Et spørgsmål om en ring ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal jeg tage ringen af?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.551 visninger
60 svar
0 synes godt om
25. november 2010

Shibby

Se..På min venstre hånd bære jeg min forlovelsesring fra Peter, på min højre bære jeg min ring fra Mikkels far

Begge ringe har pænt stor betydning for mig, for selvom Mikkels far var en spade på mange områder så har jeg altså givet slip på alt det had,tab og sorg jeg før var så indebrændt over. Den dag jeg gav slip,-tog jeg min ring på igen.

For Niko var en stor del af mit liv, min første kærlighed,min søns far ,og til jer der ikke ved det-far til vores førstefødte dreng som desværre døde af en infektion i moderkagen i 2003.

Jeg føler ikke en dyb kærlighed til Niko overhovedet,men jeg elsker de minder vi havde da det hele begyndte. Uden ham,-var der ingen Mikkel, uden Mikkel var jeg ikke endt i de unge mødre,-var jeg ikke endt der var der ingen galla,-ingen galla-intet møde med peter. Det hele er koblet sammen

For mig symbolisere min ring fra Mikkels far min fortid som har gjort mig til den jeg er.

Min ring fra Peter symbolisere min fremtid som vil forme mig til en anden end den jeg er nu,og som vil føre mig til det liv i københavn jeg for et år siden drømte om 

Peter vil have mig til at tage min ring fra Niko af,men den ring betyder enormt meget for mig..Foruden betydningen er ringen det eneste jeg har tilbage fra Niko af,og når Mikkel spørger efter sin far og hvorfor far ikke er her fortæller jeg ham historien om ringen.

Hvad vil i råde mig til og hvorfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

4kløver

ja det ville jeg.. Men nu er det op til dig selv

Anmeld

25. november 2010

sandratobias

Puha... Ja svært er det da...

Men tænkte lidt, hva med at tage den i halskæden...??? 

Anmeld

25. november 2010

Kay

jeg ville nok selv vælge at tage den af... men det er selvfølgelig op til dig... kan godt forstå at han syntes du skal tage den af... på trods af historien om ringen ville jeg være dybt såret hvis min kæreste gik med en ring fra en tidligere kæreste...

jeg ville nok ligge den i en lille fin æske og så tage den frem når der bliver spurgt til far...

men det er jo bare min meneng 

Anmeld

25. november 2010

Ranarupta

Jeg ville tage den af.

Minderne forsvinder ikke, men du er sammen med en anden nu og gik min kæreste med en ring fra en ekskæreste, så ville jeg også helst have, at den røg af fingeren.

Hvis du tager den af, betyder det ikke, at Mikkel eller nogle af de andre ting bliver ligegyldige. Hvad med at gemme den til Mikkel? Så kan han få den, når han bliver gammel nok til at værdsætte ringens historie? (Jeg går ud fra, at det er en dame-ring, men alligevel...)

Anmeld

25. november 2010

Kløver

Shibby skriver:

Se..På min venstre hånd bære jeg min forlovelsesring fra Peter, på min højre bære jeg min ring fra Mikkels far

Begge ringe har pænt stor betydning for mig, for selvom Mikkels far var en spade på mange områder så har jeg altså givet slip på alt det had,tab og sorg jeg før var så indebrændt over. Den dag jeg gav slip,-tog jeg min ring på igen.

For Niko var en stor del af mit liv, min første kærlighed,min søns far ,og til jer der ikke ved det-far til vores førstefødte dreng som desværre døde af en infektion i moderkagen i 2003.

Jeg føler ikke en dyb kærlighed til Niko overhovedet,men jeg elsker de minder vi havde da det hele begyndte. Uden ham,-var der ingen Mikkel, uden Mikkel var jeg ikke endt i de unge mødre,-var jeg ikke endt der var der ingen galla,-ingen galla-intet møde med peter. Det hele er koblet sammen

For mig symbolisere min ring fra Mikkels far min fortid som har gjort mig til den jeg er.

Min ring fra Peter symbolisere min fremtid som vil forme mig til en anden end den jeg er nu,og som vil føre mig til det liv i københavn jeg for et år siden drømte om 

Peter vil have mig til at tage min ring fra Niko af,men den ring betyder enormt meget for mig..Foruden betydningen er ringen det eneste jeg har tilbage fra Niko af,og når Mikkel spørger efter sin far og hvorfor far ikke er her fortæller jeg ham historien om ringen.

Hvad vil i råde mig til og hvorfor?

umiddelbart ja, men det er jo følelser det handler om, og er jo svært, og synes det er en beslutning du skal tage

håber du finder dte rette valg for dig/jer

Anmeld

25. november 2010

Maise

Tog selv min ring af fra min 1 rigtige kæreste da jeg blev kærester med ham jeg er sammen med nu. jeg havde den ring på næsten hver dag i 8 år. Den er gemt, for livet går videre. minderne er gemt i hjertet og ringen er et symbol jeg har. Kan godt forstå følelserne i forhold til mikkel og David.

Overfor Peter viser du ved at tage ringen af at du er kommet videre i livet, hvis du forstår mig ret, og at det er hans ring du bærer og hvad der dertil må følge.

Du kunne evt. give Mikkel ringen når han bliver større, så han har et minde fra sin far og mor.

Anmeld

25. november 2010

Pena

Jeg ville tage den af og lægge den i en æske. Så har Mikkel noget der minder ham om sin far, og Peter skal ikke hver dag mindes om din ex.

Selvfølgelig må du gerne beholde nogle minder om dit barns far, men det er bedst at have dem i hjertet og ikke på fingeren.

Jeg ville IKKE acceptere hvis min kæreste gik med et smykke fra en ex, og slet ikke en ring. (Okay ville så slet ikke have en kæreste der gik med smykker, men you get my point)

Så jeg tror det ville være en løsning som tager hensyn til begges følelser.

Anmeld

25. november 2010

Shibby

Hm.. peter vil ikke have jeg bære den i en kæde eller noget. Han vil have den helt væk,-og den del har jeg det rigtig svært ved! Hvad hvis ringen bliver væk. så har jeg slet ikke noget fra Niko jeg kan give til Mikkel en dag. Syntes det er rigtig svært. Den ring er så vigtig for mig

Anmeld

26. november 2010

Mig med maven

Jeg kan godt forstå Peter, tror faktisk jeg ville have det på samme måde.

Men jeg kan også forstå dig. Der er nogle minder, nogle historier, og en masse tanker forbundet med den ring. Jeg synes bestemt at du skal gemme den, men jeg synes lige så godt at den kan ligge i en fin lille æske, og så kan Mikkel få den når han bliver gammel nok (som en anden også skrev).

Jeg tror på at minder består hvis man taler om dem, og ikke kun ved hjælp af et smykke eller lign. Jeg kan godt forstå at den betyder meget for dig, og at den selvfølgelig altid vil gøre det. Men du fortæller samtidig at den symbolisere din fortid, og hvad der har gjort dig til den du er. Så er det måske også på tide at ligge den lidt væk, så kan du jo tage den frem en gang i mellem og tale med Mikkel om den, og om hans far. Der er jo INGEN der kan tage fra jer, hvad i har oplevet og hvem i har oplevet det med. Men jeg ville som kæreste selv blive enormt provokeret hvis min mand gik med et smykke fra en eks, selvom det betød meget for ham, ville jeg ikke kunne acceptere smykket.

Det var min mening, men jeg synes du skal gøre hvad der i dit hjerte føles rigtig!

Held og lykke med dit valg!

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.