Flødebollefyld med smag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

Zafir

JulieE skriver:

Ups... Har ikke lige fået ændret min status besked. Det er faktisk 2 uger siden hun havde fødselsdag

Men TAK -Der er jo noget med mig og novemberbørn... Min datter, min mand, min mor er alle novemberbørn. Og så også lige min svigerinde, min oldemor, flere venner, Lines bedste veninde og Lars' moster

Hehe Så var det godt jeg så din status besked

Vi er 'bare' vinter børn i min familie. Det er kun min farmor og jeg der er novemberbørn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

Becks

JulieE skriver:

Hi hi.. Kanel smag. Det kunne godt være rimelig julet Må lige kigget på den opskrift...

Har du bladet? Ellers kan jeg godt skrive opskriften ind?

Fandt lige en opskrift på bunde, læste lige dit indlæg ovenover :)

• Bunde:
    3 dl. mel
    100 g. margarine
    3/4 dl. sukker
  • Fyld:
    6 æggehvider
    4 dl. sukker
  • Overtræk:
    Cirka 300 g. overtrækschokolade

Mel og margarine smulres og blandes med sukker, æltes og rulles ud. Cirka 25 bunde stikkes ud med et glas.
Bundene bages i 10 min. ved cirka 200 grader.

Nogle bruger også mariekiks..

Anmeld

25. november 2010

Steph_Laurits

JulieE skriver:

Altså jeg bager marcipanbundene, så de bliver lidt mere kikseagtige og ikke smager så meget af marcipan   Jeg laver dem rimeligt tynde og jeg synes det er ret lækkert

Jeg har ikke prøvet at lave andre bunde, men vil også gerne have lidt idéer, da min søn ikke er meget for marcipan bundene

Min kæreste kan nemlig ikke fordrage marcipan

Men fandt lige en side på nettet hvor jeg har bestilt de almindelige vaffelbunde  Håber det bliver godt. Så skal der leges i køkkenet i weekenden

Anmeld

25. november 2010

JulieE

Tutter skriver:

Har du bladet? Ellers kan jeg godt skrive opskriften ind?

Fandt lige en opskrift på bunde, læste lige dit indlæg ovenover

• Bunde:
    3 dl. mel
    100 g. margarine
    3/4 dl. sukker
  • Fyld:
    6 æggehvider
    4 dl. sukker
  • Overtræk:
    Cirka 300 g. overtrækschokolade

Mel og margarine smulres og blandes med sukker, æltes og rulles ud. Cirka 25 bunde stikkes ud med et glas.
Bundene bages i 10 min. ved cirka 200 grader.

Nogle bruger også mariekiks..

Hvor fedt!! Tak skal du have!!!

Hvis du har tid, må du gerne lige smide den opskrift med kanel ind

Anmeld

25. november 2010

JulieE

Min kæreste kan nemlig ikke fordrage marcipan

Men fandt lige en side på nettet hvor jeg har bestilt de almindelige vaffelbunde  Håber det bliver godt. Så skal der leges i køkkenet i weekenden

Rigtig god fornøjelse Hvor bestilte du dem henne?

Anmeld

25. november 2010

Becks

JulieE skriver:

Hvor fedt!! Tak skal du have!!!

Hvis du har tid, må du gerne lige smide den opskrift med kanel ind

Kanelflødeboller med orangechokolade

Skum:

1 dl vand
300 g sukker
150 g glukose (fås i velasorterede supermarkeder)
2 dl æggehvide
10 g sukker
2 tdk. stødt kanel

Overtræk og pynt:

250 g mørk overtrækschokolade
revet skal af 1-2 usprøjtede appelsiner
pynt af fx kokos eller hakkede mandler/pistagenødder

Skum:

Kog vand, sukker og glukose til til en sirup, der 120 grader varm. Brug evt. et sukkertermometer (Vandet skal være fordamper, men siruppen må ikke blive brun).
Pisk æggehvide og sukker til et stift skum. Hæld den varme sukkersirup i skummet i en tynd stråle, mens der piskes. Pisk, til skummet er helt stift og afkølet. Sigt kanelen ned i skummet, mens der piskes forsigtigt.
Hæld skummet i en sprøjtepose og sæt en top af på hver bund. Stil derpå toppene i fryseren i 1 time.
Smelt chokoladen og rør appelsinskal i. Tag bollerne ud af fryseren og dyp dem i chokoladen. Sæt dem på en rist med et stykke papir under og drys lidt pynt på..

Tænker du kan lave den skum du plejer og selv bestemme om der skal appelsinskal i og det..

Anmeld

25. november 2010

JulieE

Tutter skriver:

Kanelflødeboller med orangechokolade

Skum:

1 dl vand
300 g sukker
150 g glukose (fås i velasorterede supermarkeder)
2 dl æggehvide
10 g sukker
2 tdk. stødt kanel

Overtræk og pynt:

250 g mørk overtrækschokolade
revet skal af 1-2 usprøjtede appelsiner
pynt af fx kokos eller hakkede mandler/pistagenødder

Skum:

Kog vand, sukker og glukose til til en sirup, der 120 grader varm. Brug evt. et sukkertermometer (Vandet skal være fordamper, men siruppen må ikke blive brun).
Pisk æggehvide og sukker til et stift skum. Hæld den varme sukkersirup i skummet i en tynd stråle, mens der piskes. Pisk, til skummet er helt stift og afkølet. Sigt kanelen ned i skummet, mens der piskes forsigtigt.
Hæld skummet i en sprøjtepose og sæt en top af på hver bund. Stil derpå toppene i fryseren i 1 time.
Smelt chokoladen og rør appelsinskal i. Tag bollerne ud af fryseren og dyp dem i chokoladen. Sæt dem på en rist med et stykke papir under og drys lidt pynt på..

Tænker du kan lave den skum du plejer og selv bestemme om der skal appelsinskal i og det..

1000 tak skal du have!!Ja, jeg tænker også , at man nok kan bruge den sædvanlig opskrift og tilsætte krydderi

Anmeld

25. november 2010

JulieE

Zafir skriver:

Hehe Så var det godt jeg så din status besked

Vi er 'bare' vinter børn i min familie. Det er kun min farmor og jeg der er novemberbørn...

Tror bare du skal være glad for, at fødselsdagene er lidt mbedre for delt  November måned er en fødselsdagshelvede for os, hvor vi altid ender med at må melde afbud et sted  Men det er også ekstremt så mange der er...

Anmeld

25. november 2010

Steph_Laurits

JulieE skriver:

Rigtig god fornøjelse Hvor bestilte du dem henne?

På denne side http://www.det-sode-liv.dk/Netbutik/Alt+til+fl%c3%b8deboller/Vaffelbunde.html

Der kan bestilles både alm. størrelse og til "bøffer".

Venter spændt på at de kommer, hende der ejer butikken siger bundene kan holde i laaaaaaaaaaaaaaaang tid. Så intet stres og jag. Spændt på hvordan det bliver!

Anmeld

25. november 2010

Zafir

JulieE skriver:

Tror bare du skal være glad for, at fødselsdagene er lidt mbedre for delt  November måned er en fødselsdagshelvede for os, hvor vi altid ender med at må melde afbud et sted  Men det er også ekstremt så mange der er...

Ja, det er mega træls, når det er sådan!!! Det kender jeg godt fra min egen familie... I højsæsonerne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.