Hvorfor ligner mit hjem bare altid lort...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Mumto3

Ja, jeg tør dårligt indrømme det, men her hos os har vi MEGET julepynt, men det er smuk og æstikesk sammesat. Børnene har frit lejde til at sætte ting op i vinderne inden på deres værelse, men ellers skal der være pænt! Jeg har tons vis af *det må I overhovedet ikke rør ved' julepynt.

Vi har lige lavet nisselandskab i dag (med porcelænsnisser der er antikke). Her fik drengen på 4 år lov til at komme med forslag til placering, men det var kun mor der rørte ved dem. Han var bare SÅ stolt da storebror kom hjem fra skole og han skulle vise hvad han havde været med til at lave i dag.

Nu går ingen af mine børn i børnehave hvor de producere hjemmelaveet julepynt, så det er vi helt ude over det problem.

Børnene laver juledekorationer sammen med deres mormor hvert år (og det har de gjort siden den ældste var 1 år) . Min mor formår altid at lade børnene gøre det selv, men alligvel få et flot resultat ud af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

SussieThyssen

MarianneSonne skriver:

Kæft hende ville jeg gerne møde

LOL ville også ønske hun stadig levede..men hun er desværre død og borte for længst, men jeg savner hende faktisk.
Hun var sådan en hyggelig og jovial husmandskone af den gamle skole.

Jeg var 24 år dengang, og hun var sidst i 50'erne, og hun og hendes mand boede i et lille bitte gammelt skævt bondehus, der var det fineste fine og velholdte. Der var en lille stue og et soveværelse, et køkken en mikroskopisk entre og et bryggers med hønsestige til loftet, hvor manden havde lavet 2 små værelser. Udenfor havde de et udhus, hvor der var lavet toilet og brusebad, og så var der værksted og garage i den anden ende.
Der havde de boet altid og havde fået 8 børn.
Overalt var der pilne stier og gange med myriader af blomster og mærkelige buske, samt plastikvindmøller, storke, havenisser og lyserøde flamingoer, naturligvis alt sammen pr postordre..også blomsterne.
Men ja..hun var utrolig. Snusfornuftig på enhver måde. Jeg holdt kontakten til hende gennem flere år pr brev, og det var meget hyggeligt.
LOL jo og så havde hun det mest imponerende overskæg, jeg endnu har set på en kvinde
Men hun var knuselskelig..ganske ligesom Gertrud Sand...for det er hun jo også

Anmeld

24. november 2010

Mi

Mumto3 skriver:

Ja, jeg tør dårligt indrømme det, men her hos os har vi MEGET julepynt, men det er smuk og æstikesk sammesat. Børnene har frit lejde til at sætte ting op i vinderne inden på deres værelse, men ellers skal der være pænt! Jeg har tons vis af *det må I overhovedet ikke rør ved' julepynt.

Vi har lige lavet nisselandskab i dag (med porcelænsnisser der er antikke). Her fik drengen på 4 år lov til at komme med forslag til placering, men det var kun mor der rørte ved dem. Han var bare SÅ stolt da storebror kom hjem fra skole og han skulle vise hvad han havde været med til at lave i dag.

Nu går ingen af mine børn i børnehave hvor de producere hjemmelaveet julepynt, så det er vi helt ude over det problem.

Børnene laver juledekorationer sammen med deres mormor hvert år (og det har de gjort siden den ældste var 1 år) . Min mor formår altid at lade børnene gøre det selv, men alligvel få et flot resultat ud af det.

Lyder hyggeligt og smukt . Jeg har også en masse porcelænsnisser, som min bedstemor har malet. Dem er jeg MEGET øm overfor, men pigerne får lov til at tage dem frem og sætte dem på plads, men med mig åndende i nakken

Vi skal lave dekorationer i morge, det bliver nok det samme sølvhelvede som altid. Har været i skoven efter mos, kogler og svampe, som lige nu ligger og tørre på bryggersgulvet. Så der lugter også af rådden skov i hele huset.

Anmeld

24. november 2010

Mi

SussieThyssen skriver:

LOL ville også ønske hun stadig levede..men hun er desværre død og borte for længst, men jeg savner hende faktisk.
Hun var sådan en hyggelig og jovial husmandskone af den gamle skole.

Jeg var 24 år dengang, og hun var sidst i 50'erne, og hun og hendes mand boede i et lille bitte gammelt skævt bondehus, der var det fineste fine og velholdte. Der var en lille stue og et soveværelse, et køkken en mikroskopisk entre og et bryggers med hønsestige til loftet, hvor manden havde lavet 2 små værelser. Udenfor havde de et udhus, hvor der var lavet toilet og brusebad, og så var der værksted og garage i den anden ende.
Der havde de boet altid og havde fået 8 børn.
Overalt var der pilne stier og gange med myriader af blomster og mærkelige buske, samt plastikvindmøller, storke, havenisser og lyserøde flamingoer, naturligvis alt sammen pr postordre..også blomsterne.
Men ja..hun var utrolig. Snusfornuftig på enhver måde. Jeg holdt kontakten til hende gennem flere år pr brev, og det var meget hyggeligt.
LOL jo og så havde hun det mest imponerende overskæg, jeg endnu har set på en kvinde
Men hun var knuselskelig..ganske ligesom Gertrud Sand...for det er hun jo også

Fantastisk at der er sådanne mennesker til

Og så klager vi fx hvis børnenes værelser ikke er store nok! Eller der ikke er skabsplads nok i samtalekøkkenet!

Min oldemor havde 11 børn, hvoraf et hold var tvillinger. Vandet skulle jo hentes op fra brønden i gårdspladsen og varmes inde. Da vi ventede tvillinger blev jeg enig med mig selv om, at hvis hun kunne dengang, så klarede jeg det nok også

Anmeld

24. november 2010

SussieThyssen

MarianneSonne skriver:

Fantastisk at der er sådanne mennesker til

Og så klager vi fx hvis børnenes værelser ikke er store nok! Eller der ikke er skabsplads nok i samtalekøkkenet!

Min oldemor havde 11 børn, hvoraf et hold var tvillinger. Vandet skulle jo hentes op fra brønden i gårdspladsen og varmes inde. Da vi ventede tvillinger blev jeg enig med mig selv om, at hvis hun kunne dengang, så klarede jeg det nok også

ja, der ser du..hvis man ved den slags, så bliver man nu alligevel så taknemmelig for den tid vi lever i nu.
Tænker også sommetider på de polske roe-koner, der bare blev misbrugt på det groveste, da de kom hertil for at arbejde.
Om de var gravide eller ej, så skulle de bare knokle, og man har historier om, at de på det nærmeste lå og fødte i kanten af marken, og så arbejdede videre bagefter.
Så vidt jeg ved, fik de 2 eller 3 dage til at komme sig..og det var dengang hvor danske kvinder lå i barselsseng i 6-8 uger
Allerede dengang var der forskel på invandrere og indfødte.

Anmeld

25. november 2010

Pena

Åh ja, den kære Gertrud.

Nu hvor snakken går så meget på hende bliver jeg nødt til at fortælle en lille sjov historie.

Min lillebror og jeg har lige fået en killing hver af vores mor. Efter et par dage snakkede sammen, og jeg fortalte at min hed Oluf (opkaldt efter katten i Langt fra Las Vegas), så siger min bror så at det var da et lidt sjovt navn, og at hans skulle hedde Gertrud. Så lagde jeg på, og fortalte kæresten at brorens kat hed Gertrud, og så var han bare flad af grin. Jeg fattede ikke en meter. Indtil han råbte "The Julekalender"

Arh hahaha. Det var da lidt sjovt...

Jeg måtte straks ringe brormand op igen og fortælle ham morskaben i det, for han havde heller ikke fanget den.

Anmeld

25. november 2010

Diana...

Pia. skriver:

Her gør vi det sammen alle sammen - og vi elsker det både børn og voksne .... Det er så hyggeligt.. vi pynter op sammen første søndag i advent ... Det er bare en fast tradition her hjemme...

Jeg syntes her bliver flot men elsker også julen i den mdr den vare og så nyder jeg mit hjem uden nisser de 11 andre måneder om året...

Dog kan jeg ikke lide kravelnisser - de der små papfigure !

Jeg har mange nisser og har samlet en del på trip trap nisser - som jeg glæder mig til at finde frem ....

Glædelig Jul til jer alle..

Sådan er det også hos os og har altid været det. Dog er Lucas jo ikke så stor endnu.

Ja jeg er også tosset med de trip trap nisser og samler også på dem. og Kravle nisser skal bare holdes væk hi hi 

Anmeld

25. november 2010

Mi

Pena skriver:

Åh ja, den kære Gertrud.

Nu hvor snakken går så meget på hende bliver jeg nødt til at fortælle en lille sjov historie.

Min lillebror og jeg har lige fået en killing hver af vores mor. Efter et par dage snakkede sammen, og jeg fortalte at min hed Oluf (opkaldt efter katten i Langt fra Las Vegas), så siger min bror så at det var da et lidt sjovt navn, og at hans skulle hedde Gertrud. Så lagde jeg på, og fortalte kæresten at brorens kat hed Gertrud, og så var han bare flad af grin. Jeg fattede ikke en meter. Indtil han råbte "The Julekalender"

Arh hahaha. Det var da lidt sjovt...

Jeg måtte straks ringe brormand op igen og fortælle ham morskaben i det, for han havde heller ikke fanget den.

lol

Ja hvad er sandsynligheden lige for det

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.