Et spørgsmål om en ring ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2010

maj2011

Shibby skriver:

Se..På min venstre hånd bære jeg min forlovelsesring fra Peter, på min højre bære jeg min ring fra Mikkels far

Begge ringe har pænt stor betydning for mig, for selvom Mikkels far var en spade på mange områder så har jeg altså givet slip på alt det had,tab og sorg jeg før var så indebrændt over. Den dag jeg gav slip,-tog jeg min ring på igen.

For Niko var en stor del af mit liv, min første kærlighed,min søns far ,og til jer der ikke ved det-far til vores førstefødte dreng som desværre døde af en infektion i moderkagen i 2003.

Jeg føler ikke en dyb kærlighed til Niko overhovedet,men jeg elsker de minder vi havde da det hele begyndte. Uden ham,-var der ingen Mikkel, uden Mikkel var jeg ikke endt i de unge mødre,-var jeg ikke endt der var der ingen galla,-ingen galla-intet møde med peter. Det hele er koblet sammen

For mig symbolisere min ring fra Mikkels far min fortid som har gjort mig til den jeg er.

Min ring fra Peter symbolisere min fremtid som vil forme mig til en anden end den jeg er nu,og som vil føre mig til det liv i københavn jeg for et år siden drømte om 

Peter vil have mig til at tage min ring fra Niko af,men den ring betyder enormt meget for mig..Foruden betydningen er ringen det eneste jeg har tilbage fra Niko af,og når Mikkel spørger efter sin far og hvorfor far ikke er her fortæller jeg ham historien om ringen.

Hvad vil i råde mig til og hvorfor?

kan sørme da godt forstå at ringen har stor betydning, men det vil den jo også ha, hvis du tager den af og ligger den i en æske i skuffen, du kan stadig godt fortælle din søn om ringen, og måske en dag give ham den :-)

men for din nye kærestes skyld ville jeg tage den af.det må ikke være rart for ham hele tiden at blive mindet om den først kæreste, og så selvom du siger det hele ligger bag dig.

men jo helt op til dig :-)

klem majbrit...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

twinboys

Pena skriver:

Jeg ville tage den af og lægge den i en æske. Så har Mikkel noget der minder ham om sin far, og Peter skal ikke hver dag mindes om din ex.

Selvfølgelig må du gerne beholde nogle minder om dit barns far, men det er bedst at have dem i hjertet og ikke på fingeren.

Jeg ville IKKE acceptere hvis min kæreste gik med et smykke fra en ex, og slet ikke en ring. (Okay ville så slet ikke have en kæreste der gik med smykker, men you get my point)

Så jeg tror det ville være en løsning som tager hensyn til begges følelser.

lige mine ord...

Anmeld

26. november 2010

Diana...

Puha den er godt nok svær, for jeg kan godt forstå du holder ved den Og det jo smukt som du fortæller det. Men Peter er jo din fremtid og Niko din fortid. Jeg tror at hvis det var mig ville jeg tage den af men gemme din i en æske som din søn så kan få en dag. Men jeg kan godt forstå du synes det er svært men jeg forstå også Peter. 

Knus Diana

Anmeld

26. november 2010

Malene84

Shibby skriver:

Se..På min venstre hånd bære jeg min forlovelsesring fra Peter, på min højre bære jeg min ring fra Mikkels far

Begge ringe har pænt stor betydning for mig, for selvom Mikkels far var en spade på mange områder så har jeg altså givet slip på alt det had,tab og sorg jeg før var så indebrændt over. Den dag jeg gav slip,-tog jeg min ring på igen.

For Niko var en stor del af mit liv, min første kærlighed,min søns far ,og til jer der ikke ved det-far til vores førstefødte dreng som desværre døde af en infektion i moderkagen i 2003.

Jeg føler ikke en dyb kærlighed til Niko overhovedet,men jeg elsker de minder vi havde da det hele begyndte. Uden ham,-var der ingen Mikkel, uden Mikkel var jeg ikke endt i de unge mødre,-var jeg ikke endt der var der ingen galla,-ingen galla-intet møde med peter. Det hele er koblet sammen

For mig symbolisere min ring fra Mikkels far min fortid som har gjort mig til den jeg er.

Min ring fra Peter symbolisere min fremtid som vil forme mig til en anden end den jeg er nu,og som vil føre mig til det liv i københavn jeg for et år siden drømte om 

Peter vil have mig til at tage min ring fra Niko af,men den ring betyder enormt meget for mig..Foruden betydningen er ringen det eneste jeg har tilbage fra Niko af,og når Mikkel spørger efter sin far og hvorfor far ikke er her fortæller jeg ham historien om ringen.

Hvad vil i råde mig til og hvorfor?

Jeg kan godt forstå Peter, jeg ville have det på samme måde som ham. Prøv at vend den om, du er også ved at få spat af at bo i en lejlighed som DE har sammen og som de har boet i sammen FØR dig. Pga. minderne. Jeg ved godt at det selvf. er noget andet med en ring, men den må pisse ham lige så meget af som du af minderne om hans x.

Minder fra en X gør så fandes ondt. Jeg kan jo godt følge dig, men kan mest følge Peter.

Læg den et sted, hvor du kan kigge på den hvis du får behov - måske opdager du at din finger er pænere uden

Anmeld

26. november 2010

LBK

Jeg ville råde dig til at tage den af...Du behøver jo ikke glemme fortiden, og det er jo heller ikke i ringen fortiden sidder. Det kan gøre ondt på din kæreste og se et minde fra din X. Det synes jeg du skal respektere.

Så tag den af, og opbevar den et betydningsfuldt sted.

Anmeld

26. november 2010

LouiseNielsen

Kan godt forstå det er en rigtig svær beslutning.... Men jeg syntes du skal imødekomme Peters ønske, og tage ringen af. Det er trods alt ham der er din fremtid.....

Hvad med at få en bankboks til ringen, så er du hundrede procent sikker på den ikke bliver væk. Og kan give den til Mikkel den dag han er gammel nok til at glæde sig over den.....

Kram fra Louise

Anmeld

26. november 2010

B&J

Pena skriver:

Jeg ville tage den af og lægge den i en æske. Så har Mikkel noget der minder ham om sin far, og Peter skal ikke hver dag mindes om din ex.

Selvfølgelig må du gerne beholde nogle minder om dit barns far, men det er bedst at have dem i hjertet og ikke på fingeren.

Jeg ville IKKE acceptere hvis min kæreste gik med et smykke fra en ex, og slet ikke en ring. (Okay ville så slet ikke have en kæreste der gik med smykker, men you get my point)

Så jeg tror det ville være en løsning som tager hensyn til begges følelser.

Anmeld

26. november 2010

Karo

Jeg ville tage ringen af, af respekt for Peter.

Så ville jeg finde en pæn æske og ligge ringen i, og når Mikkel så spørger kan du tage æsken frem og vise ham ringen.

Anmeld

26. november 2010

3rollinger

Nu ved jeg ikke om andre har skrevet det. Men kunne du ikke tage den i en kaede om halsen. Saa har du den stadig paa dig, men ikke saa tydeligt som paa den finger hvor Peters ring jo skal sidde i fremtiden.

Anmeld

26. november 2010

JustAnotherName

Jeg ville tage den af... og især når nu Peter beder dig om det - for så går det ham tilsyneladende en smule på ....ét eller andet sted.

Jeg syntes det er OKAY som du forklarer, at ringene hver især har en betydning for dig.

Der er jo ingen der bér dig om at smide den væk. Bare tage den af.
Den kan jo stadig have denne betydning for dig indeni, selvom du ikke længere bærer den synligt på din finger - right?

Og fortid og fremtid hænger unægteligt sammen. Men nogle gange er det også okay, at "give slip" på det som har været, så man på alle måder signalerer i sit nye parforhold, at man er 110% engageret i sin fremtid med vedkomne - ham som bærer den anden ring.

Så nej, jeg ville IKKE gå med den ring, som jeg havde haft sammen med min ex. Og jeg ville heller ikke acceptere det, hvis min mand gik med en ring, som han havde haft med sin ex.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.