pt dårlig økonomi - hvor handler i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

Camillee

tjm skriver:

desværre skal vi køre et stykke for at komme i rema men det er os en god butik.. men ja det er virkelig en kedelig måned, men er da glad for at jeg endnu ikke skal føde, der går heldigvis laaang tid endnu (så kan vi da nå og få økonomien op og kører ordentligt).

før vi flyttede handlede vi i lidl, det var fint og billigt  (:
jeg gad nok heller ikke køre langt for at komme i rema.

det kan jeg godt forstå du gerne vil og det skal nok komme, nu har jeg slet ikke været inde på din profil og kigge men hvor langt er du henne ? (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

JuelZ

Camillee skriver:

før vi flyttede handlede vi i lidl, det var fint og billigt  (:
jeg gad nok heller ikke køre langt for at komme i rema.

det kan jeg godt forstå du gerne vil og det skal nok komme, nu har jeg slet ikke været inde på din profil og kigge men hvor langt er du henne ? (:

jeg er ikke så langt henne, max 4+5 måske mere, men har endnu ikke været hos lægen og blevet tjekket, det eneste jeg har været oppe med er en graviditetstest og den var meget positiv så skal op og have lavet de diverse ting d. 05.01.2011 kl 09.10 ... er meget spændt.... men ved at jeg nok først bliver sat til den 5 august næste år

Anmeld

3. december 2010

FrkT

Vi handler stort set alt ind i Lidl af dagligvarer, kattemad, hundemad, kattegrus, toiletpapir og alt muligt andet. Det eneste vi ikke handler der er hvis vi skal have nogle specialvarer eller lidt mere end det sædvanlige kød, så handler vi enten i Kvickly eller Føtex.

Anmeld

3. december 2010

Camillee

tjm skriver:

jeg er ikke så langt henne, max 4+5 måske mere, men har endnu ikke været hos lægen og blevet tjekket, det eneste jeg har været oppe med er en graviditetstest og den var meget positiv så skal op og have lavet de diverse ting d. 05.01.2011 kl 09.10 ... er meget spændt.... men ved at jeg nok først bliver sat til den 5 august næste år

uh kan godt forstå du er spændt, kan godt selv huske det (:
puha der er længe til  men held og lykke med det hele (:

Anmeld

3. december 2010

hannetheis

JCS skriver:

Jeg vil MÆGTIG gerne vide hvordan filan kan i klare jer på 2000,-?

Jeg tror ikke vi er særlig gode til at købe ind, for vi handler ca hver 3 dag - 2-3 fulde poser, og når tredje dag er gået er det INTET i køleskabet... whattodo?

vi handler primær i aldi, med et buget på 2000kr.

det kan godt lade sig gøre, vi gør det at lave madplan for en uge og så handler vi kun den ene gang. der er flere steder på nettet hvor man kan finde forslag til en madplan, så man kun handler det nødvendige. vi bruger meget remas hjemmeside, der er mange gode opskrifter for alle.

Anmeld

3. december 2010

Lone Jakobsen

jeg tænker at det er ikke så vigtigt hvor du handler, som hvad du handler

fx. er der (som en anden skriver) mange penge at spare på tilbuds aviserne. kig dem grundigt igennem, og handl i de butikker der er i lokal området ( benzin koster også)

gå efter ekstra nedsatte varer (dato eller uden for sæson varer) nogle butikker ( fx. fakta) sætter deres varer meget langt ned, så gå efter de gule skyer og frys ned. der udover kører fx. brugsen med deres eget discount mærke (ekstra, som er mærket med det blå X)

spar på kødet i fx. kødsauce, kom revet gullerod i istedet for, og stræk på den måde en ret til 2 dage. smid aldrig mad ud, det kan næsten altid bruges. en rest pasta bruges i en tærte, en rest ris i et farsbrød osv....

det her er noget jeg brænder meget for, så spørg endelig hvis du mangler flere råd

Anmeld

3. december 2010

mor-til-vanessa

tjm skriver:

min forlovede og jeg er gået ind i en RIGTIG kedelig december måned med kun 1500kr til snold og spas.. (dvs mad til os selv & hunden).

Hvor handler i henne for at spare penge?

kig tilbuds aviser og køb kun på tilbud. ellers handler jeg altid i fakta

Anmeld

3. december 2010

JuelZ

nutche skriver:

jeg tænker at det er ikke så vigtigt hvor du handler, som hvad du handler

fx. er der (som en anden skriver) mange penge at spare på tilbuds aviserne. kig dem grundigt igennem, og handl i de butikker der er i lokal området ( benzin koster også)

gå efter ekstra nedsatte varer (dato eller uden for sæson varer) nogle butikker ( fx. fakta) sætter deres varer meget langt ned, så gå efter de gule skyer og frys ned. der udover kører fx. brugsen med deres eget discount mærke (ekstra, som er mærket med det blå X)

spar på kødet i fx. kødsauce, kom revet gullerod i istedet for, og stræk på den måde en ret til 2 dage. smid aldrig mad ud, det kan næsten altid bruges. en rest pasta bruges i en tærte, en rest ris i et farsbrød osv....

det her er noget jeg brænder meget for, så spørg endelig hvis du mangler flere råd

jeg køber os meget ind i brugsen af deres eget mærke, og når bilka har de tilbud med kød fx så handler vi ind derinde, og vi har været heldige indtil videre og købe 8 pakker kød til 300kr og det holder faktisk i rigtig lang tid, mere end en måned...

jamen du må meget gerne komme med råd til hvad man kan spise når man skal være sund gravid ?

Anmeld

3. december 2010

Alberts/

jeg handler for det meste i superbrugsen da de har x-tra og det er noget billiger end det andet, og så er aldi og lidl(ved ikke hvordan det staves) også billig, det bare ikke så tit jeg kommer der, men handler for det meste i superbrugsen,aldi og netto og kun lidl når jeg kan

Anmeld

3. december 2010

N&J

JCS skriver:

Jeg vil MÆGTIG gerne vide hvordan filan kan i klare jer på 2000,-?

Jeg tror ikke vi er særlig gode til at købe ind, for vi handler ca hver 3 dag - 2-3 fulde poser, og når tredje dag er gået er det INTET i køleskabet... whattodo?

Lav en madplan og handel ind en gang om ugen, så brug max. 500 hver gang, så er det pludselig kun 2000 om mdr. Jeg gør det og ja det er meget at slæbe når man har et barn med, men det løber rundt for os, og vi har stadig penge til at mælk, havregryn og ligende er økologiske.. 

Vil lige sige at jeg laver en madplan, laver indkøbssedlen udfra hvad jeg skal bruge den uge, men bytter om på dagene alt efter hvad vi har lyst til, derudover køber jeg ofte grønsager, blancere dem og så i fryseren, så har du grønt til et mdr. af gangen, laver også ofte suppe på en suppehøne (eller ben), billigt mad, som kan fryses ned i skyllede mælkekatoner og hvis I ikke vil have klar suppe, smider I bare en dåse flået tomater i, så har i tomatsuppe.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.