Et spørgsmål om en ring ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

ønskebørn74

qp skriver:

Jeg kan ikke relatere til det med, at faderen til ens barn altid vil betyde så meget for en da der uden ham ikke ville være et barn. Jeg forstår udmærket godt hvad du mener, men sådan tænker jeg slet ikke i forhold til mit barn og hans far - nå men det var vel lidt off topic, var dog bare lidt nødt til, at nævne det og er også bevidst om, at mange slet ikke har det på samme måde som mig.

Jeg ville stille det op på den måde - er din fortid vigtigere end din fremtid? Altså NU og her?  

Var jeg Peter ville jeg haft valgt ikke, at give dig en ring før du havde taget den anden af

Enig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

qp

ønskebarn74 skriver:

Enig...

Øv... du nåede at citere mig før jeg fik redigeret det øverste af mit indlæg væk.... Jeg læste det nemlig bagefter og kunne godt se, at det nok ville blive misforstået og tænkte at det gad jeg ikke lige diskutere.... hehe

Kan du redigere det væk igen????

Anmeld

1. december 2010

Valle81

Shibby skriver:

Se..På min venstre hånd bære jeg min forlovelsesring fra Peter, på min højre bære jeg min ring fra Mikkels far

Begge ringe har pænt stor betydning for mig, for selvom Mikkels far var en spade på mange områder så har jeg altså givet slip på alt det had,tab og sorg jeg før var så indebrændt over. Den dag jeg gav slip,-tog jeg min ring på igen.

For Niko var en stor del af mit liv, min første kærlighed,min søns far ,og til jer der ikke ved det-far til vores førstefødte dreng som desværre døde af en infektion i moderkagen i 2003.

Jeg føler ikke en dyb kærlighed til Niko overhovedet,men jeg elsker de minder vi havde da det hele begyndte. Uden ham,-var der ingen Mikkel, uden Mikkel var jeg ikke endt i de unge mødre,-var jeg ikke endt der var der ingen galla,-ingen galla-intet møde med peter. Det hele er koblet sammen

For mig symbolisere min ring fra Mikkels far min fortid som har gjort mig til den jeg er.

Min ring fra Peter symbolisere min fremtid som vil forme mig til en anden end den jeg er nu,og som vil føre mig til det liv i københavn jeg for et år siden drømte om 

Peter vil have mig til at tage min ring fra Niko af,men den ring betyder enormt meget for mig..Foruden betydningen er ringen det eneste jeg har tilbage fra Niko af,og når Mikkel spørger efter sin far og hvorfor far ikke er her fortæller jeg ham historien om ringen.

Hvad vil i råde mig til og hvorfor?

Ja jeg ville tage den af i respekt for Peter.

Jeg ville finde en fin æske og vise Mikkel æsken og sige at nu er ringen her fordi nu har mor en fra Peter - og når han såspørger mht far så kan ik finde ringen frem.

Christina

Anmeld

1. december 2010

FruEllingsen

Shibby skriver:

Hm.. peter vil ikke have jeg bære den i en kæde eller noget. Han vil have den helt væk,-og den del har jeg det rigtig svært ved! Hvad hvis ringen bliver væk. så har jeg slet ikke noget fra Niko jeg kan give til Mikkel en dag. Syntes det er rigtig svært. Den ring er så vigtig for mig

Jeg kan ærligtalt godt forstå hvorfor peter ikke synes du skal bære den på dig.

Synes du skal tage den af, og evt gemme den i en lille æske.

På den måde kan du jo stadig beholde ringen. Men du viser også Peter at det er ham der er fremtiden og at Niko ER fortid.

Anmeld

1. december 2010

NessaXenia

jeg havde taget ringen af, se det fra peters side, tænk hvis han også stadig gik med en ring som var fra Christina??

Minderne sidder ikke i ringen, men i hjertet.

Og du viser også peter at hvis du er villig til at tage ringen af, så indikere det måske du er "kommet videre" og klar på en start du og ham..

Knus Nina.

Anmeld

2. december 2010

SSL

Shibby skriver:

Se..På min venstre hånd bære jeg min forlovelsesring fra Peter, på min højre bære jeg min ring fra Mikkels far

Begge ringe har pænt stor betydning for mig, for selvom Mikkels far var en spade på mange områder så har jeg altså givet slip på alt det had,tab og sorg jeg før var så indebrændt over. Den dag jeg gav slip,-tog jeg min ring på igen.

For Niko var en stor del af mit liv, min første kærlighed,min søns far ,og til jer der ikke ved det-far til vores førstefødte dreng som desværre døde af en infektion i moderkagen i 2003.

Jeg føler ikke en dyb kærlighed til Niko overhovedet,men jeg elsker de minder vi havde da det hele begyndte. Uden ham,-var der ingen Mikkel, uden Mikkel var jeg ikke endt i de unge mødre,-var jeg ikke endt der var der ingen galla,-ingen galla-intet møde med peter. Det hele er koblet sammen

For mig symbolisere min ring fra Mikkels far min fortid som har gjort mig til den jeg er.

Min ring fra Peter symbolisere min fremtid som vil forme mig til en anden end den jeg er nu,og som vil føre mig til det liv i københavn jeg for et år siden drømte om 

Peter vil have mig til at tage min ring fra Niko af,men den ring betyder enormt meget for mig..Foruden betydningen er ringen det eneste jeg har tilbage fra Niko af,og når Mikkel spørger efter sin far og hvorfor far ikke er her fortæller jeg ham historien om ringen.

Jeg ville tage den af, og gemme den - når Mikkel så er stor nok, ville jeg få smeltet ringen om til et smykke til min søn, som indikere at mor og far engang havde det dejligt sammen og han altså var et inderligt ønske  Det er mit råd og hvad jeg ville gøre, hvis det altså var op til mig

Anmeld

2. december 2010

Plysbjørnen

Jeg ville klart tage ringen af, også af hensyn til Peter. Men der er jo ingen der siger du behøver at smide ringen væk, du kunne jo gemme den og få den lavet som et vedhæng til en halskæde til din søn når han bliver lidt ældre...

Anmeld

3. december 2010

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Shibby skriver:

jeg har stemt nej, har set dig i programmet og ud fra det ville jeg ikke gøre det når det har så stor betydning for dig.

for Mikkel er det et symbol på at hans far har betydet rigtig meget for dig, jeg ville måske vælge når Mikkel bliver noget ældre at give ham ringen så han kan bruge den som du bruger den nu, til at mindes hans far

Anmeld

3. december 2010

LotteGabriella

øv det er så svært sådan noget, men som du selv siger, så symboliserer den FORTIDEN.

Jeg har selv prøvet noget a la det samme, da jeg mødte min nuværende mand. Det var dog forlovelsesring og vielsesring fra min x-mand, som jeg tog af lige så snart vi var separeret og lagde i smykkeskrinet. Jeg kunne bare ikke smide dem ud...det var jeg ikke klar til, og Brian (min nuværende mand) forstod det ikke rigtigt...men lige pludselig en dag var jeg klar til at sætte et punktum og smide ringene og 12 års fortid ud (minderne vil jo altid være der) og jeg har ikke fortrudt det 

Ikke at du skal smide den ud, men måske du kunne lægge den i smykkeskrinet

Anmeld

3. december 2010

Tvillingemor80

synes du skal tage den af selvom det er svært..

Kan fortælle dig at jeg har en bankboks og jeg giver 350 om året .. så nej det er ikke dyrt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.