Hundeloven-En Ommer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

SSL

CamillaRH skriver:

Min hund Scooby er en amstaff blanding. Og kunne
Aldrig drømme om at give den munkurv på. Den elsker
At spise græs slikke de andre hunde osvosv. Også er det
fuldstændig hen i vejret at sige pga. Dens race skal den
ha munkurv på. De små hunde er sku mere hyrstiske
de fleste gøer helt vildt når man går forbi. Alle hunde burte
komme til en undersøgelse hvor at de bliver vuderet.
man kan aldrig stole på et dyr men det kan man heller
ikke på mennesker, skal vi så Også ha mundkurv på?
og gøres usocalie? Scooby piver når han får den på

OG VIL IKKE GÅ ??? DET SKU SYNDT.

Og jeg har dyb medfølese med jer som har oplevet
Et angreb men pga en muskelhund gøt det betyder
det heller ikke alle gør det man hører jo aldrig om
en puddel hund som har bidt et barn for det kan ikke
skabe nok opmærksomhed.

Desuden mener jeg, at ejeren også er skyld i det man
ser alt for ofte drenge grupper med to muskelhunden
hvordan tror i de bliver behandlet?

Det er jo netop dét der skrives.. Der er så lille en procentdel som faktisk opdrager deres MH ordentligt, så det bare ikke er 'nok'  Synes det er helt forfærdeligt ogs synd at de skal have mundkurv på, faktisk - men omvendt, efter mine oplevelser, er jeg 'lettet', hvis man kan sige det sådan..

Jeg har små hunde, den ene er netop blevet 'arrig'/bange, efter hendes overfald, det er hendes eneste måde at forsvare sig, det er gø, men hun bider ikke andre hunde der kommer for tæt på, som forsvar - utroligt nok..

Og små hunde gør ja, men de var i gamle dage fremavlet til at være alarmer for den kinesiske hær, og dét gen ligger dybt i dem.. Og så kan man spørge sig selv, hvad er det nu MH'er var fremavlet til den gang? Kamp,skide sørgeligt.. For det ligger ofte i genet, og det kommer specielt frem, i de hundeejere der har sløset med opdragelen.. Men som jeg har ku' lære mine hunde ikke at være arrige, så kan 'I' jo også lærer jeres, ikke at være voldelige, det kræver bare tiden og det er oftes dér den halter....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

MaliksMor

SSL skriver:

Det er jo netop dét der skrives.. Der er så lille en procentdel som faktisk opdrager deres MH ordentligt, så det bare ikke er 'nok'  Synes det er helt forfærdeligt ogs synd at de skal have mundkurv på, faktisk - men omvendt, efter mine oplevelser, er jeg 'lettet', hvis man kan sige det sådan..

Jeg har små hunde, den ene er netop blevet 'arrig'/bange, efter hendes overfald, det er hendes eneste måde at forsvare sig, det er gø, men hun bider ikke andre hunde der kommer for tæt på, som forsvar - utroligt nok..

Og små hunde gør ja, men de var i gamle dage fremavlet til at være alarmer for den kinesiske hær, og dét gen ligger dybt i dem.. Og så kan man spørge sig selv, hvad er det nu MH'er var fremavlet til den gang? Kamp,skide sørgeligt.. For det ligger ofte i genet, og det kommer specielt frem, i de hundeejere der har sløset med opdragelen.. Men som jeg har ku' lære mine hunde ikke at være arrige, så kan 'I' jo også lærer jeres, ikke at være voldelige, det kræver bare tiden og det er oftes dér den halter....

Eksempel : du kommer gående med din hund den
gøer, scooby har mundkurv på og kan ikke gø igen
det er forkert. Og Scooby er min mors hund på 51.
Zder er sku nok forskel på hende og en gruppe unge.
Jeg synes det er forkert at min mor skal gøres "kriminel"
pga en mundkurv. Hvis 12. Racer skal ha mundkurv på skal
ALLE!

Scooby blev på et tidspunkt angrebet af en lab, den
skal fx. ikke ha mundkurv på?!

Anmeld

2. december 2010

SSL

CamillaRH skriver:

Eksempel : du kommer gående med din hund den
gøer, scooby har mundkurv på og kan ikke gø igen
det er forkert. Og Scooby er min mors hund på 51.
Zder er sku nok forskel på hende og en gruppe unge.
Jeg synes det er forkert at min mor skal gøres "kriminel"
pga en mundkurv. Hvis 12. Racer skal ha mundkurv på skal
ALLE!

Scooby blev på et tidspunkt angrebet af en lab, den
skal fx. ikke ha mundkurv på?!

Jeg skiver heller ikke om din mors hund, det er i helhed..

Kan du ikke se nødvendigheden, for som du selv skriver er der så mange MH'er i de forkerte hænder, og de er jo de farlige og dominere derfor den lov frem.. Fordi din mors hund, er 1 ud af 6 der ikke bider, skal de andre 6 så have lov at rende uden mundkurv og risikere at bide andre mennesker, børn, hunde, katte osv? Skal vi risikere det?

Anmeld

2. december 2010

MaliksMor

SSL skriver:

Jeg skiver heller ikke om din mors hund, det er i helhed..

Kan du ikke se nødvendigheden, for som du selv skriver er der så mange MH'er i de forkerte hænder, og de er jo de farlige og dominere derfor den lov frem.. Fordi din mors hund, er 1 ud af 6 der ikke bider, skal de andre 6 så have lov at rende uden mundkurv og risikere at bide andre mennesker, børn, hunde, katte osv? Skal vi risikere det?

1 ud af 6 ikke bider. Det sku nok nærmer omvendt.

Så burde man tage hunde fra dem istedet for at
straffe hundene. Det var bare for at give.dig.et eksempel!

Anmeld

2. december 2010

SSL

CamillaRH skriver:

1 ud af 6 ikke bider. Det sku nok nærmer omvendt.

Så burde man tage hunde fra dem istedet for at
straffe hundene. Det var bare for at give.dig.et eksempel!

Du ved det jo ikke om det er 1 ud af 6, eller 7 ud af 10 hunde der bider.. Jeg har hørt om jeg ved ikk hvor mange, især fordi de er i de forkerte hænder.. Men så lad os gå på kompromis og sige at 5 ud af 10 er farlige for andre hunde, skal jeg så passere 5 og tage chancen og så undgå de sidste?? Skal jeg risikere mine skambidt og døde fordi jeg ikk bør frygte fordi det dog kun er 3 ud af 10?? Der er jo ikke nogen præcise tal, men da det er sket med min egen hund, og min anden hund er bange for to forskellige herude, så tør jeg ikke tage chancen! Der er hørt om så mange..

Jeg tager hatten af for dem der faktisk selv kan indrømme de har en 'brist' og kan risikere at det slår klik.. Min bror på 30år som ellers elsker racen, amstaff og andre MH racer (han elsker jo bare hunde i helhed), men nogle af hans vennepar har da sådan hunde (de er velfungerende alm. mennesker) selv DE siger de ikke tør slippe deres hund frie, de ville ikke turde lade deres hunde møde mine da de ikke ved om det slår klik.. Min bror siger også jeg ikke skal lade dem lege med MH'er og blandinger derfra, da det desværre sker fra et øjeblik til andet..

Kan du følge min tankegang? Hvorfor skal JEG risikere at gå forbi og miste min hund for at vise tillid til en ældre dame der går med den? Jeg tror bestemt hun ville have mere forstand på opdragelse end en ung gut på 18 å..

Anmeld

2. december 2010

MaliksMor

SSL skriver:

Du ved det jo ikke om det er 1 ud af 6, eller 7 ud af 10 hunde der bider.. Jeg har hørt om jeg ved ikk hvor mange, især fordi de er i de forkerte hænder.. Men så lad os gå på kompromis og sige at 5 ud af 10 er farlige for andre hunde, skal jeg så passere 5 og tage chancen og så undgå de sidste?? Skal jeg risikere mine skambidt og døde fordi jeg ikk bør frygte fordi det dog kun er 3 ud af 10?? Der er jo ikke nogen præcise tal, men da det er sket med min egen hund, og min anden hund er bange for to forskellige herude, så tør jeg ikke tage chancen! Der er hørt om så mange..

Jeg tager hatten af for dem der faktisk selv kan indrømme de har en 'brist' og kan risikere at det slår klik.. Min bror på 30år som ellers elsker racen, amstaff og andre MH racer (han elsker jo bare hunde i helhed), men nogle af hans vennepar har da sådan hunde (de er velfungerende alm. mennesker) selv DE siger de ikke tør slippe deres hund frie, de ville ikke turde lade deres hunde møde mine da de ikke ved om det slår klik.. Min bror siger også jeg ikke skal lade dem lege med MH'er og blandinger derfra, da det desværre sker fra et øjeblik til andet..

Kan du følge min tankegang? Hvorfor skal JEG risikere at gå forbi og miste min hund for at vise tillid til en ældre dame der går med den? Jeg tror bestemt hun ville have mere forstand på opdragelse end en ung gut på 18 å..

Absolut! Er enig. Men, du kan ikke.stole på nogle
hunde, det kunne lige så godt være en hvilken som
helst anden race som gik amok?. Derfor synes jeg det
er forkert.

Så siger vi fem ud af fem, smiler :-):-)

Lige præcis muskelhunde, skal slippes fri og lege
med andre hunde, brande en masse krudt af, ellers
bliver de.dumme i hovedet. De har brug for laaaange
gå ture osvosv. Gør ejeren ikke det så har det os konsekvenser.

ifølge den nye lov må de ikke slippes fri, snoren må maks
være x antal meter og de skal hele tide. Ha mundkurver på
Så ber man selv om nogle sindsyge hunde.

Anmeld

2. december 2010

SSL

CamillaRH skriver:

er forkert.

Men nu er det jo ikke så mange andre hunde man hører så ofte om, andet end gravhunde - og som jeg mener er begrænset hvad de kan gøre af skade.. Men ja, de burde nok også få en mundkurv! Men 'problemet' er at de laver langt mindre skader end en kæmpe muskelhund..

Jeg forstår ikke at en MH bliver sindsyg hvis den ikke blier sluppet.. Jeg har da aldrig mine løse andet i hundegårde hvor der IKKE er andre hunde, simpelhent fordi det går for hurtigt også er de skadet mentalt eller fysisk!! Bare en leg med en stor hund, MH eller ej - så kan de blive trådt på eller andet også er de mærket for livet og jeg ville ende med to nervøse og bange hunde, så jeg har ikke mine fri eller løse, men de er da normale og velfungerende hunde, jeg aktivere dem jo på andre måder.. Så det forstår jeg egentlig ikke at de bliver sindsyge, det skræmmer mig næsten  Mine hilser af princip bare ikke.. Den ene ville slet ikke turde, da hun jo blev jagtet af én og kastet med  Vi går en lang bue udenom, så har jeg og mine hunde det da bedst

Anmeld

2. december 2010

Louisiana

CamillaRH skriver:

er forkert.

Der er ingen der må lade deres hunde gå uden snor i Danmark, det er kun i f.eks. en hundeskov eller lign. man må lade sin hund gå uden snor. Og dét kun, hvis man har fuld kontrol over sin hund, og kan kalde den til sig. Hvis man anskaffer sig en hund, som har brug for megen motion, og som har brug for, at kunne løbe langt/meget, så skal man bo efter de forhold, og lade være med at købe hunden, hvis man bor i lejlighed, og ikke har mulighed for, at lade hunden løbe frit, uden det generer andre. Og det gælder for alle hunderacer.

Anmeld

2. december 2010

MaliksMor

Louisiana28 skriver:

Der er ingen der må lade deres hunde gå uden snor i Danmark, det er kun i f.eks. en hundeskov eller lign. man må lade sin hund gå uden snor. Og dét kun, hvis man har fuld kontrol over sin hund, og kan kalde den til sig. Hvis man anskaffer sig en hund, som har brug for megen motion, og som har brug for, at kunne løbe langt/meget, så skal man bo efter de forhold, og lade være med at købe hunden, hvis man bor i lejlighed, og ikke har mulighed for, at lade hunden løbe frit, uden det generer andre. Og det gælder for alle hunderacer.

Hvem siger vi bor i lejlighed? Og.har jeg sagt at
vi slipper ham fri alle steder? Nej vel.

Anmeld

2. december 2010

Louisiana

CamillaRH skriver:

Hvem siger vi bor i lejlighed? Og.har jeg sagt at
vi slipper ham fri alle steder? Nej vel.

Der er slet ingen grund til den 'tone'. Du skriver, at hundene har brug for, at blive sluppet fri osv, så hvis du har din egen have, at lade dem komme af med deres energi i, så har du jo slet ikke noget problem i forhold til loven omkring hvor vidt de må løbe fri eller ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.