gravid & så kuldrede.. )':

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2010

mor-til-en-dejlig-baby

SussieThyssen skriver:

Synes du skal lytte til pigerne herinde..det har de med garanti helt styr på sveske 

ja men jeg har ikk fået svar på de ting jeg stiller ! lægerne tæller fra første blødnings dag.. så spørg jeg jo jer om man selv skal gøre det og så frem til den uge/dato man så er i og så sige ca. hvor langt man er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

Low

Ploffer skriver:

Hvis sidste menstruations første dag er d. 23 oktober så er du 4+6 idag 

Anmeld

26. november 2010

mor-til-en-dejlig-baby

Low skriver:

ok

Anmeld

26. november 2010

SussieThyssen

den-lykkeligste skriver:

nej iorden .. men hvis lægerne tæller fra den første blødnings -

dag, skal jeg vel også? og så når jeg langt over de 5+0 søde..  ville bare ha styr på om man kan tælle fra førte blødnings dag og frem til den uge/dato man så er i, og så regne ud hvor langt man ca. er ..

Ja, kan glimrende følge dig..jeg er også helt rundforvirret nu LOL

Anmeld

26. november 2010

SussieThyssen

den-lykkeligste skriver:

ok

ahhh så kom der vist styr på det nu.

Anmeld

26. november 2010

mor-til-en-dejlig-baby

SussieThyssen skriver:

Ja, kan glimrende følge dig..jeg er også helt rundforvirret nu LOL

det fordi lægerne tæller fra første blødninngs dag.. så kunne jeg vel gøre det samme.. men åbenbart ikke ved ikk ):

Anmeld

26. november 2010

otlitrom

SussieThyssen skriver:

Wired...virkelig wired.
Med mine talte man fra 14 dage før sidste mens og det var så antallet af uger.
Dvs, at når man var 14 dage henne, så var man ski også 14 dage henne, ud fra den betragtning at man kan ikke tælle uger, hvor man ikke er gravid.
Til gengæld var man så også dækket ind hvor kvinder havde fx 6 uger mellem hver mens.
Og det er jo egentligt ganske logisk.
Terminen beregnede man ved at man tog sidste mens første dag, lagde 9 mdr til og trak en uge fra, men man rykkede det så hvis det netop var en med 6 ugers cyklus.
Ved ikke om det giver mening??

Det er det jeg ville kalde lægehus-metoden Ikke noget negativt i betegnelsen, jeg forbinder den netop med praktiserende læge og jordemoder for den sags skyld Min egen læge beregnede også sådan, og fik min termin til 17.06.2011, hvorimod klinikken regner på en anden måde og fik 23.06.11...

Der er mange måder at regne termin på, og før man er scannet tror jeg det er lidt svært at sige præcis. Og det ved jeg godt er et dumt svar, når man netop ønsker at vide hvor langt man er...

Anmeld

26. november 2010

Magsen

hvis du regner ud fra din sidste blødningsdag så er du jo 4+6 idag. og ikke langt over, som du jo siger .. 

kan meget godt forstå du er utålmodig

Anmeld

26. november 2010

mor-til-en-dejlig-baby

Maggieh skriver:

hvis du regner ud fra din sidste blødningsdag så er du jo 4+6 idag. og ikke langt over, som du jo siger .. 

kan meget godt forstå du er utålmodig

jeg tæller enkle dage fra d. 23 oktober til  idag. og resultet siger (35) 35 dagde siden jeg havde mens..

Anmeld

26. november 2010

M.O.A.R.

den-lykkeligste skriver:

jeg tæller enkle dage fra d. 23 oktober til  idag. og resultet siger (35) 35 dagde siden jeg havde mens..

Vil sige det samme som de andre..

4+6.

Ellers ring til din læge og sig du ikke helt kan finde ud af det med hvor langt du er henne og få ham/hende til at hjælpe dig, og til eventuelt at få en tid med det samme til 8 ugers undersøgelsen.

Tillykke med graviditeten

Håber du kan bruge mit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.