Hviklen grød til

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2010

Lone Jakobsen

er altid startet ud med risgrød til mine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

Anonym trådstarter

Cris skriver:

Selv om der er tradition med at starte med risgrød, ville jeg sige, at det er bedre med hirse. Ris kan blive til en kæmpe klumpe i maven, den suger meget væske og babien kan ende med ondt i den lille mave. Hirse er mildere. Men det bedste er vente til barnet er 6 måneder 

Har også læst at hirse skulle være godt at starte på...

Anmeld

22. november 2010

Anonym trådstarter

Kan se over halvdelen af jer bruger/har brugt risgrød... er det så en bestemt slags og er det en smagsneutral eller med smag????

Anmeld

22. november 2010

Ryberg

jeg fik at vide af min SSP, at majsgrød og hirsegrød godt kunne volde problemer for maven, og det var hendes "oplevelse" og erfaring med det også, hvor risgrøden var den der var mildest mod maven på de små..

Jeg har kørt risgrød lige fra starten med Lasse, og prøvede hirsegrød en enkelt gang, og der gik han forstoppelse..

så Risgrød har jeg stemt på..

Anmeld

22. november 2010

Ryberg

Anonym skriver:

Kan se over halvdelen af jer bruger/har brugt risgrød... er det så en bestemt slags og er det en smagsneutral eller med smag????

Jeg købte beauvais Risgrød med pære & banan..... den virkede bare

Anmeld

22. november 2010

JustAnotherName

HIRSEGRØD !!

Og det siger jeg, fordi jeg havde et barn som døjede med tendens til forstoppelse.

MAJS, RIS + KARTOFFEL kan godt have en stoppende effekt! (hård aff.)
Og det er i forvejen en lidt hård omlægning for en lille baby-mave, at skulle vænnes til mere fast føde.

Så til en start, indtil maven er vænnet til mere, og er kommet lidt igang med det, så stemmer jeg helt klart for, at det er bedst at starte med hirse.

Den kunne begge mine piger i øvrigt også bedst lide 

Anmeld

22. november 2010

Pige2009

Jeg har svaret ingen af dem, brug i stedet... BOGHVEDEGRØD. Mange børn har tendens til at få træg mave af risgrød, så vi brugte boghvedegrød til at starte med...

Anmeld

22. november 2010

Mor til L&S

Vi startede med Majsgrød og det var et HIT Min SP sagde at risgrød kunne være lidt hårdt for maven så det anbefalede hun at vi ikke startede med

Anmeld

22. november 2010

Mor til L&S

KittyGirl skriver:

jeg fik at vide af min SSP, at majsgrød og hirsegrød godt kunne volde problemer for maven, og det var hendes "oplevelse" og erfaring med det også, hvor risgrøden var den der var mildest mod maven på de små..

Jeg har kørt risgrød lige fra starten med Lasse, og prøvede hirsegrød en enkelt gang, og der gik han forstoppelse..

så Risgrød har jeg stemt på..

Sikke en forskel fra SP til SP...

Jeg fik at vide at det var bedst at starte med Majs og ikke Ris da det kunne give hård mave...

Anmeld

22. november 2010

jannebjerre

Jeg har stemt risgrød, fordi jeg selv sys de andre smager af L***

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.