Rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

frk Jensen

Jyden skriver:

Er ret sikker på, at vores rådighedsbeløb ligner det de fleste i vores omgangskreds har, men uddannelse er jo ofte en god byggesten til en god indkomst .....

Måske er der også nogen, der er hårdere ramt af finanskrisen end andre fx i fht at miste job. Vi har bestemt ikke mærket krisen, men vi kender da flere, der har.

Når jeg er færdiguddannet og min kæreste kommer tilbage i smedefaget vil vi ca have 50 kg udbetalt om måneden.

Uddannelse er grundstenen til en god og solid indkomst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Bavianis

Vi har en ret solid indtægt hver måned, men vi har sat os ret dyrt i det pga drømmehuset...

Vi har 6000 tilbage hver måned. Dette er når ALT inkl mad er betalt. De 6000 deler vi i 2 dele - en til hver. Til mad lægger vi 4000 til side hver måned. Vi lægger IKKE fra til opsparing...

Jeg kan nu se at vi ikke har noget at klage over, men jeg synes sgu det er stramt...

Jeg ville meget gerne have noget mere så man kunne lægge til side til opsaring, uforudsete omkostninger, bilreperation (har 2 gamle møgspande) og måske en lille ferie. Jeg ville også gerne lægge mere til side til vedligeholdelse af huset.

Anmeld

3. december 2010

Jyden

Bavianis skriver:

Vi har en ret solid indtægt hver måned, men vi har sat os ret dyrt i det pga drømmehuset...

Vi har 6000 tilbage hver måned. Dette er når ALT inkl mad er betalt. De 6000 deler vi i 2 dele - en til hver. Til mad lægger vi 4000 til side hver måned. Vi lægger IKKE fra til opsparing...

Jeg kan nu se at vi ikke har noget at klage over, men jeg synes sgu det er stramt...

Jeg ville meget gerne have noget mere så man kunne lægge til side til opsaring, uforudsete omkostninger, bilreperation (har 2 gamle møgspande) og måske en lille ferie. Jeg ville også gerne lægge mere til side til vedligeholdelse af huset.

Ja, den del har jo også noget at sige for flere familie. Hvis man har sat sig lidt for dyrt i hus, så kan man jo sagtens have en udemærket indtægt men have et lille rådighedsbeløb.

Anmeld

3. december 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Ungermann skriver:

Når jeg er færdiguddannet og min kæreste kommer tilbage i smedefaget vil vi ca have 50 kg udbetalt om måneden.

Uddannelse er grundstenen til en god og solid indkomst.

Ja, uddannelse er muligvis grundstenen til en god indkomst. Men det kræver nu også at der er job.

Jeg blev færdig i 2008 med en universitetsgrad, og har endnu ikke fået job pga. krisen - mens jeg studerede var der tonsvis af ledige stillinger indenfor mit fag. Så kan ikke engang skyde skylden på at jeg har taget enværdiløs uddannelse.

Jeg burde med min uddannelse have minimum 20.000 udbetalt. Men jeg er på dimittendsats og har i snit 10.000... så god uddannelse er ikke = med god indkomst desværre.

Anmeld

3. december 2010

karina pigen

Jyden skriver:

Er ret sikker på, at vores rådighedsbeløb ligner det de fleste i vores omgangskreds har, men uddannelse er jo ofte en god byggesten til en god indkomst .....

Måske er der også nogen, der er hårdere ramt af finanskrisen end andre fx i fht at miste job. Vi har bestemt ikke mærket krisen, men vi kender da flere, der har.

vi har begge 2 herhjemme en god uddannelse og og begge en alm løn...

nu ved jeg jo ik hvor billigt i bor og så videre. men ved fra mine forældre at de udover maden har ca 2000 hver i "lommepenge".

21.000 som er jeres beløb når faste udgifter er betalt,  er mere end hvad jeg får udbetalt efter skat som uddannet  pædagog..

men det jo lækkert, fangede bare du skrev at du synes at mange havde så lidt, og udfra  dem jeg kender som har jobs og alm løn så ligger jeres bare højere.. så tag det endelig ik som noget ondt...

jeg føler da ik vi mangler noget men selvfølgelig kan man altid bruge mere penge.. det kan alle vel.. hehe og er da spændt på hvordan det kommer til at se nu når den lille snart kommer og han begynder i vuggeren og alt.. hehe.. meen uanset hvilke beløb og lønninger man har er jeg sikker på man priotere så det passer så godt ind sm muligt...

Anmeld

3. december 2010

Mette+Mathias

Jeg tror vi har omkring 14.000 -15.000 + børnepenge. Det lyder godtnok af vildt meget, men vi er også rimelig gode til at spare op (det er nemmere når man har noget at spare op af, selvfølgelig).

Vi har ikke særligt høje lønninger, men bruger generelt ikke så mange penge, omvendt har vi også penge til det vi gerne vil (men måske vil vi ikke så meget).

Pt. er vi i gang med en tilbygning på huset, så mange af vores "daglige penge" går også til skruer og andre mystiske ting.

Anmeld

3. december 2010

pussepige

Malene84 skriver:

snyyyyyyyyd

Hvorfor er det snyd??

Anmeld

3. december 2010

Malene84

pussepige skriver:

Hvorfor er det snyd??

siger vel sig selv  jeg vil også have så mange penge. hehe

Anmeld

3. december 2010

Sigge

en voksen og to børn og vi har 13.000kr uden børnepenge.

Anmeld

3. december 2010

pussepige

Malene84 skriver:

siger vel sig selv  jeg vil også have så mange penge. hehe

Tihi... JEg ved skam ikke om det er mange penge til 2 voksne og 4 børn hvor 2 af dem er ble børn... Det er jo til alt både tøj, mad, benzin, ja alt det der kommer ved siden af husleje og sådan.. Men kan godt se at i ikke har for mange penge selv  Men vi er jo nødtil at klare den og det gør vi jo også ellers sad vi jo ikke her..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.