Hvad vil i gøre... Sygelig jaloux

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

Anonym trådstarter

louiseandersen85 skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, men måske kunne du spørge, sådan henslængt 'hvem er det?, en fra studiet eller...'

Så du ikke er for anmasende men bare nysgerrig

Ja tror bare sagtens han ville kunne gennemskue det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

LR85

Og en ting til som er meget vigtig.

Til dig og de andre som læser med og ved hvor hårdt det er at være usikker og jaloux.

I er gode nok, i er dejlige som i er, i er meget værd og i skal elske jer selv, for det er der helt sikkert grund til.

Anmeld

3. december 2010

LR85

Anonym skriver:

Ja tror bare sagtens han ville kunne gennemskue det

det er jo det der er så svært. I kender jo hinanden og hvordan man snakker...

Men på en eller anden måde synes jeg du skal spørge. Det vigtigtste er nok a du ikke angriber ham eller virker provokerende, hvis du forstår. Selvom det nok kan være svært

Anmeld

3. december 2010

Anonym trådstarter

Og en ting til som er meget vigtig.

Til dig og de andre som læser med og ved hvor hårdt det er at være usikker og jaloux.

I er gode nok, i er dejlige som i er, i er meget værd og i skal elske jer selv, for det er der helt sikkert grund til.

Men er svært

Anmeld

3. december 2010

Anonym trådstarter

det er jo det der er så svært. I kender jo hinanden og hvordan man snakker...

Men på en eller anden måde synes jeg du skal spørge. Det vigtigtste er nok a du ikke angriber ham eller virker provokerende, hvis du forstår. Selvom det nok kan være svært

Kan være svært, rigtig svært

Anmeld

3. december 2010

LR85

Det kan jeg godt forestille mig.

Håber du finder en løsning som passer til dig så du ikke skal gå og gruble over det mere

Anmeld

3. december 2010

Maria-s

Anonym skriver:

Har rigtig nemt ved at blive jaloux og syntes selv jeg er blevet rigtig god til at styre det. Og stoler virkelig på min kæreste.

Sider så lige og stener på face, og ser han har fået en ny veninde derinde. Og er en af de typer, der faktisk kun har billeder af sig selv, og med patter halvt ud af trøjen.

Er jeg den eneste der mener det er okay at jeg lige får en klump i halsen der?

Jeg synes faktisk den er lidt svær din problemstilling. Jeg kan godt forstå din trang til at vide hvem det er og jeg har selv haft en periode hvor jeg ikke kunne styre min jalousi her da jeg blev gravid, fordi der skete så mange ting både psykisk og fysisk med mig selv og min krop. Så jeg kom også ind på den bane med at spørge ind til hvis der kom nye venner på FB. Min mening; Rigtig dårlig glidebane, der bare gør at man spekulere ENDNU mere og bliver ENDNU mere usikker. Så synes evt. du skulle gi dig selv en time out og sige; jeg må ikke gå ind på han FB profil med mindre det bare er for at kommentere eller andet. Jeg må ikke "tjekke ham".

At du fra starten af har meldt ud at du er jaloux og han har "accepteret" det, det er jo super og gør vel egentlig at du har lidt "grønt lys" til at spørge ind til hvem hun er. Men jeg synes bare du skal overveje hvad du får ud af at spørge? Om det ikke bare er med til at fastholde dig i det jaloux mønster?... Måske du istedet skulle give dig SELV den udfordring, at "være ligeglad" med hvem han er og bliver venner med. Han elsker jo dig og det er dig han er sammen med. HVIS han skulle finde på at lave noget andet, ja så kan du ikke forhindre det, heller ikke ved at vide hvem alle er. HVIS han havde noget at skjule overfor dig, så er han da lidt af en dør, hvis han så ville vælge "at vise hende frem" inde på facebook, ikke? Så kunne han jo bare skrive med hende privat/ hotmail etc.

Det er super vigtig at man i et parforhold giver hinanden plads og at man snakker om hvad der gør man føler sig tryg sammen med den anden. Der bliver skrevet herinde "jeg stoler på min kæreste, bare ikke andre piger" Jamen hvis du stoler på din kæreste, så gi da fuck i de andre piger. Hvis du stoler på din kæreste, så kan du da trygt sende ham i byen og dets lige, for så vil han da selv sige fra. Jo det kan da godt være at de flirter lidt med en pæn pige, hvis vi ikke er med i byen og at man muligvis ville blive ked af det, hvis man så sin kæreste stå at snakke med en eller anden lækker sild. Men der må vi altså lige gribe os selv i barmen og sige; det er mig han er sammen med. Det kan godt være han kigger og siger damn hun er lækker, men det er mig han vil hjem og putte med i aften.

Jeg (nu ikke lige nu eftersom jeg er mega gravid) kan da også tage i byen og blive betaget af hvis der kommer en lækker fyr hen og snakker til mig, så kan jeg da godt lige sige noget tilbage eller ta en snak, men det er da ikke fordi jeg overhovedet tænker på at være sammen med ham. Men det styrker da lige ens selvtillid at andre end "bare" kæresten finder en attaktiv. Jeg ville da aldrig bare vende ryggen til og blive pigefornærmet. Jeg ville selvfølgelig gøre opmærksom på at jeg har en dejlig kæreste og der ikke er chancher for noget som helst, hvis han lagde op til det. Men altså at tage i byen for mig handler da også om at støde ind i nogle glade mennesker jeg ikke kender, skåle med dem og ha en sjov aften.

Håber du jan bruge det til noget?...

Anmeld

3. december 2010

LotteGabriella

Kruse90 skriver:

jeg ville ikke tøve et sekund på at spørge om hvem hun er og hvor han kender hende fra

nææh det ville jeg heller ikke jeg spørger altid hvem de forskellige er, når min mand for nye venner på facebook

Anmeld

3. december 2010

Steph_Laurits

Anonym skriver:

Intet respekt der. Han var til fest for noget tid siden, hvor en blev ved at ligge an på ham, og hun fattede bare ikke et nej, han flyttede ligefrem plads ved bordet pga hende

Kan ikke have så respektløse trunter. Bliv dog voksne tænker jeg bare, der er nok en grund til at de er single

Anmeld

3. december 2010

Steph_Laurits

Baby-støv skriver:

det er ikk noget med at støde nogle. sådan er livet bare....  

Jeg har det på sammen måde.....

Ville bare være sikker på at jeg ikke trådte på nogen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.