Halløj debattører
Jamen, jeg mener da også, at dyr bør behandles pænt. I den grad.
Men jeg mener altså også, at debatten omkring "dyrs rettigheder" ofte løber af sporet, når det kommer til vores "kæledyr".
Tænk engang, al den fokus gruppen muskelhunde har fået. Sne på snuden eller ej, så har de det vel nogenlunde godt, hvis de bor hos en rar og god familie.
Jeg må indrømme, - med fare for at vække protest, - at jeg ofte mener, at gruppen hundeejere (nu skærer jeg lige alle over en kam for nemheds skyld) er ret dobbeltmoralske: De små hundepus forkæles i hoved og mås, mens der eksempelvis købes billigt kød ind i Bilka, - for man har jo ikke råd til "at gå i Irma". Jeg tænker, at i følge diverse undersøgelser er grise lige så kloge som hunde, og dem spiser vi gerne, mens vi hidser os op over sne i mundkurven?
Jeg ved god, at det ene onde bestemt ikke undskylder det andet. Jeg synes bare indimellem, at det kunne være godt med lidt perspektiv. Det kan dyrenes beskyttelse eksempelvis bidrage med. Og så er der også lidt at tænke over, når man i aften over frikadellerne taler oprørt om de stakkels snehunde:
http://www.youtube.com/watch?v=ZP18TCaSbhg
Anmeld