Hvad f..... er det lige der sker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2010

LISBETH:-)

SussieThyssen skriver:

Det er tit penicillin ødelægger madlysten og tarmfloraen.
Dette kan du genopbygge ved at give hende noget drikkecultura. Køb den med hindbærsmag. De fleste børn elsker den, fordi den er sød i smagen fra hindbærerne.

Så har jeg forsøgt mig med drikkecultura og hun drak 30 ml - men hun vil også gerne sutteflaske men stadig ikke nogen former for ske mad. Har også forsøgt mad i små bider men nej hun lukker munden så hårdt sammen at det er UMULIGT at få noget ind. SUK

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

Skouboe skriver:

Jeg tænker umiddelbart to ting:

Den første er at hun er blevet mere bevidst og den der forbistrede frie vilje stikker sit hoved frem - nogle gange ville tingene bare være nemmere uden den. Prøv at give hende en ske magen til den du bruger til at made hende med og lad hende sidde og fægte med den - det udvirkede mindre mirakler herhjemme, selvom mor godt nok fik nogle mærker af at blive dasket over en kno med en teske, når datteren fægtede med den.

Nummer to er at det der med at tygge maden skal læres. Torskerogn er rigtigt godt at starte med - tag et lille stykke, og når du giver hende det ind i munden, så skub det ud mellem gummerne i siden af munden, så finder hun snart ud af at det skal tygges og det er der det skal ske. Hun er ikke så gammel, så hun har endnu ikke mundmotorikken til skubbe maden ud mellem gummerne med tungen, og heller ikke forståelsen for at det er der hun skal skubbe det hen - det kan du hjælpe hende med

Tak for de gode råd.

Det med skeen har vi gjort et stykke tid......... I går og her til morgen fik jeg 2-3 skeefulde mad i hende - da hun åbnede munden for at putte sin egen ske i munden. Men lige så snart hun har luret "hvad jeg er ude på" så lukker hun munden helt sammen så jeg ikke kan få noget ind.

Jeg har prøvet med alverdens mad i små bider igår - bondebrød, leverpostej, æbleskiver , torskerogn, broccoli osv osv men hun nægter og åbne munden så jeg kan proppe det ind. Har også prøvet og lave det i store stykker som hun selv har fået og sidde med. Men intet af det kommer i munden. Kun hendes ske.

Jeg er helt udmattet og aner snart ikke mit levende råd.

Anmeld

4. december 2010

Skouboe

lisbeth2910 skriver:

Tak for de gode råd.

Det med skeen har vi gjort et stykke tid......... I går og her til morgen fik jeg 2-3 skeefulde mad i hende - da hun åbnede munden for at putte sin egen ske i munden. Men lige så snart hun har luret "hvad jeg er ude på" så lukker hun munden helt sammen så jeg ikke kan få noget ind.

Jeg har prøvet med alverdens mad i små bider igår - bondebrød, leverpostej, æbleskiver , torskerogn, broccoli osv osv men hun nægter og åbne munden så jeg kan proppe det ind. Har også prøvet og lave det i store stykker som hun selv har fået og sidde med. Men intet af det kommer i munden. Kun hendes ske.

Jeg er helt udmattet og aner snart ikke mit levende råd.

Men hun putter gerne sin egen ske i munden?

Giv hende små, bløde bidder på en lille børnegaffel så Den har også virket herhjemme.

Hvis det heller ikke virker, tror jeg ikke der er andet at gøre end at tilbyde hende noget, og hvis hun afviser det, så respekter det, og prøv igen nogle timer senere.

Lad være med at give hende flere flasker end du gjorde før, hun tager ikke skade af at være sulten, næste gang du tilbyder hende fast føde

Og så hold ud.. som alt andet med børn er det bare en fase..

Jeg kan iøvrigt anbefale powernaps når man ikke får sin nattesøvn pga. en sulten baby... hop i seng, sæt uret til 30 minutter senere og stå op når det ringer... når du lige er vågnet helt og kommet i gang, er du faktisk rigtig frisk. 

Anmeld

4. december 2010

SussieThyssen

lisbeth2910 skriver:

Så har jeg forsøgt mig med drikkecultura og hun drak 30 ml - men hun vil også gerne sutteflaske men stadig ikke nogen former for ske mad. Har også forsøgt mad i små bider men nej hun lukker munden så hårdt sammen at det er UMULIGT at få noget ind. SUK

Lad være med at forsøge med skemad lidt.
Fortsæt med culturaen nogle gange om dagen. Og giv hende noget vælling på flaske.
Og se så at få tjekket gummer og ører.

Anmeld

4. december 2010

A-Lilje

Hej

Jeg vil bare lige sige at vi lige har været igennem præcist det samme med vores datter..! Pludselig nægtede hun bare alt hvad der hed skemad (forsøgte enda med lidt sukker på havregrød, uden at det hjalp )

Vi gjorde det at vi kogte grøntsager fx. kartofler, gulerødder, broccoli mv. i store stykker, som hun så selv fik lov til at sidde og lege med/spise. Og på samme måde lavede vi større stykker rugbrød, som hun kunne sidde med. Men indrømmet... hun fik nok ikke spist så meget... Tilgengæld fik vi fjernet den konflikt det jo lidt blev, når mor lige skulle prøve at narre to skefulde i hende... 

Efter at have holdt en pause gider hun nu godt at have øllebrød om morgenen, men der skal A38 og frutmos til for at det kommer ned. Til frokost får hun stadig rugbrød, og til aftensmad får hun oftest vores mad. Indimellem får hun også et mellemmåltid om eftermiddagen bestående af A38 og frugtmos - det er hun helt vild med!!

Men hvis jeg var dig, ville jeg holde en pause fra skemaden og for en periode acceptere, at hun ikke spiser så meget - men ja, det er nogle hårde nætter så!!!

Håber det hele løser sig!

-Mette

Anmeld

4. december 2010

dorthemus

lisbeth2910 skriver:

Min dejlige Elina på 6 mdr NÆGTER og spise nogen som helst former for ske mad???????????

Hun har UDEN PROBLEMER fra 3,5 mdr fået 3 faste skemåltider om dagen - grød, frugtmos og grønsagsmos. Hun har så de sidste par uger fået 4-5 skemåltider om dagen, men de sidste 3 dage har hun NÆGTET at spise nogen former for mad der skal ind med ske. MME vil hun meget gerne have??? Hvorfor nu det???? Nogen gode ideer til hvorfor hun pludselig ikke vil????

Jeg har prøvet ALT - lavet grøden tynd, tyk, med klumper, uden klumper, forskellige slags grød, mos og frugt osv. Jeg er løbet tør for ideer.

Hun har også været vågnet rigtig mange gange de sidste par nætter hvor hun har været sulten, så hun bliver helt klart ikke mæt af kun MME - hun er også en stor pige på 12 kg.

Søde LIsbeth

Min Runa vil- som du ved - jo heller ikke spise skemad og jeg er fortvivlet. Fik hende vejet i torsdags og hun har kun taget 100 g på på 5 uger...selv sp siger nu, at det er lige i underkanten

Jeg prøver og prøver med forskellige slags og forskellig tykkelse, men næh nej

I dag har jeg så givet hende bondebrød med leverpostej...og det spiste hun..jubiii  Måske det er det Elina er klar til nu???

Knus Dorthe

Anmeld

4. december 2010

Skouboe skriver:

Men hun putter gerne sin egen ske i munden?

Giv hende små, bløde bidder på en lille børnegaffel så Den har også virket herhjemme.

Hvis det heller ikke virker, tror jeg ikke der er andet at gøre end at tilbyde hende noget, og hvis hun afviser det, så respekter det, og prøv igen nogle timer senere.

Lad være med at give hende flere flasker end du gjorde før, hun tager ikke skade af at være sulten, næste gang du tilbyder hende fast føde

Og så hold ud.. som alt andet med børn er det bare en fase..

Jeg kan iøvrigt anbefale powernaps når man ikke får sin nattesøvn pga. en sulten baby... hop i seng, sæt uret til 30 minutter senere og stå op når det ringer... når du lige er vågnet helt og kommet i gang, er du faktisk rigtig frisk. 

Jeg prøver det med gaflen. Tak!!!!!!!!!!!!!

Min store pige vågnede hver 2. time de første 1,5 år og nu hvor hun er 3 år vågner hun stadig hver nat. Så jeg er vantil natteroderi. Synes bare det er irriterende når nu Elina har været så god til at sove med kun 1 opvågning hver nat.

jeg håber bare hun snart gidder og spise igen. Jeg tror jeg ringer til min sp på mandag og spørger hende til råds

Anmeld

4. december 2010

SussieThyssen skriver:

Lad være med at forsøge med skemad lidt.
Fortsæt med culturaen nogle gange om dagen. Og giv hende noget vælling på flaske.
Og se så at få tjekket gummer og ører.

Vælling har hun aldrig været den store fan af, men jeg forsøger i aften med hendes natflaske

Anmeld

4. december 2010

A-Lilje skriver:

Hej

Jeg vil bare lige sige at vi lige har været igennem præcist det samme med vores datter..! Pludselig nægtede hun bare alt hvad der hed skemad (forsøgte enda med lidt sukker på havregrød, uden at det hjalp )

Vi gjorde det at vi kogte grøntsager fx. kartofler, gulerødder, broccoli mv. i store stykker, som hun så selv fik lov til at sidde og lege med/spise. Og på samme måde lavede vi større stykker rugbrød, som hun kunne sidde med. Men indrømmet... hun fik nok ikke spist så meget... Tilgengæld fik vi fjernet den konflikt det jo lidt blev, når mor lige skulle prøve at narre to skefulde i hende... 

Efter at have holdt en pause gider hun nu godt at have øllebrød om morgenen, men der skal A38 og frutmos til for at det kommer ned. Til frokost får hun stadig rugbrød, og til aftensmad får hun oftest vores mad. Indimellem får hun også et mellemmåltid om eftermiddagen bestående af A38 og frugtmos - det er hun helt vild med!!

Men hvis jeg var dig, ville jeg holde en pause fra skemaden og for en periode acceptere, at hun ikke spiser så meget - men ja, det er nogle hårde nætter så!!!

Håber det hele løser sig!

-Mette

Tak for dit input!!!!

Jeg håber hun snart gidder og spise igen. Hvor gammel er din datter og hvor længe varede strejken?

Anmeld

4. december 2010

dorthemus skriver:

Søde LIsbeth

Min Runa vil- som du ved - jo heller ikke spise skemad og jeg er fortvivlet. Fik hende vejet i torsdags og hun har kun taget 100 g på på 5 uger...selv sp siger nu, at det er lige i underkanten

Jeg prøver og prøver med forskellige slags og forskellig tykkelse, men næh nej

I dag har jeg så givet hende bondebrød med leverpostej...og det spiste hun..jubiii  Måske det er det Elina er klar til nu???

Knus Dorthe

ÅHH søde Dorthe jeg har tænkt på dig!!!!!

Problemet er at hun nægter og åbne munden - også til bondebrød og leverpostej................ Hun åbner faktisk kun munden når det er en flaske der kommer. ihhhh det er altså skide irriterende.

100 g uha nej det var ikke meget, Hvad ville sp gøre ved det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.