gravid & så kuldrede.. )':

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2010

SoffiLine

SussieThyssen skriver:

jamen er der ikke 7 dage på en uge???
Springer man så ikke en dag over?
Altså mit spørgsmål er skam seriøst ment...for synes stadig man har en underlig måde at beregne det på. Der var det langt lettere i gamle dage

det hedder f.eks 5+0, 5+1, 5+2, 5+3, 5+4, 5+5, 5+6 & så 6+0 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

mor-til-en-dejlig-baby

SussieThyssen skriver:

jamen er der ikke 7 dage på en uge???
Springer man så ikke en dag over?
Altså mit spørgsmål er skam seriøst ment...for synes stadig man har en underlig måde at beregne det på. Der var det langt lettere i gamle dage

jeg finder aldrig ud af det her )'; beregningerne på siderne er ikke ens ... ik dem alle )': og så må det jo være nemmere at beregne fra den første mens dag og til nu? det giver sig selv )':

Anmeld

26. november 2010

maria_wlt

bøgelund1 skriver:

Anslået befrugtningsdato: 05/11 2010
Forventet terminsdato: 30/07 2011
Så langt er du i din graviditet:

4 uger, 6 dage (4+6)

Det er det svar jeg får..  

men du kan ikke regne det præcist ud. det kan ændres både til nakkefold og MD scanningen.. Men ca der omkring.. 

Jeg får næsten det samme...4+4... Det er jo  lige an på hvilken data man sætte dem til

Anmeld

26. november 2010

mor-til-en-dejlig-baby

SoffiLine skriver:

ja jeg har forstået.. men nok om det.. ? altså jeg er stadig ret forvirret.. kan man ik tælle fra mens første dag og til idag? gør lægerne ik det? for han måtte jo ha talt den første uge med i min cyklus da jeg var 4 uger i mandags når jeg normalt ville ha mens idag og være 4?

Anmeld

26. november 2010

Ploffer

den-lykkeligste skriver:

hej piger. det gør mig ret ked når folk begynder spørge hvor langt jeg er henne ovs.. og jeg aner det ikke )': jeg ville slappe lidt mere af hvis jeg havde kontrol over det /; & scanningen må jo vente til uge 7-8, men jeg kan ikke rigtig tælle ned eller glæde mig når jeg ikke engang ved hvor langt jeg er..

så vil jeg bare høre, jer.. første menstruations første dag hed d. 23 oktober .. jeg har så prøvet at tælle præcis fra den 23 oktober og præcis til idag hvor jeg normalt ville påbegynde en menstruation. så jeg får det til at hedde 5+7? giver det mening +

Hvis sidste menstruations første dag er d. 23 oktober så er du 4+6 idag 

Anmeld

26. november 2010

SussieThyssen

SoffiLine skriver:

Wired...virkelig wired.
Med mine talte man fra 14 dage før sidste mens og det var så antallet af uger.
Dvs, at når man var 14 dage henne, så var man ski også 14 dage henne, ud fra den betragtning at man kan ikke tælle uger, hvor man ikke er gravid.
Til gengæld var man så også dækket ind hvor kvinder havde fx 6 uger mellem hver mens.
Og det er jo egentligt ganske logisk.
Terminen beregnede man ved at man tog sidste mens første dag, lagde 9 mdr til og trak en uge fra, men man rykkede det så hvis det netop var en med 6 ugers cyklus.
Ved ikke om det giver mening??

Anmeld

26. november 2010

SoffiLine

SussieThyssen skriver:

Wired...virkelig wired.
Med mine talte man fra 14 dage før sidste mens og det var så antallet af uger.
Dvs, at når man var 14 dage henne, så var man ski også 14 dage henne, ud fra den betragtning at man kan ikke tælle uger, hvor man ikke er gravid.
Til gengæld var man så også dækket ind hvor kvinder havde fx 6 uger mellem hver mens.
Og det er jo egentligt ganske logisk.
Terminen beregnede man ved at man tog sidste mens første dag, lagde 9 mdr til og trak en uge fra, men man rykkede det så hvis det netop var en med 6 ugers cyklus.
Ved ikke om det giver mening??

har aldrig hørt om den måde at tælle på :s

kun den som jeg skrev, og det er den jeg har fulgt og den passer os med hvad der er blevet sagt hver gang jeg er blevet scannet 

Anmeld

26. november 2010

SussieThyssen

den-lykkeligste skriver:

jeg finder aldrig ud af det her )'; beregningerne på siderne er ikke ens ... ik dem alle )': og så må det jo være nemmere at beregne fra den første mens dag og til nu? det giver sig selv )':

Du skal ikke bekymre dig...lægen vil hjælpe dig med det.
Og det er da ærligt at sige til folk at du ikke helt ved det med sikkerhed endnu.

Anmeld

26. november 2010

mor-til-en-dejlig-baby

Ploffer skriver:

Hvis sidste menstruations første dag er d. 23 oktober så er du 4+6 idag 

:s andre får det til 5+0 :s puha jeg er stresset )':

Anmeld

26. november 2010

mor-til-en-dejlig-baby

SussieThyssen skriver:

Du skal ikke bekymre dig...lægen vil hjælpe dig med det.
Og det er da ærligt at sige til folk at du ikke helt ved det med sikkerhed endnu.

okey ): lægen sagde bare jeg jeg var i 4 uge i mandags.. og mere kunne han ikke sige ): så kan jeg jo evt. godt være 5+0 nu som nogle får det til .. )':

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.