min ekskærestes kæreste leger mor...?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2010

sandratobias

Benne-bob skriver:

Hmm...ved ikke helt hvordan jeg har det med min ekskærestes kæreste...nu kender jeg hende ikke ret godt, hun virker da flink nok...men også meget som em skabet krukke på 18.....vel egentlig forståeligt nok eftersom hun er 18.....Haha ej spydige Kommentarer og spøg til side. Uanset om jeg kan lide hende eller ej, VED jeg ihvertfald at jeg ikke kan magte at hun leger mor overfor min søn....i én aflevere/hente situation hvor vi mødtes på café, var det hende der tog benjamin op og tørrede hans næse...og ikke hans far - det passede mig virkelig ikke?!? Udover det er det ofte når jeg ringer til min eks for at tale om eksempelvis sygdom at hun står og blander sig i baggrunden, og synes simpelthen ikke det er hende sted? Ved ikke om jeg overreagerer - har jo selv en kæreste som også agerer far, på en eller anden facon.....men han blænder sig hverken i mime opdragelses metoder eller i samtaler mellem mig og min eks....og han ved desuden også at det er MIG der tager imod benjamin når han bliver afleveret efter weekend hos far...! Kan ikke finde ud af det...måske er det bare mig...og skal måske bare være glad for at hun viser interesse for min søn.....men det giver mig altså knopper!! Synes ikke rigtigt jeg orker diskussionen med min eks, hvis det bare er mig der er fjollet....for ved bare at det vil irritere ham og kommunikationen er i forvejen ikk for god mellem os...hjælp...

<3

Kender din følelse... 
Prøvede det samme da jeg var fra min kæreste et par måneder, han fandt sig en anden, og hun legede oz mor over for min søn... Jeg ku heller ikk ha det... Følte hun overtog min rolle fuldstændigt, men alligevel prøvede jeg at tænke godt at hun i det mindste kan lide ham (min søn) for tænk hvis det havde være omvendt...

Der var ikk andet end ballade så snart at der sku være kontakt ang Tobias, for hun ville ikk ha at han (faren til min søn, som så egentligt er x og nu kæreste igen..) sku med på f.eks sygehus når Tobias sku det... Han er født for tidligt så der er kontrol på sygehuset... Og han sku ha dræn og sådan... 

Hente og aflevering foregik til sidst i dagplejen, da jeg ikk ku holde ud og glo på hende, for hun var med hver gang... Tænk hvis vi nu hoppede på hinanden igen.. Klart når Tobias er der, ikk..??? not.. 

Håber ikk det blev noget forvirrende noget..  

Men hvis der er noget, kan du sende en PB til mig...  

Sandra... Tobias født April 2007... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Benjamins'mor

Benne-bob skriver:

Føj. Sikke en heks?! Er glad for at hun holder af min søn....sys bare også at hun skal vide at hun ikke er hans mor...og slet ikke når benjamin kun er der hver 2. Weekend.....føler også på ham at han er list overvældet af det..

Som en anden også skrev, hvis du synes det bliver for meget. Så må du jo tage en snak med hende. Hun kan jo heller ikke vide hvad du tænker, måske hun har mere forståelse for det hvis hun får det afvide.

Anmeld

30. november 2010

Anonym trådstarter

2606peanut skriver:

Jeg vil starte ud med at sige jeg så udmærket kan forstå dine følelser med hensyn der til ville have det på præcis samme måde. Men det er desværre nok bare noget du må lære at leve med, da det som de andre skriver jo kun er dejligt for din søn at hun holder af ham. At det så er dødhamrende svært for dig at se hende "lege mor" med din søn, ja det er der jo desværre ikke noget at gøre ved
Stort kram her fra

Dejligt at høre at jeg ikke er en totalt strid kælling. Ønsker jo heller ikk at hun er en sur sød overfor benjamin....men mener bare at der er en grænse for hvor meget man skal blande sig som papforældre?! Noget jeg ikke fik skrevet i indlægget er også at jeg synes jeg kan mærke på benjamin at han føler det ér for meget...han føler sig lidt for omklamret...

Anmeld

30. november 2010

SussieThyssen

Benne-bob skriver:

Nok også bare mig og mine små irritationer :-) er såmen også virkelig glad for at hun er glad for min søn og tager sig af ham....min søns respons er bare heller ikke så god....han gider hende ikke....og kan ikke lade være med at tænke om det ér fordi hun er for meget over ham....men du har ret jeg skal være og ér glad for at hun viser omsorg overfor ham...

Vi har alle vores små ømme punkter, og jeg har for så vidt oplevet det samme som dig mht min den ældste og min x's kone. I de første par år efter hun var kommet ind i billedet havde jeg det også lidt svært, men så gav jeg mig selv chancen og at at lære hende lidt bedre at kende, ved at snakke med hende over en kop kaffe i ny og næ. Vi var ikke enige om alt, men i store træk kunne jeg se, at hun gjorde sit bedste for at være der både for min datter og min x, og var parat til at tage min unge til sig som sin, når de skulle have hende, sådan at verden kunne glide på bedste måde.
I dag er jeg glad for at jeg lod det køre uden brok og nid og nag. Hun har aldrig selv fået børn og har mistet et par stykker, så det trøster mig alligevel, at hun har kunnet få lidt erstatning igennem min datter, når de havde hende.
Så lad det glide, lær hende lidt at kende og snak om tingene efterhånden som tiden går. Føler hun loyalitet fra dig, så vil hun heller ikke føle, at hun hele tiden skal præstere noget i forhold til dig, men vil helt sikkert gøre meget for at mødes med dig på halvvejen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. november 2010

Anonym trådstarter

281210 skriver:

Som en anden også skrev, hvis du synes det bliver for meget. Så må du jo tage en snak med hende. Hun kan jo heller ikke vide hvad du tænker, måske hun har mere forståelse for det hvis hun får det afvide.

Jeg overvejer det bestemt også
...men det der holder mig tilbage er som sagt den i forvejen dårlige kommunikation.....er næsten 100% sikker på at min eks vil stjerne fuldstændig af....?!

Anmeld

30. november 2010

Benjamins'mor

Benne-bob skriver:

Jeg overvejer det bestemt også
...men det der holder mig tilbage er som sagt den i forvejen dårlige kommunikation.....er næsten 100% sikker på at min eks vil stjerne fuldstændig af....?!

Jeg er 100% sikker på at han absolut ville gøre det samme, hvis han følte at din kæreste var for far-agtig overfor jeres søn.

Anmeld

30. november 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Vi har alle vores små ømme punkter, og jeg har for så vidt oplevet det samme som dig mht min den ældste og min x's kone. I de første par år efter hun var kommet ind i billedet havde jeg det også lidt svært, men så gav jeg mig selv chancen og at at lære hende lidt bedre at kende, ved at snakke med hende over en kop kaffe i ny og næ. Vi var ikke enige om alt, men i store træk kunne jeg se, at hun gjorde sit bedste for at være der både for min datter og min x, og var parat til at tage min unge til sig som sin, når de skulle have hende, sådan at verden kunne glide på bedste måde.
I dag er jeg glad for at jeg lod det køre uden brok og nid og nag. Hun har aldrig selv fået børn og har mistet et par stykker, så det trøster mig alligevel, at hun har kunnet få lidt erstatning igennem min datter, når de havde hende.
Så lad det glide, lær hende lidt at kende og snak om tingene efterhånden som tiden går. Føler hun loyalitet fra dig, så vil hun heller ikke føle, at hun hele tiden skal præstere noget i forhold til dig, men vil helt sikkert gøre meget for at mødes med dig på halvvejen.

Kærligst
Sussie

Tak for dit svar. Det hjalp lige lidt :-) hmm desværre er hun lidt en strid lille fis og min eks bryder sig bestemt ikke om mig....så hvis jeg endelig skulle få hende overtalt til at tale mig yderligere end bare en hurtig besked..billedet bestemt genere mund eks...og tror alenenaf den grund at hun ville lade være.?! Min eks har også en ældre datter og jeg mødes i ny og næ med hende og hendes mor så ungerne kan lege og vi kan få lidt kaffe og en sludder (overvejer også at tage den op med hende, og høre hvordannhendes opfattelse er) men dét at vi ses behager bestemt ikke min eks...

Anmeld

30. november 2010

Anonym trådstarter

281210 skriver:

Jeg er 100% sikker på at han absolut ville gøre det samme, hvis han følte at din kæreste var for far-agtig overfor jeres søn.

Det har han desværre bare ikke den fjerneste idé om...for modsat hans kæreste opfører han sig ikke særlig forældre agtig selv....men dét er jo så en helt anden side af sagen..

Anmeld

30. november 2010

Benjamins'mor

Benne-bob skriver:

Det har han desværre bare ikke den fjerneste idé om...for modsat hans kæreste opfører han sig ikke særlig forældre agtig selv....men dét er jo så en helt anden side af sagen..

Hmm...

Giv hende en chance, og hvis du synes det er træls stadig. Så må du jo gøre noget. Det kan jo heller ikke nytte noget at du har det dårligt med det.

Anmeld

30. november 2010

Kildebakken

Der er jo som sådan ikke noget galt med at hun viser omsorg for din søn, men jeg kan godt forstå at det overskrider dine grænser, når hun træder i dit sted lige foran dig - det er hun gået galt i byen og ja, det skyldes nok hendes unge alder, hvor hun ikke helt kan sætte sig ind i hvordan det virker.

Jeg ville passe på ikke at blande tingende sammen - hvad er dit og hvad er din søns behov? Han skal nok sige fra overfor hende, hvis det bliver for meget, men det er jo vigtigt at hans far har lige muligheder med dig for at bygge et godt forhold op til sin søn og her spiller relationen til kæresten jo også ind.

Jeg tror du skal passe på ikke at konfrontere hende og være fornærmet  - men du kan jo fortælle at det gør dig ked af det at hun tager din rolle lige der..... spørgsmålet er bare om hun vil tage det til sig uden at gå i forsvar... 

KH

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.