Gør "lykkepiller" en lykkelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.467 visninger
50 svar
0 synes godt om
22. november 2010

Isabeau2206

Hej! Jeg vælger ikke og være anonym, for egentlig skammer jeg mig ikke - er bare stolt over mig selv at jeg endelig har fået gjort noget ved mit problem.

Jeg har i lang tid følt mig magtesløs, utålmodig, sur, ked af det, og har snerret af folk, råbt af folk, grædt over ingenting, været ufattelig træt, haft manglende sexlyst, været stresset, spekuleret, tænkt, haft uro i benene, sovet meget dårligt, osv osv osv osv.

Allt de symptomer som peger på en depression, så jeg ringede til lægen i forrige uge, som bad mig komme ned. Vi blev så enige om at jeg skulle komme igen om en uge, hvor jeg havde skrevet om hvordan jeg har haft det i løbet af den uge.  Det resulterede så i at jeg skulle begynde på "lykkepiller". Skal komme igen d. 13. dec. til en opfølgning.

Syns´ egentlig ikke det var flovt og snakke med ham, og heller ikke og hente pillerne på apoteket, hvor ekspeditenten spurgte lidt højt om jeg ville ha´ den billige udgave af "de har lykkepiller"?

Jeg skal ta´ en halv pille hver aften i en uge, inden jeg går i seng. De kan give noget kvalme, så jeg må godt ta´pillen om aftenen, så jeg evt. sover mig fra det. Efter den uge skal jeg ta´ en hel, men om morgenen, og om en 3-6 mdr. skulle jeg kunne mærke/se en forandring... Forhåbentlig?

Er spændt på om de hjælper? Nogen med erfaring?

Diana   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

LenaJohansen

Isabeau2206 skriver:

Hej! Jeg vælger ikke og være anonym, for egentlig skammer jeg mig ikke - er bare stolt over mig selv at jeg endelig har fået gjort noget ved mit problem.

Jeg har i lang tid følt mig magtesløs, utålmodig, sur, ked af det, og har snerret af folk, råbt af folk, grædt over ingenting, været ufattelig træt, haft manglende sexlyst, været stresset, spekuleret, tænkt, haft uro i benene, sovet meget dårligt, osv osv osv osv.

Allt de symptomer som peger på en depression, så jeg ringede til lægen i forrige uge, som bad mig komme ned. Vi blev så enige om at jeg skulle komme igen om en uge, hvor jeg havde skrevet om hvordan jeg har haft det i løbet af den uge.  Det resulterede så i at jeg skulle begynde på "lykkepiller". Skal komme igen d. 13. dec. til en opfølgning.

Syns´ egentlig ikke det var flovt og snakke med ham, og heller ikke og hente pillerne på apoteket, hvor ekspeditenten spurgte lidt højt om jeg ville ha´ den billige udgave af "de har lykkepiller"?

Jeg skal ta´ en halv pille hver aften i en uge, inden jeg går i seng. De kan give noget kvalme, så jeg må godt ta´pillen om aftenen, så jeg evt. sover mig fra det. Efter den uge skal jeg ta´ en hel, men om morgenen, og om en 3-6 mdr. skulle jeg kunne mærke/se en forandring... Forhåbentlig?

Er spændt på om de hjælper? Nogen med erfaring?

Diana  

De hjalp ikke på mig... Men har da hørt fra nogen af det virkede på dem.. Men tror faktisk bare det kommer an på om man tror på det virker... For jeg troede ikke på det...

Anmeld

22. november 2010

Isabeau2206

LenaJohansen skriver:

De hjalp ikke på mig... Men har da hørt fra nogen af det virkede på dem.. Men tror faktisk bare det kommer an på om man tror på det virker... For jeg troede ikke på det...

Okay, jamen så prøver jeg og lade være og tænke på det   Hvad gjorde du så? Hvs jeg må spørge?

Anmeld

22. november 2010

LenaJohansen

Isabeau2206 skriver:

Okay, jamen så prøver jeg og lade være og tænke på det   Hvad gjorde du så? Hvs jeg må spørge?

jamen jeg gjorde ærlig talt ikke så meget.. Eller dvs jeg fortsatte med at ryge hash hver aften inden jeg sku sove.. Det var det der fik mig til at slappe af... Men da jeg så fandt ud af jeg var gravid stoppede jeg med hashen, og har haft det super lige siden

Anmeld

22. november 2010

Isabeau2206

LenaJohansen skriver:

jamen jeg gjorde ærlig talt ikke så meget.. Eller dvs jeg fortsatte med at ryge hash hver aften inden jeg sku sove.. Det var det der fik mig til at slappe af... Men da jeg så fandt ud af jeg var gravid stoppede jeg med hashen, og har haft det super lige siden

Okay, dejligt det er blevet bedre Du skal da snart føde, kan jeg se  Held og lykke med det

Anmeld

22. november 2010

LenaJohansen

Isabeau2206 skriver:

Okay, dejligt det er blevet bedre Du skal da snart føde, kan jeg se  Held og lykke med det

Mange tak ja har termin på torsdag... 

Men prøv lykkepillerne, og hvis de ikk virker, har din læge sikkkert et andet forslag... 

Anmeld

22. november 2010

wiebking

Mine lykkepiller blev min redning..

Jeg nåede for ca 2 år siden BUNDEN...jeg var alene med mine piger og jeg nåede at få det så dårligt, at jeg hver eneste morgen måtte ringe inde fra min seng, til min storebror så han kunne komme og hjælpe med at få pigerne ud af døren..jeg kunne ikke engang smørre deres madpakker...

Min bror fik mig så til lægen og jeg startede promte op på de berømte lykkepiller og de virkede efter ca 4 uger på mig..man bliver jo som sådan ikke lykkelig, men man bliver sig selv igen... når man er deprimeret så er det fordi hjernen ikke producere et eller andet stof, som de her piller så går ind og danner igen...så det er ikke bare hokus pokus...de reddede mit liv i hvert fald..så giv det i det mindste et forsøg...

Anmeld

22. november 2010

Isabeau2206

wiebking skriver:

Mine lykkepiller blev min redning..

Jeg nåede for ca 2 år siden BUNDEN...jeg var alene med mine piger og jeg nåede at få det så dårligt, at jeg hver eneste morgen måtte ringe inde fra min seng, til min storebror så han kunne komme og hjælpe med at få pigerne ud af døren..jeg kunne ikke engang smørre deres madpakker...

Min bror fik mig så til lægen og jeg startede promte op på de berømte lykkepiller og de virkede efter ca 4 uger på mig..man bliver jo som sådan ikke lykkelig, men man bliver sig selv igen... når man er deprimeret så er det fordi hjernen ikke producere et eller andet stof, som de her piller så går ind og danner igen...så det er ikke bare hokus pokus...de reddede mit liv i hvert fald..så giv det i det mindste et forsøg...

Vil jeg skam også gøre Dejligt at de virkede for dig. Tager du dem stadig? Stopper man med og ta´ dem, går man så tilbage til sit "gamle" jeg? Jeg kan vel ikke ta´ dem evigt?

Anmeld

22. november 2010

Isabeau2206

LenaJohansen skriver:

Mange tak ja har termin på torsdag... 

Men prøv lykkepillerne, og hvis de ikk virker, har din læge sikkkert et andet forslag... 

Spændene Jeg fik en pige d. 21. sep. sidste år Tiden flyver bare! Hvad skal du ha´? Dreng eller pige?

Anmeld

22. november 2010

Ansemusen

Det handler ikke om hvorvidt man tror på det eller ej, men om veldokumenteret effekt på reel depression! Nogle mennesker virker det bedre på end andre og for nogle er der præparater som virker og nogle som ikke virker så godt.

Man bliver IKKE lykkelig og kaldenavnet 'lykkepiller' er meget misvisende. Jeg har snakket med flerre, som netop ikke har ville tage antidepressiva fordi de havde en eller anden forestilling om, at man så blev lidt overkørt unaturligt glad. Men sådan er det altså ikke. Det tager toppen af depressionen, det lukker ligesom op for den klokke man befinder sig i og gør at man får lidt mere overskud i hverdagen. Man er fuldstændigt sig selv, bare mindre trist og overskudsforladt end normalt. Men det fjerner ikke de reelle problemer man har i sit liv!

Håber du snart mærker en bedring! Synes i øvrigt du skal bede om en henvisning til en psykiater! De er læger som er videreuddannet tiil medicinering af depression og andre psykiske lidelser. Så de ved meget mere om det end din praktiserende læge og kender til hvad der hjælper på netop dine symptomer, og hvad der måske vil hjælpe bedre hvis ikke det du får nu er det rette for dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.