Skal man kunne fravælge sundhedspersonale.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

Jetjen

Mumto3 skriver:

Jeg synes det er SÅ latterligt!!!

Det der argument med at tørklædet er et udtryk for kvindeundertrykkelse, altså helt ærligt, hvem er det lige der undertrykker når 'hvide-etniske-danskere' ikke vil behandles af kvinder der bære religøst tørklæde. DET ER SGU DA DEM DER UNDERTRYKKER!!!

(havde en diskussion på en arbejdsplads, hvor de havde muslimke mænd ansat, men hvor de ikke ville ansætte muslimske kvinder, fordi de bare tørklæde og det var jo kvindeundetrykkende. SUK siger jeg bare, dermed er vi jo med til at undertrykke de kvinder, når vi sortere dem fra!!!! -og endnu mere grotesk at vi gerne ville ansætte  muslimske mænd (som jo efter sigende er dem der undertrykker), så styrker vi jo bare deres magtpositionen)

Tror ikke jeg kan være mere enig.

Men som man siger; moral er godt og dobbeltmoral dobbelt så godt - desværre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

<3

Jeg vil 10 gange hellere have en sygeplejeske med tørklæde end ikke for det er bare så meget mere hygienisk!

Synes debatten er noget pjat for at sige det lige ud. Så skal man også fravælge folk med kors om halsen eller kalot på hovedet eller hinduturban - ej vel?! Hvor patetisk et argument er det lige!

At sige at kvinder med tørklæde er undertrykte er jo langt ude, de kan ikke være særlig undertrykte eller uinteligente hvis de har et arbejde og har taget en uddannelse. Synes folks fremmedhad og fremmedfrygt har taget episke højder. pinligt!! De skulle skamme sig!

Anmeld

23. november 2010

Kloster

MÅ da bare lige skyde noget ind her...

Jeg er ssa'er på et pl.hjem. Jeg har stueetagen i et hus på 3 etager, så jeg er rimelig med til at ønke/"fravælge" dem jeg ikke ønsker at arbejde sammen med.

Jeg er faktisk ret ligeglad med hvad farve folk har, køn, alder, størrelse osv osv osv Og tørklæde ell ej..... What ever.... MEN.............. De skal fandeme kunne snakke og FORSTÅ dansk på et ret godt niveau!!!

Og det er der desværre ikke ret mange af de mennesker af anden etnisk baggrund, som vi får sendt ud til os.

Jeg kan simpelthen og desværre ikke se et samarbejde med dem i mit arbejde på pl.hjemmet.

Vi går 2 pers på stueetagen og hvis den anden end mig, har problemer med at begå sig i forhold til anderledes kultur, mormer, snakke og forstå sproget, ja så er der desværre bare ikke tid til det på min etager.

Hvor i mod på husets 1. sal, hvor de går 3 faste, er der ofte mere tid og overskud til en med anden etnisk baggrund.

Det lyder hårdt, men sådan er det ikke ment. Men hvis jeg skal kunne arbejde sammen med en makker, skal h*n kunne arbejde på lige vilkår som enhver der er født i landet hvad angår, normer, sproget, kulturen osv.

I hj.plejen har vi ALT for lidt til og ALT for lidt hænder, men hænderne skal kunne arbejde naturligt alene ellers får de faste bare endnu mere at lave, hvis man altid skal hjælpe, rette, oversætte osv.

Men om tørklædet betyder noget... Næhh... Men det gør baggrunden, sproget og opvæksten.

VH Kloster

Anmeld

23. november 2010

<3

SussieThyssen skriver:

Selvfølgelig ikke.
Det er da fuldstændigt ligegyldigt om vedkommende har grønt hår, 300 tusser og 500 piercinger..eller tørklæde, så længe det er en kompetent person, der skal hjælpe en.
Vil sige at jeg kan finde på at forlange en der kan tale et rimeligt dansk, hvis jeg fornemmer, at dette her er for vanskeliggjort af af manglende sproglig forståelse, men selv der, er jeg meget large.
Jeg har i tidens løb haft et par spøjse oplevelser med udenlandsk lægepersonale, men det har ikke været værre end det er blevet klaret alligevel.
Så nej, tørklæde eller ej, det er kompetencen der tæller.

Kærligst
Sussie

Ej piercinger og ringe på fingrene synes jeg tilgengæld er ulækkert fordi de tiltrækker så mange bakterier og dermed infektioner.

Havde en sygeplejeske på barselsgangen med lange røde negle og hvis jeg havde kunnet stå op så havde jeg fjernet hendes hænder. Synes det var så ulækkert. Ad!

Anmeld

23. november 2010

Laulund87

Hmm nej det synes jeg egentlig ikke, men jeg kan godt blive lidt utryg hvis jeg ikke kan se personen ordentligt eller jeg ikke kan forstå hvad han/hun siger

Anmeld

23. november 2010

Silvermist

Pga. af tørklæde, nej det synes jeg bestemt ikke...!

Men pga. af sprog og kommunikationsvanskeligheder, ja så synes jeg at man skal have lov til at vælge fra.

Anmeld

23. november 2010

Faith

duddi. skriver:

Nej det synes jeg bestemt ikke. Men derimod synes jeg man burde kunne bede om en anden, hvis personen ikke kan snakke dansk. Min mor har for nylig oplevet at været hos en "læge" som ikke kunne snakke dansk men snakkede gebrokken engelsk til hende. Og min mor kan så desværre ikke helt forstå engelsk. Så hun fik intet ud af denne samtale.

Det vil jeg give dig ret i.... Det er SÅ vigtigt at man forstår hvad der bliver sagt. Synes faktisk at man har krav på at få ordentlig besked når det handler om ens helbred.

Anmeld

23. november 2010

JulieE

Kirle skriver:

Jeg vil 10 gange hellere have en sygeplejeske med tørklæde end ikke for det er bare så meget mere hygienisk!

Synes debatten er noget pjat for at sige det lige ud. Så skal man også fravælge folk med kors om halsen eller kalot på hovedet eller hinduturban - ej vel?! Hvor patetisk et argument er det lige!

At sige at kvinder med tørklæde er undertrykte er jo langt ude, de kan ikke være særlig undertrykte eller uinteligente hvis de har et arbejde og har taget en uddannelse. Synes folks fremmedhad og fremmedfrygt har taget episke højder. pinligt!! De skulle skamme sig!

Den med hygienen har jeg også tænkt på flere gange

Og vi er helt enige... Det er sgu da for langt ude!!!

Anmeld

23. november 2010

SussieThyssen

Kirle skriver:

Ej piercinger og ringe på fingrene synes jeg tilgengæld er ulækkert fordi de tiltrækker så mange bakterier og dermed infektioner.

Havde en sygeplejeske på barselsgangen med lange røde negle og hvis jeg havde kunnet stå op så havde jeg fjernet hendes hænder. Synes det var så ulækkert. Ad!

Hehe, sådan en har jeg også haft som jordemoderassistent for 100 år siden. Må også indrømme at jeg tænkte mit, men jeg sagde nu ikke noget, for hun var sød og dygtig alligevel.
Nu er der jo det med tusser og piercinger, at det er en stil man selv vælger, og så længe hygieinen er ok, så gør de jo ingen fortræd. At jeg selv bestemt ikke bryder mig om den slags er noget helt andet, men for personernes eget vedkommende, så bør man jo nok tænke sig om en ekstra gang, for uanset hvor moderne det er, så bliver det ikke anset for at være "pænt", og derved skader man sig selv.
Som jobkonsulent, har vores råd været til ledige at tage al den slags ud og dække tusserne til, hvis man skal søge job, for arbejdsgiverne, vil sjældent ansætte en.
Her kan jeg mere eller mindre ordret citere en af de øverste chefer fra Dansk Supermarked, som vi engang havde ude til et foredrag i det firma hvor jeg var ansat. Han sagde:
"Folk, kan have alle de tusser og piercinger de vil, og vi har heller ikke noget imod at ansætte dem, men de kommer aldrig til at sidde ved kassen, eller arbejde som frontfigur i butikken"
Så enkelt er det.
Derfor er det også en god ide, at hvis man bærer tørklæde af religiøse årsager eller andet, jamen så ifører man sig en så diskret klædning som muligt, for uanset hvor moderne man elelrs tror folk er, så er vi alligevel stokkoncervative i lille Danmark 

Anmeld

23. november 2010

Svei

smillaluna skriver:

Fordi de bærer tørklæde?

Min holdning er klart NEJ!!!

Hvad synes i?

Så længe de kan dansk, så kan jeg personligt ikke se problemet, er vel egentlig mere hygiejnisk med tørklæde...men må indrømme jeg har haft læger og sygeplejersker der ikke kunne dansk og det var virkelig ikke særlig trygt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.