SSL skriver:
Du ved det jo ikke om det er 1 ud af 6, eller 7 ud af 10 hunde der bider.. Jeg har hørt om jeg ved ikk hvor mange, især fordi de er i de forkerte hænder.. Men så lad os gå på kompromis og sige at 5 ud af 10 er farlige for andre hunde, skal jeg så passere 5 og tage chancen og så undgå de sidste?? Skal jeg risikere mine skambidt og døde fordi jeg ikk bør frygte fordi det dog kun er 3 ud af 10?? Der er jo ikke nogen præcise tal, men da det er sket med min egen hund, og min anden hund er bange for to forskellige herude, så tør jeg ikke tage chancen! Der er hørt om så mange..
Jeg tager hatten af for dem der faktisk selv kan indrømme de har en 'brist' og kan risikere at det slår klik.. Min bror på 30år som ellers elsker racen, amstaff og andre MH racer (han elsker jo bare hunde i helhed), men nogle af hans vennepar har da sådan hunde (de er velfungerende alm. mennesker) selv DE siger de ikke tør slippe deres hund frie, de ville ikke turde lade deres hunde møde mine da de ikke ved om det slår klik.. Min bror siger også jeg ikke skal lade dem lege med MH'er og blandinger derfra, da det desværre sker fra et øjeblik til andet..
Kan du følge min tankegang? Hvorfor skal JEG risikere at gå forbi og miste min hund for at vise tillid til en ældre dame der går med den? Jeg tror bestemt hun ville have mere forstand på opdragelse end en ung gut på 18 å..
Absolut! Er enig. Men, du kan ikke.stole på nogle
hunde, det kunne lige så godt være en hvilken som
helst anden race som gik amok?. Derfor synes jeg det
er forkert.
Så siger vi fem ud af fem, smiler :-):-)
Lige præcis muskelhunde, skal slippes fri og lege
med andre hunde, brande en masse krudt af, ellers
bliver de.dumme i hovedet. De har brug for laaaange
gå ture osvosv. Gør ejeren ikke det så har det os konsekvenser.
ifølge den nye lov må de ikke slippes fri, snoren må maks
være x antal meter og de skal hele tide. Ha mundkurver på
Så ber man selv om nogle sindsyge hunde.