Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
baby på 4 mdr.
Når baby skal have et supplerende måltid til enten MME eller brystmælk hvad er så bedst for babys mave???
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
opper lige.... der må være flere end 6 der har en mening om dette
Står det ikke i nogen af alle de brochurer/bøger man får af hhv jordemoderen eller Sp'en? Hvis dit barn allerede som 4 mdr. skal begynde med grød tænker jeg at det er noget at SP'en har rådet dig til og så har hun vel også foreslået hvad der er bedst at starte med?
AG
Marco2 skriver: Står det ikke i nogen af alle de brochurer/bøger man får af hhv jordemoderen eller Sp'en? Hvis dit barn allerede som 4 mdr. skal begynde med grød tænker jeg at det er noget at SP'en har rådet dig til og så har hun vel også foreslået hvad der er bedst at starte med? AG
nej, SP sagde bare at vi godt måtte starte hvis vi havde lyst
Johannes er 5 månder. og vil KUN have majsgrød.. <- så prøv det. det er også tynder end alt muligt andet grød.
Netsundhedsplejersken anbefaler at man starter med majs- eller risgrød.
Ag
Ris grød skulle ikke stoppe maven på samme måde som majs grød. I majs grød er der en masse stivelse i.
Selv om der er tradition med at starte med risgrød, ville jeg sige, at det er bedre med hirse. Ris kan blive til en kæmpe klumpe i maven, den suger meget væske og babien kan ende med ondt i den lille mave. Hirse er mildere. Men det bedste er vente til barnet er 6 måneder
Cris skriver: Selv om der er tradition med at starte med risgrød, ville jeg sige, at det er bedre med hirse. Ris kan blive til en kæmpe klumpe i maven, den suger meget væske og babien kan ende med ondt i den lille mave. Hirse er mildere. Men det bedste er vente til barnet er 6 måneder
Her startede vi også med hirsegrød
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128