Hundeloven-En Ommer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Laulund87

Camillee skriver:

det forstår jeg virkelig godt!
ville have det på samme måde!
jeg har så heldigvis ikke oplevet noget dårligt med muskelhunde ( jeg kender kun en,en amstaff og hun er ikke just en vagthund (; )

Det er sikkert nogle af dem der er søde nok og som ikke gør sådan noget, men puha jeg kan ikke glemme det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

twinny

Camillee skriver:

j a meget!
men puha det tør jeg altså ikke gøre mig klog på, for ved ikke noget om hvad der forregår i hovedet på sådan en, men det skal lige siges at jeg har en veninde har har en amstaff ( staves?) og det er den største skødehund ever (:
Men jeg tænker også bare at der er jo en reel grund til denne lov er lavet.

Jaah det er sandt. Det kan de være...  Men man hører lidt som de har været så søde, aldrig gjort noget før og velopdragende. Men lige pludselige siger det "klik" for nogle a dem.  desværre... Jeg må sige, jeg bevæger helst et stykke udenom dem, hvis jeg kommer gående med mine to hunde... for man kan aldrig vide.

Anmeld

1. december 2010

Camillee

Baby-støv skriver:

De er fantastiske...   har også en dejlige lille tæve....

jeg havde en lille Buster <3 han fik desværre bare gigt på sine gamle dage og da vi skulle flytte i lejlighed synes vi det var synd ar skulle udsætte han for trapper flere gange om dagen. (boede på "landet" med mine forældre men de solgte huset for at komme tilbyen?
men han var min bedste jule gave (:

Anmeld

1. december 2010

twinny

Camillee skriver:

jeg havde en lille Buster <3 han fik desværre bare gigt på sine gamle dage og da vi skulle flytte i lejlighed synes vi det var synd ar skulle udsætte han for trapper flere gange om dagen. (boede på "landet" med mine forældre men de solgte huset for at komme tilbyen?
men han var min bedste jule gave (:

Dejlig julegave... De er bare en hyper hunderace for sig selv...

Anmeld

1. december 2010

SSL

Laulund87 skriver:

Ja jeg glemmer det aldrig og bliver faktisk bange når jeg møder sådan en hund, om den er sød eller ej

Ved ikke om du har læst mit indlæg i tråden tidligere, men min ene hund tror jeg - kan lugte på dem om de farlige, der er to hun er SÅ bange for herude  Og min anden hund er også blevet overfaldet, enten i en voldsom leg eller for alvor

Anmeld

1. december 2010

JuelZ

Shibby skriver:

Prøv at se her!

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1458804.ece

Se hvordan de lider pga loven og læs politiets fesne svar til hvordan man undgår dyrerne lider! Gå et sted hvor der ikke er sne..Flot..Det er jo meget let i øjeblikket!!

Helt hundrede sneen ikke havde været på tale da hundeloven blev diskuteret og trådte i kraft. NU kommer hundene til at lide -sååå hvad gør ejerne til hundene??

Bryder loven så hundene kan trække vejret, eller lader dem beholde mundkurven på og yder dyremishandling ?

Det er deres muligheder. Pest eller kolera

Syntes loven skal laves om! Det er synd for dyrerne!

alle hunde har tænder ergo så kan alle hunde os bide, både store som små.. så i teori så skal alle hunde gå med mundkurv uanset race,. en alm amstaff kan være den bedste familie hund ever, og en labrador kan være en arrig satan... Vi er ikke herre over hvordan de er bygget sammen temperament mæssigt, det eneste vi kan gøre er at opdrage dem som de hunde vi gerne vil have.. Men jeg syntes også helt bestemt at den hundelov er en STOR ommer... Selv de bedste hunde kan vende op og ned og pludselig bide... føler hunden sig alt for truet, jamen så bider den... hunden kan os få bidt i leg, og ja hunden kan godt bide hul i leg egentlig uden at mene noget ondt ved det.. jeg mener virkelig at det er en dårlig hundelov, hvis de hunde skal gå med mundkurv så skal alle hunde gå med mundkurv... men gu skal de da ej? vi fjerner deres frihed ved at kunne snuse ordentlig og ved at kunne boltre sig ordentligt med snuden i sneen uden at skulle miste muligheden for at trække vejret... Jeg kan godt sige god for at hunde skal være i snor, ihvertfald offentlige steder, men sådan i hundeparker og skove hvor det er tilladt at have hund løs, jamen så er det ALLE hunde det gælder for, der skal ikke laves forskelsbehandling... Jeg har indtil videre ikke set nogen muskelhunde gå med mundkurv, men i en kort snor hvor hundeejeren virkelig har haft styr på deres hund, og hunden har været ligeglad med alt og alle omkring dem...
Jeg hader at se at mennesker de flygter væk fra hunden så snart de ser at det er en muskelhund... Folk flygter endda fra vores Diablo som faktisk ikke er en ulovlig muskelhund, men han har ansigtet(bredden) til at kunne ligne en amstaff fx. og han er altså rottweiler og cane corso blanding, begge vagthunde og cane corso hyrdehund os... ja det måske en lidt arrig blanding men han er god som dagen er lang... Jeg hader at se det, og hader den hundelov, for alle hunde er sku ikke ens, alle hunde har vær deres temperament, vær hund har deres måde at reagere på overfor mennesker og hunde... UANSET race!

og efter min mening synes jeg ikke folk skal gå med mundkurv i øjeblikket når der ligger så meget sne, men derimod kan hundeejerne holde deres hunde i snor, bare for at gøre en af delene..

Anmeld

1. december 2010

Laulund87

SSL skriver:

Ved ikke om du har læst mit indlæg i tråden tidligere, men min ene hund tror jeg - kan lugte på dem om de farlige, der er to hun er SÅ bange for herude  Og min anden hund er også blevet overfaldet, enten i en voldsom leg eller for alvor

Åh det er skrækkeligt for de små vovser

Nej det har jeg ikke læst, men jeg er også overbevist om at han kan mærke det det hvis den anden hund er farlig! Han reagere kun sådan når det er den race!

Anmeld

1. december 2010

Camillee

Baby-støv skriver:

Jaah det er sandt. Det kan de være...  Men man hører lidt som de har været så søde, aldrig gjort noget før og velopdragende. Men lige pludselige siger det "klik" for nogle a dem.  desværre... Jeg må sige, jeg bevæger helst et stykke udenom dem, hvis jeg kommer gående med mine to hunde... for man kan aldrig vide.

ja kan kun give dig ret! Jeg gør nøjagtigt det samme! jeg tør simpelthend heller ikke stole på dem, man høre så meget!

Anmeld

2. december 2010

N&J

Line1987 skriver:

det mest paradoksale er nok at dem, der anvender den i forvejen går meget op i deres hundes velfærd og ved hvordan man holder hund?

Og at dem du henviser til, der anskaffer sig en hun som statussymbol eller potensforlænger eller bodyguard alligevel ikke putter den i mundkurv?

Så synes jeg det ville være mere proaktivt at kræve hundetegn og kurser, så er ejerne også nødt til at gøre en indsats.

Der er jeg på ingen måde uenig i, det ville være det optimale, men i realiteten kan jeg jo ringe til politiet og melde dem når de ikke har mundkurv på, og stod jeg på en s-tog station, hvor var der jeg blev overfaldet af to hunde der havde to meget fulde typer med, for mange år siden, så ville jeg da ringe på stedet og håbe på at de en anden gang ville huske den istedet for en bøde... 

Anmeld

2. december 2010

MaliksMor

Min hund Scooby er en amstaff blanding. Og kunne
Aldrig drømme om at give den munkurv på. Den elsker
At spise græs slikke de andre hunde osvosv. Også er det
fuldstændig hen i vejret at sige pga. Dens race skal den
ha munkurv på. De små hunde er sku mere hyrstiske
de fleste gøer helt vildt når man går forbi. Alle hunde burte
komme til en undersøgelse hvor at de bliver vuderet.
man kan aldrig stole på et dyr men det kan man heller
ikke på mennesker, skal vi så Også ha mundkurv på?
og gøres usocalie? Scooby piver når han får den på

OG VIL IKKE GÅ ??? DET SKU SYNDT.

Og jeg har dyb medfølese med jer som har oplevet
Et angreb men pga en muskelhund gøt det betyder
det heller ikke alle gør det man hører jo aldrig om
en puddel hund som har bidt et barn for det kan ikke
skabe nok opmærksomhed.

Desuden mener jeg, at ejeren også er skyld i det man
ser alt for ofte drenge grupper med to muskelhunden
hvordan tror i de bliver behandlet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.