at jeg SELV er begyndt at tage kontakt til veninder der fik børn før mig, som måske gled lidt ud i sandet, da fest og farver var det mest interesante i mit EGET liv.. 
Håber du finder nogen i nærheden af dig some er klar på hygge MED babyer 
Anmeld