Hundeloven-En Ommer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.886 visninger
73 svar
5 synes godt om
1. december 2010

Shibby

Prøv at se her!

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1458804.ece

Se hvordan de lider pga loven og læs politiets fesne svar til hvordan man undgår dyrerne lider! Gå et sted hvor der ikke er sne..Flot..Det er jo meget let i øjeblikket!!

Helt hundrede sneen ikke havde været på tale da hundeloven blev diskuteret og trådte i kraft. NU kommer hundene til at lide -sååå hvad gør ejerne til hundene??

Bryder loven så hundene kan trække vejret, eller lader dem beholde mundkurven på og yder dyremishandling ?

Det er deres muligheder. Pest eller kolera

Syntes loven skal laves om! Det er synd for dyrerne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

ønskebørn74

Shibby skriver:

Prøv at se her!

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1458804.ece

Se hvordan de lider pga loven og læs politiets fesne svar til hvordan man undgår dyrerne lider! Gå et sted hvor der ikke er sne..Flot..Det er jo meget let i øjeblikket!!

Helt hundrede sneen ikke havde været på tale da hundeloven blev diskuteret og trådte i kraft. NU kommer hundene til at lide -sååå hvad gør ejerne til hundene??

Bryder loven så hundene kan trække vejret, eller lader dem beholde mundkurven på og yder dyremishandling ?

Det er deres muligheder. Pest eller kolera

Syntes loven skal laves om! Det er synd for dyrerne!

Helt enig... Mener at hundeejere skal have kørekort... Altså tvungen hundetræning... Og at alle hunde skal vurderes på den sociale side... Altså forebyggelse i stedet for at straffe dyr der ikke gør noget, ved at de skal have mundkurv på...

Anmeld

1. december 2010

Low

Jeg så en amstaff engang med mundkurv, altså efter hundeloven kom til, den prøvede at slikke sig uden held

Anmeld

1. december 2010

qp

Jeg fatter slet ikke den lov skulle være trådt i kraft i juli månede for jeg har fandme ikke set nogle muskelhunde i mundkurv??? Og her hvor jeg bor er mange af dem!!!

Anmeld

1. december 2010

<3

Ja jeg er så af den holdning at hellere ansvarlig hundeføring end flere børn der er skambidt.

Hvis der kommer sne i mundkurven jamen så må man jo som ansvarlig hundeejer fjerne den sne istedet for at skylde skylden på en lov. Det er den slags vattet holdning der har skabt problemet i første omgang.Er det optimalt? Nej men det er der så lidt der er.

Mvh Kirsten - der engang for længe siden har stået og forsøgt at skille en muskelhund der havde bidt sig fast i en spaniel. Ingen af dem var mine, men jeg var den eneste der havde modet til at tage fat i halsen på muskelhunden. Og jo det lykkedes for mig mens ejeren stod og gloede fåret.

Anmeld

1. december 2010

blomst84

Det er lige præcis det problem vi har, når vi går tur... Alt sneen sætter sig fast i min hunds mundkurv og også ulækkert da min hund jo snuser til der hvor andre hunde har tisset også har hun alt den gule sne i hovdet! Hvis jeg som ejer skulle tage kurven af hver gang der kom sne ind, ja så skulle jeg ikke bestille andet, en hund bruger sin næse rigtig meget og går med snuden nede i sneen konstant! Ja den lov er en ommer!! Hilsen sabrina der for 2 uger siden måtte se sin amerikanske bulldog blive overfaldet af en labrador, og ikke kunne forsvare sig pga mundkurven!! Det kostede min hund 2 store ar på halsen.

Anmeld

1. december 2010

Faith

blomst84 skriver:

Det er lige præcis det problem vi har, når vi går tur... Alt sneen sætter sig fast i min hunds mundkurv og også ulækkert da min hund jo snuser til der hvor andre hunde har tisset også har hun alt den gule sne i hovdet! Hvis jeg som ejer skulle tage kurven af hver gang der kom sne ind, ja så skulle jeg ikke bestille andet, en hund bruger sin næse rigtig meget og går med snuden nede i sneen konstant! Ja den lov er en ommer!! Hilsen sabrina der for 2 uger siden måtte se sin amerikanske bulldog blive overfaldet af en labrador, og ikke kunne forsvare sig pga mundkurven!! Det kostede min hund 2 store ar på halsen.

Ja det viser bare at det dælme ikke altid er de såkaldte kamphunde der bider.... Her den anden dag blev vores Smilla (en lab) bidt i øret af en lille møgkøter af en Pekingeser. Den gik da helt amok! Arrige bæst

Anmeld

1. december 2010

blomst84

smillaluna skriver:

Ja det viser bare at det dælme ikke altid er de såkaldte kamphunde der bider.... Her den anden dag blev vores Smilla (en lab) bidt i øret af en lille møgkøter af en Pekingeser. Den gik da helt amok! Arrige bæst

Præcis.. Alle hunde kan have potientale til at bide, også de små arrige

Anmeld

1. december 2010

MarieMor

synes helt sikkert også der burde gøres noget ved den hundlov!! der er så mange hunde der tvinges til at bære mundkurv som er rigtig gode hunde ..

og så ville jeg helt klart også foreslå tvungen hundetræning til alle hundeejere med muskelhunde .. og så må man gøre noget så hvis træneren kan se at ejeren ikke gir hunden det den skal ha' og har brug for så skal hunden fjernes ....

Anmeld

1. december 2010

Frk. Himmelblå

Halløj debattører 

Jamen, jeg mener da også, at dyr bør behandles pænt. I den grad. Men jeg mener altså også, at debatten omkring "dyrs rettigheder" ofte løber af sporet, når det kommer til vores "kæledyr".

Tænk engang, al den fokus gruppen muskelhunde har fået. Sne på snuden eller ej, så har de det vel nogenlunde godt, hvis de bor hos en rar og god familie. 

Jeg må indrømme, - med fare for at vække protest, - at jeg ofte mener, at gruppen hundeejere (nu skærer jeg lige alle over en kam for nemheds skyld) er ret dobbeltmoralske: De små hundepus forkæles i hoved og mås, mens der eksempelvis købes billigt kød ind i Bilka, - for man har jo ikke råd til "at gå i Irma". Jeg tænker, at i følge diverse undersøgelser er grise lige så kloge som hunde, og dem spiser vi gerne, mens vi hidser os op over sne i mundkurven?

Jeg ved god, at det ene onde bestemt ikke undskylder det andet. Jeg synes bare indimellem, at det kunne være godt med lidt perspektiv. Det kan dyrenes beskyttelse eksempelvis bidrage med. Og så er der også lidt at tænke over, når man i aften over frikadellerne taler oprørt om de stakkels snehunde:

http://www.youtube.com/watch?v=ZP18TCaSbhg 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.