pt dårlig økonomi - hvor handler i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

Snefnug1984

JCS skriver:

Jeg vil MÆGTIG gerne vide hvordan filan kan i klare jer på 2000,-?

Jeg tror ikke vi er særlig gode til at købe ind, for vi handler ca hver 3 dag - 2-3 fulde poser, og når tredje dag er gået er det INTET i køleskabet... whattodo?

Jeg laver madplan hver uge og handler ca. 2 gange om ugen. Jeg forsøger at udnytte madvarerne og lave 2 retter med samme ting. Hvis jeg fx. køber porrer til én ret, så forsøger jeg at tænke de resterende ind i en anden ret, så vi får brugt det hele.

Men som sagt, er der en del at spare ved at handle i Rema og Lidl.. bruger aldrig Aldi - synes det er noget bras!!

Og så handler jeg efter aviserne, så vidt muligt. Laver madplan efter hvad der er på tilbud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Margorie

Netto. Nogle gange køber vi luksus ting i føtex osv, men når vi skal spare er jeg helt klart på netto

Anmeld

3. december 2010

JCS

Snefnug26 skriver:

Jeg laver madplan hver uge og handler ca. 2 gange om ugen. Jeg forsøger at udnytte madvarerne og lave 2 retter med samme ting. Hvis jeg fx. køber porrer til én ret, så forsøger jeg at tænke de resterende ind i en anden ret, så vi får brugt det hele.

Men som sagt, er der en del at spare ved at handle i Rema og Lidl.. bruger aldrig Aldi - synes det er noget bras!!

Og så handler jeg efter aviserne, så vidt muligt. Laver madplan efter hvad der er på tilbud

Fedt! Indkøb er altså en svær kunst, men jeg vilhelt sikkert forsøge at tænke lige som dig med f.eks porrerne

Jeg læste igennem en ar de der 'hvad skal du have til aften' tråd, og kunne læse at der er riiigtig mange der spiser f.eks pommes frittes og hotwings - så kan jeg godt forstå at økonomien hænger sammen. Hvad får i så?

Anmeld

3. december 2010

Benjamins'mor

tjm skriver:

min forlovede og jeg er gået ind i en RIGTIG kedelig december måned med kun 1500kr til snold og spas.. (dvs mad til os selv & hunden).

Hvor handler i henne for at spare penge?

Der hvor det er billigst, eller der hvor der er tilbud.

Kig i aviserne, og find det billigste.

Anmeld

3. december 2010

Snefnug1984

JCS skriver:

Fedt! Indkøb er altså en svær kunst, men jeg vilhelt sikkert forsøge at tænke lige som dig med f.eks porrerne

Jeg læste igennem en ar de der 'hvad skal du have til aften' tråd, og kunne læse at der er riiigtig mange der spiser f.eks pommes frittes og hotwings - så kan jeg godt forstå at økonomien hænger sammen. Hvad får i så?

Pommesfrites og hotwings Hihi sådan noget mad får vi sjældent

En uges mad her kunne fx. lyde således:

Mandag: Grov pasta med tun, tomat og ricotta

Tirsdag: Chili con carne med salat og creme fraiche

Onsdag: Rester fra tirsdag

Torsdag:Fisk i kokos med perlebyg og marinerede bønner

Fredag: Farsbrød med tomatsalat og marinerede bønner

Lørdag: Tomatsuppe med brød

Søndag: Rester fra fredag og lørdag

Anmeld

3. december 2010

JCS

Pommesfrites og hotwings Hihi sådan noget mad får vi sjældent

En uges mad her kunne fx. lyde således:

Mandag: Grov pasta med tun, tomat og ricotta

Tirsdag: Chili con carne med salat og creme fraiche

Onsdag: Rester fra tirsdag

Torsdag:Fisk i kokos med perlebyg og marinerede bønner

Fredag: Farsbrød med tomatsalat og marinerede bønner

Lørdag: Tomatsuppe med brød

Søndag: Rester fra fredag og lørdag

Hva dæææælen.. Jeg kan stadig ikke forstå, at i kan klare jeg på 2000,-

Herhjemme er menuen i samme stil som din, men vi bruger omkring 6000,- om mdr. Nu skal der tænkes over tingene

Anmeld

3. december 2010

Snefnug1984

JCS skriver:

Hva dæææælen.. Jeg kan stadig ikke forstå, at i kan klare jeg på 2000,-

Herhjemme er menuen i samme stil som din, men vi bruger omkring 6000,- om mdr. Nu skal der tænkes over tingene

Hold da op.. 6000? Er I kun 2 voksne? Det er vi nemlig Vi sætter 2000 ind på vores madkonto hver måned og det er dét der må bruges.. Nu skal det lige siges, at vi ikke køber så meget ind til frokost, da jeg bl.a. får frokost på mit job. Men til gengæld bruger vi en del penge på frugt. Min mand kan kværne et net klementiner om dagen i øjeblikket  

Anmeld

3. december 2010

Camillee

tjm skriver:

min forlovede og jeg er gået ind i en RIGTIG kedelig december måned med kun 1500kr til snold og spas.. (dvs mad til os selv & hunden).

Hvor handler i henne for at spare penge?

jeg kan godt forstå du synes det er en kedlig måned at gå i møde.
Men vi handler hovedsagelig i Rema ,
jeg handler ind hver mandag for mellem 500-700 kr ink bleer og MME som vi så køber i superbrugsen (: og vi er 2 voksne og en lille baby (:

Håber i alligevel får en god Jul

Anmeld

3. december 2010

JuelZ

Camillee skriver:

jeg kan godt forstå du synes det er en kedlig måned at gå i møde.
Men vi handler hovedsagelig i Rema ,
jeg handler ind hver mandag for mellem 500-700 kr ink bleer og MME som vi så køber i superbrugsen (: og vi er 2 voksne og en lille baby (:

Håber i alligevel får en god Jul

desværre skal vi køre et stykke for at komme i rema men det er os en god butik.. men ja det er virkelig en kedelig måned, men er da glad for at jeg endnu ikke skal føde, der går heldigvis laaang tid endnu (så kan vi da nå og få økonomien op og kører ordentligt).

Anmeld

3. december 2010

slettet_7530

lidl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.