SussieThyssen skriver:

Hehe, sådan en har jeg også haft som jordemoderassistent for 100 år siden. Må også indrømme at jeg tænkte mit, men jeg sagde nu ikke noget, for hun var sød og dygtig alligevel.
Nu er der jo det med tusser og piercinger, at det er en stil man selv vælger, og så længe hygieinen er ok, så gør de jo ingen fortræd. At jeg selv bestemt ikke bryder mig om den slags er noget helt andet, men for personernes eget vedkommende, så bør man jo nok tænke sig om en ekstra gang, for uanset hvor moderne det er, så bliver det ikke anset for at være "pænt", og derved skader man sig selv.
Som jobkonsulent, har vores råd været til ledige at tage al den slags ud og dække tusserne til, hvis man skal søge job, for arbejdsgiverne, vil sjældent ansætte en.
Her kan jeg mere eller mindre ordret citere en af de øverste chefer fra Dansk Supermarked, som vi engang havde ude til et foredrag i det firma hvor jeg var ansat. Han sagde:
"Folk, kan have alle de tusser og piercinger de vil, og vi har heller ikke noget imod at ansætte dem, men de kommer aldrig til at sidde ved kassen, eller arbejde som frontfigur i butikken"
Så enkelt er det.
Derfor er det også en god ide, at hvis man bærer tørklæde af religiøse årsager eller andet, jamen så ifører man sig en så diskret klædning som muligt, for uanset hvor moderne man elelrs tror folk er, så er vi alligevel stokkoncervative i lille Danmark 

Alt er jo en livstil uanset om vi snakker tørklæde, tatoveringer eller piercinger.
Men nu forholder det så sådan at ringe og lange negle bliver frarådet med argumentet om hygiene og jeg mener at piercinger også gør. men er ikke helt sikker. Derfor er det da alligevel langt ude at de skal sætte liv på spil pga. at det er vigtigere med en ring eller en piercing.
Tørklæde eller tatoveringer herregud da - kan slet ikke hidse mig op over det. Så engang en mand i en dsb kiosk der så farlig ud med maorisk stammetatovering i ansigtet. Det var da skægt at han turde det for det så da fantastisk ud! Men han fravalgte så nok også muligheden for at blive direktør i den beslutning sådan er det.
Nogle beslutninger har større vidde end vi umiddelbart tror og sådan er det bare, men sålænge den beslutning kun har med mig selv at gøre så er det hvad det er men ligeså snart jeg ved den beslutning sætter andre liv i spil så er det ikke mit udelukkende valg længere. og det er med den argumetation at jeg mener at dem med ringe og piercinger bør overholde de overordnede anbefalinger om hygiene og så lad dem med tatoveringer, hue, hætte eller tærklæde være i fred