Et spørgsmål om en ring ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2010

Sujan

Jeg ville også tage den af og gemme den...

Mine forældre blev skilt nogle få måneder efter jeg blev født...
Så jeg kan ikke huske de har været sammen.. Det har været fint nok , ingen drama der...
Da jeg blev student for 5 år siden fik jeg min mors vielses ring i gave.. Den betyder meget for mig og har haft den på lige siden.. Det er et symbol på der har været noge kærlighed og derfor jeg kom til verdenen... Ja er svært at forklare, for jeg har det fint med de ikke er sammen men alligevel betyder ringen så meget for mig.. Så forstår nok godt hvordan du har det med din ring...

Men igen af respekt for Peter skulle den måske af og gemmes til Mikkel er gammel nok til at få den... Tænkt på hvordan du ville have det hvis han gik med en ring fra Christina??? De har jo også et barn og en fortid sammen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

ønskebørn74

Shibby skriver:

Se..På min venstre hånd bære jeg min forlovelsesring fra Peter, på min højre bære jeg min ring fra Mikkels far

Begge ringe har pænt stor betydning for mig, for selvom Mikkels far var en spade på mange områder så har jeg altså givet slip på alt det had,tab og sorg jeg før var så indebrændt over. Den dag jeg gav slip,-tog jeg min ring på igen.

For Niko var en stor del af mit liv, min første kærlighed,min søns far ,og til jer der ikke ved det-far til vores førstefødte dreng som desværre døde af en infektion i moderkagen i 2003.

Jeg føler ikke en dyb kærlighed til Niko overhovedet,men jeg elsker de minder vi havde da det hele begyndte. Uden ham,-var der ingen Mikkel, uden Mikkel var jeg ikke endt i de unge mødre,-var jeg ikke endt der var der ingen galla,-ingen galla-intet møde med peter. Det hele er koblet sammen

For mig symbolisere min ring fra Mikkels far min fortid som har gjort mig til den jeg er.

Min ring fra Peter symbolisere min fremtid som vil forme mig til en anden end den jeg er nu,og som vil føre mig til det liv i københavn jeg for et år siden drømte om 

Peter vil have mig til at tage min ring fra Niko af,men den ring betyder enormt meget for mig..Foruden betydningen er ringen det eneste jeg har tilbage fra Niko af,og når Mikkel spørger efter sin far og hvorfor far ikke er her fortæller jeg ham historien om ringen.

Hvad vil i råde mig til og hvorfor?

Ville tage den af... Den finger er beregnet til vielsesringen, når man når dertil... Så jeg kan godt forstå han bliver såret over at du bærer ringen fra en ex... Men jeg ville gemme den til din søn, så kan han en dag give den til sin elskede...

Anmeld

26. november 2010

Kruse90

Det syntes jeg at du skal ja
Jeg ville aldrig gå med en ring fra et tidligere forhold, selvom jeg havde et barn derfra.

Og slet ikke hvis jeg havde en ny kæreste
Jeg ville heller ikke bryde mig om hvis Jan gik med en ring fra et tidligere forhold.

Men tag den af og gem den. Vis Mikkel den når han bliver gammel nok, så er det et symbol på at I elskede hinanden

Men valget er selvfølgelig dit

Anmeld

27. november 2010

LouiseNielsen

Shibby skriver:

Bankboks...?

Er det dyrt at få såen en? For det er vidst det sikreste sted den kan opbevares hvis jeg ender med at tage den af..

Jeg ved det går ham på,men er virkelig raj for at miste den ring. Det er det sidste jeg har fra Niko,og selvom årerne er gået så elsker jeg ham stadig,-bare ikke på DEN der måde. Hvis man først elsker nogen-så elsker man dem forevigt, hvertfald i min verden-Bare på forskellige planer. Det ved Peter også godt

1000 tak for jeres svar

Jeg aner faktisk ikke hvad det koster at få sådan en. De fås i forskellige str. I hvert fald i vores bank...

Jeg tror ikke det er helt vild dyrt. Men ring i din bank og spørg...

Husk på hvordan du ville have det hvis Peter gik rundt med et smykke fra hans eks og sagde det var fordi han stadig elskede hende?

Ved godt jeg sætter det lidt hårdt mod hårdt. Men jeg ville bestemt ikke bryde mig om det...

Andreas havde et armbånd fra hans eks da vi fandt sammen. Dog brugte han det ikke. Det solgte han dengang vi blev kærester og gik ud og købte legetøj til Nicklas for de penge.

Ikke at du skal sælge den OVERHOVEDET!!!!! Men du skal tage den af og være sikker på den ligger sikkert til den dag Mikkel er gammel nok til at forstå hvorfor han får den....

Kram

Anmeld

27. november 2010

Laura25

Kay skriver:

jeg ville nok selv vælge at tage den af... men det er selvfølgelig op til dig... kan godt forstå at han syntes du skal tage den af... på trods af historien om ringen ville jeg være dybt såret hvis min kæreste gik med en ring fra en tidligere kæreste...

jeg ville nok ligge den i en lille fin æske og så tage den frem når der bliver spurgt til far...

men det er jo bare min meneng 

Helt enig

Anmeld

1. december 2010

Anneiris

SussieThyssen skriver:

Jeg har sagt ja, for det gør ondt på din forlovede at du går med din x'es ring. Og du har din forlovede nu, men det er et afsluttet kapitel med din søns far, og de minder du har, kan du lægge i dit hjerte for dig selv.
jeg fordømmer ikke at du går med den.
For min farmor gik med sin forlovelsesring fra sin første forlovede gennem hele sit liv, også selvom hun levede et lykkeligt liv med min farfar.
Men med hende var det nu lidt anderledes, for hendes forlovede døde fra hende, og det er jo noget lidt andet, og så var hendes ring ikke glat men en decideret fingerring.
Men min oldemor derimod, gjorde det, at da hendes første mand døde, der fik hun lagt en lille sten i sin vielsesring, og da hun så blev gift med min oldefar, fik hun en ny ring, som hun bar på samme hånd som den gamle. Men fordi der var en lille sten i den gamle, lignede den jo bare en almindelig ring.
Endelig er der også det at højrehånd er vielshånden, den der er nærmest hjertet..og hvor vil du så gøre af din vielsesring hvis I nu skal giftes?

Men...jeg har et andet forslag..hvorfor gemmer du ikke ringen og får lavet en  pæn lille ting af den til din søn, når han bliver stor nok...til hans konfirmation for eksempel eller til hans 18 års fødselsdag.
Det kunne være et vedhæng til en halskæde eller til forgyldning på et par flotte manchetknapper eller en slipsenål.
Du kan også få sat en lille sten i og give den til din søn som en forlovelsesring til hans fremtidige pige i hans liv.
Der er mange muligheder.
For mit eget vedkommende, så har jeg jo været gift 2 gange før, og mine piger har hver deres far.
Begge gangene fik de til deres 14 årsfest min vielsesring lavet om til et par yndige ørestikker, som jeg sammen med guldsmeden fik designet og lavet.
En ganske særlig gave, som de begge elsker højt.
Håber du kan bruge disse ideer.

Kærligst
Sussie

Wauw.. Sikke nogle gode råd!!!!

Anmeld

1. december 2010

Shibby

Jeg ville ikke blive såret hvis peter gik med deres gamle ring. Det er jo hans første kærlighed og hans søns mor! Hun vil sgu altid være noget særligt ligegyldig hvordan man vender og drejer det, så det ville jeg forstå

Hans valg var at tage den af efter deres brud, mit blev og er indtil videre at beholde den på. Jeg kan ikke få migselv til at tage den af! Den ring er betydningsfuld for mig. For betydningsfuld til at tage af..Hvertfald pt

Sussie: syntes ikke der er foreskel på om man bære ringen pga minder,-eller pga minder..Det er det samme.

Foreskellen er bare at den ene døde og den anden skred. Men den røde tråd er det samme. Det er minder fra en anden mand, en anden tid,et andet sted,nogle andre drømme,en anden fremtid ect. Its the same. Forstår godt hun gik med den

Anmeld

1. december 2010

lauras*mor*

Jeg har svaret ja... Men med det tvist at du måske kunne ha den i en halskæde i stedet for... eller måske i din pung.. eller måske endda få den smeltet om til en anden slags ring, et par øreringe eller noget helt 3.....
kompromis... Det er det der bærer et forhold efter min mening.. (også andet selvfølgelig)...
Du kunne evt. lave den om til et lidt maskulint smykke og giver din søn det i en haskæde senere i hans liv... der er et større bånd mellem ham og hans far end der er mellem din x og dig, set på den måde...Men også af respekt for din forlovede nu, syne sjeg du skal imødekomme hans ønske om at du skal være hans og KUN hans for evig tid.. :-) det er da en smuk tanke synes jeg.. Han vil bare ikke dele dig, og det kan man vel ikke klandre ham for.. 

Håber du finder ud af det..

kram

ps: er super glad for du lige skrev det med de unge mødre, for da jeg så billeder af dig (og din profil billede) kunne jeg bare ikke sætte sted på hvor jeg havde set dig henne før.. hehe.. Jeg føkger nemlig ikke med i de unge mødre..

Anmeld

1. december 2010

Shibby

Tænker på at få det smeltet om til en firkantet plade (mili look) med de tre brillianter som vedhæng i en sølvkæde. Aner ikk om han vil have den,men det tror jeg..

He..Så lidt..Det så træls hvis man genkender nogen også alligevel ikke! Lidt som hvis man fpr en sang på hjernen og ikke kan placere hvem sangeren er. Man går og spekulere

Anmeld

1. december 2010

qp

Jeg ville stille det op på den måde - er din fortid vigtigere end din fremtid? Altså NU og her?  

Var jeg Peter ville jeg haft valgt ikke, at give dig en ring før du havde taget den anden af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.