Skal man kunne fravælge sundhedspersonale.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.692 visninger
43 svar
0 synes godt om
23. november 2010

Faith

Fordi de bærer tørklæde?

Min holdning er klart NEJ!!!

Hvad synes i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Jetjen

smillaluna skriver:

Fordi de bærer tørklæde?

Hvad synes i?

Selvfølgelig ikke!

Forstår så heller ikke hvorfor nogle ikke vil bruge dem. De er vel nøjagtigt ligeså kompetente som dem uden tørklæde..

Anmeld

23. november 2010

jannebjerre

smillaluna skriver:

Fordi de bærer tørklæde?

Hvad synes i?

NEEEEJ!!! Det handler ikke om hvordan man ser ud, men hvilke kompetencer man har!!!! Kan blive virkelig vred over at se sådan noget

Anmeld

23. november 2010

JulieE

jannebjerre skriver:

NEEEEJ!!! Det handler ikke om hvordan man ser ud, men hvilke kompetencer man har!!!! Kan blive virkelig vred over at se sådan noget

Helt enig

Anmeld

23. november 2010

Faith

jannebjerre skriver:

Ja det kan virkelig osse pisse mig af!!!. Der var en jordemoder med tørklæde i God morgen Dk her til morgen. Hun havde været ude for at manden til en fødende ikke ville give hende hånden da hun kom ind på stuen for at hjælpe hans kone med at føde! Han sagde dog undskyld bagefter da han fandt ud af at hun var utrolig kompetent. Men alligevel.

Anmeld

23. november 2010

Faith

Jetjen skriver:

Selvfølgelig ikke!

Forstår så heller ikke hvorfor nogle ikke vil bruge dem. De er vel nøjagtigt ligeså kompetente som dem uden tørklæde..

Anmeld

23. november 2010

betski

Nej det synes jeg bestemt ikke. Men derimod synes jeg man burde kunne bede om en anden, hvis personen ikke kan snakke dansk. Min mor har for nylig oplevet at været hos en "læge" som ikke kunne snakke dansk men snakkede gebrokken engelsk til hende. Og min mor kan så desværre ikke helt forstå engelsk. Så hun fik intet ud af denne samtale.

Anmeld

23. november 2010

SussieThyssen

smillaluna skriver:

Fordi de bærer tørklæde?

Hvad synes i?

Selvfølgelig ikke.
Det er da fuldstændigt ligegyldigt om vedkommende har grønt hår, 300 tusser og 500 piercinger..eller tørklæde, så længe det er en kompetent person, der skal hjælpe en.
Vil sige at jeg kan finde på at forlange en der kan tale et rimeligt dansk, hvis jeg fornemmer, at dette her er for vanskeliggjort af af manglende sproglig forståelse, men selv der, er jeg meget large.
Jeg har i tidens løb haft et par spøjse oplevelser med udenlandsk lægepersonale, men det har ikke været værre end det er blevet klaret alligevel.
Så nej, tørklæde eller ej, det er kompetencen der tæller.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. november 2010

Mumto3

Jeg synes det er SÅ latterligt!!!

Det der argument med at tørklædet er et udtryk for kvindeundertrykkelse, altså helt ærligt, hvem er det lige der undertrykker når 'hvide-etniske-danskere' ikke vil behandles af kvinder der bære religøst tørklæde. DET ER SGU DA DEM DER UNDERTRYKKER!!!

(havde en diskussion på en arbejdsplads, hvor de havde muslimke mænd ansat, men hvor de ikke ville ansætte muslimske kvinder, fordi de bar tørklæde og det var jo kvindeundetrykkende. SUK siger jeg bare, dermed er vi jo med til at undertrykke de kvinder, når vi sortere dem fra!!!! -og endnu mere grotesk at vi gerne ville ansætte  muslimske mænd (som jo efter sigende er dem der undertrykker), så styrker vi jo bare deres magtpositionen)

Anmeld

23. november 2010

jannebjerre

smillaluna skriver:

Ja det kan virkelig osse pisse mig af!!!. Der var en jordemoder med tørklæde i God morgen Dk her til morgen. Hun havde været ude for at manden til en fødende ikke ville give hende hånden da hun kom ind på stuen for at hjælpe hans kone med at føde! Han sagde dog undskyld bagefter da han fandt ud af at hun var utrolig kompetent. Men alligevel.

Jeg synes det er sygt!!!! En uddannelse er vel en uddannelse - tørklæde eller ej...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.