Isabeau2206 skriver:
Har lige læst indlægssedlen, og blev faktisk lidt skræmt over alt det som stod deri. Både mht. bivirkninger; som kvalme, hovedpine, vægtøgning, manglende sexlyst, humørsvingningerne. Er det ikke meningen at man skal af med de svingninger, og ikke få flere af dem?
Desuden står der, at hvis man haft haft selvmordstanker, vil de blive værre, når man begynder på pillerne!? Det har jeg godt nok ikke haft, men kan da ikke lade være at tænke på, hvor meget værre, det skal blive, før det bliver bedre.
Jeg går desuden og venter på min menstruation, den skal komme senest torsdag - det plejer den. jeg har taget mine p-piller, men jeg har været syg, hvor jeg har kastet op, og frygter at de ikke har haft den fulde beskyttelseseffekt. og i indlægssedlen, står der at hvis man er gravid, mens man tager pillerne, kan barnet blive født med "defekter". Det vil jeg da ikke risikere. Vi har planer om et barn mere, og hvis det allerede er sket, så får vi det nu, har vi aftalt. Men ellers gjorde det da ikke noget, der gik et års tid mere. Har en datter på 14 mdr. nu.
Diana
De bivirkninger de nævner er typisk kun noget du vil mærke den første måned.
Grunden til der er øget risiko for selvmord, skyldes at når folk er aller aller længst nede magter de ikke engang at tænke på selvmord, men når man så får det en smule bedre, kan overskuddet til selvmord komme. Derfor skriver de det. Det er ikke sådan at har du ingen selvmordstanker, kommer de ikke pludselig springende frem.
Du kan også opleve at de piller du får nu ikke helt virker, men så kan man skifte, og så virker nogle andre måske.
Som regel får en depressiv kun den ene depression, men bliver det ikke behandlet i tide kan det gå hen og blive kronisk. Som jeg har fået det forklaret tager hjernen simpelthen skade af for mange depressioner, og det vil derfor blive kronisk. Hvilket desværre er tilfældet hos mig. Har nu været diagnosticeret i 11 år, og intet hjælper.
Men regn du bare med at dette er et kort forløb som du nok skal komme over hurtigt (typisk ½-1 år siger man)
Vil lige sige at de ting jeg skriver er noget jeg har fået at vide af de forskellige psykiatere jeg har gået ved, så er det ikke korrekt beklager jeg på forhånd.