Gør "lykkepiller" en lykkelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2010

Ansemusen

Isabeau2206 skriver:

Vil jeg skam også gøre Dejligt at de virkede for dig. Tager du dem stadig? Stopper man med og ta´ dem, går man så tilbage til sit "gamle" jeg? Jeg kan vel ikke ta´ dem evigt?

Hvis der ligger uløste problemer som du ikke tager dig af mens du tager medicinen får du det sandsynligvis ikke helt godt igen men muligvis bedre end uden medicinen. Og så kan symptomerne komme tilbage, når du stopper medicineringen.
Jeg vil virkelig anbefale dig noget terapi som suplement. Det er næsten det vigtigste!

Du bliver IKKE en anden person eller føler dig anderledes som sådan. Bare rolig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

bette

jeg tager også 3 piller hver eneste dag.. og måske resten af mit liv.. men hellere det end være angst og depri hele tiden.. på mig hjælper de.. kan mærke en enorm forskel.. min læge tror ik jeg kommer af dem igen.. men skidt med om jeg gør.. vil hellere være glad mor!

hvad hedder dem du får?

Anmeld

22. november 2010

Ansemusen

Isabeau2206 skriver:

Spændene Jeg fik en pige d. 21. sep. sidste år Tiden flyver bare! Hvad skal du ha´? Dreng eller pige?

Må jeg spørge hvornår du startede med at få det dårligt? Var det efter du fik dit barn eller før eller senere?

Anmeld

22. november 2010

LenaJohansen

Isabeau2206 skriver:

Spændene Jeg fik en pige d. 21. sep. sidste år Tiden flyver bare! Hvad skal du ha´? Dreng eller pige?

tillykke med det

Jeg ska ha en lille pige 

Anmeld

22. november 2010

VIPpigen

Jeg vil ikke sige lykkepiller gør dig lykkelig, men får du den rigtige som virker for dig, så gør de dig "normal".

Jeg syntes nu betegnelsen >lykkepiller< er MEGET forkert, for de gør ikke så du svæver på en lyserød sky, men de gør så du ikke bliver ked af græsset gror, eller bilerne køre på vejen.

Da jeg fandt det rigtige præperat gik der ikke lang tid før jeg kunne mærke forskel, og siden er det kun gået op ad bakke. Jeg ændrede mærke i februar pga evt kommende graviditet, og igen i sommers blev det ændret, men jeg har ingen problemer haft med de nye heller. Jeg håber virkelig for dig i finder netop det middel som virker for dig, og altså det billige mærke er altså ikke dårligere end det dyre. De indeholder næsten det samme, eller faktisk det samme, der kan dog være nye bivirkninger hvis du starter på det dyre, og skifter over på det billige. Bivirkningen med kvalme er meget normal, det samme er hvis de indeholder noget "sovemiddel" og så kan der være nogen som er vægtøgende...

Og nej, det er bestemt ikke nogen skam at man kommer på antidepressiv/lykkepiller, du mangler et stof i hjernen, eller du producere mindre af det nu, og det er der dine piller hjælper, altså du kan ikke selv bestemme altid over det...

Anmeld

22. november 2010

Faith

Depression skyldes mangel på et signalstof i hjernen kaldet serotonin. Det er det stof der er i de såkaldte "lykkepiller". Så tror ikke det har noget at gøre med om man tror på det eller ej, men mere om man reelt mangler det stof i hjernen. Der er stor forskel på at være deprimeret og bare alment trist.

Jeg har haft go gavn af "lykkepiller" (men hader det navn!). Men ikke alene, kun kombineret med psykologhjælp. Tror ikke lykkepiller gør en lykkelig! De behandler et symptom, men de dybereliggende problemer tror jeg man skal have professionel hjælp til at bearbejde.

Anmeld

22. november 2010

Isabeau2206

LenaJohansen skriver:

tillykke med det

Jeg ska ha en lille pige 

Piger er dejlige Tillykke med det

Anmeld

22. november 2010

merle2010

jeg tager antidepressiv.. vel osse en slags lykkepiller... på mig hjælper de, så jeg kan have en normal hverdag... i dårlige perioder bliver jeg sat op i medicin, og i gode ned... har en psykiater der styrer min medicin.. jeg startede på dem før jeg blev gravid.. og tager dem stadig den dag idag.. kommer aldrig af med dem, der jeg har tendens til depression.. men hellere tage pillerne og så have det godt med min familie.. men jeg har også diagnosen borderline, så det er noget jeg skal leve med resten af mit liv.. det forsvinder aldrig, men jeg lærer at leve med det..

Anmeld

22. november 2010

Ni-ko-li-ne

lykkepiller gør IKKE een lykkelig.... men de er en god støtte og for nogen en nødvendig støtte

det er dog vigtigt at du, når du får det bedre, begynder at arbejde seriøst med de ting der ligger til grund for denne depression. Kun sådan kan du slippe pillerne igen

Anmeld

22. november 2010

Isabeau2206

Har lige læst indlægssedlen, og blev faktisk lidt skræmt over alt det som stod deri. Både mht. bivirkninger; som kvalme, hovedpine, vægtøgning, manglende sexlyst, humørsvingningerne. Er det ikke meningen at man skal af med de svingninger, og ikke få flere af dem?

Desuden står der, at hvis man haft haft selvmordstanker, vil de blive værre, når man begynder på pillerne!? Det har jeg godt nok ikke haft, men kan da ikke lade være at tænke på, hvor meget værre, det skal blive, før det bliver bedre.

Jeg går desuden og venter på min menstruation, den skal komme senest torsdag - det plejer den. jeg har taget mine p-piller, men jeg har været syg, hvor jeg har kastet op, og frygter at de ikke har haft den fulde beskyttelseseffekt. og i indlægssedlen, står der at hvis man er gravid, mens man tager pillerne, kan barnet blive født med "defekter". Det vil jeg da ikke risikere. Vi har planer om et barn mere, og hvis det allerede er sket, så får vi det nu, har vi aftalt. Men ellers gjorde det da ikke noget, der gik et års tid mere. Har en datter på 14 mdr. nu.

Diana

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.